ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Από τον Ιανουάριο, το Mercedes-Benz Sprinter θα είναι διαθέσιμο με το νέο Adaptive ESP 9i.

Νέο Adaptive ESP για το Sprinter από το 2012

2.162 Επισκέψεις στο άρθρο (2/12/2011)

Από τον Ιανουάριο του 2012, το Mercedes-Benz Sprinter θα προσφέρεται με την νέα γενιά του Adaptive ESP στον βασικό του εξοπλισμό, στοιχείο που αναβαθμίζει σημαντικά την ενεργητική του ασφάλεια.

Μέχρι πρότινος, όλες οι εκδόσεις του Mercedes-Benz Sprinter εφοδιάζονταν στον βασικό τους εξοπλισμό με την έκδοση «8.1» του Adaptive ESP.
Ωστόσο από τον Ιανουάριο, το γερμανικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με την νέα γενιάς του Adaptive Electonic Stability Program με την κωδική ονομασία «Adaptive ESP 9i».
Όπως και η προηγούμενη γενιά του Adaptive ESP, η έκδοση «9i» είναι σε θέση να διαμορφώνει την λειτουργία της ανάλογα με το φορτίο που τυχόν το όχημα να μεταφέρει. Ανάλογα με την θέση και το βάρος του φορτίου, οι αισθητήρες του ESP ανιχνεύουν συνεχώς τις τυχόν αλλαγές στο κέντρο βάρους του οχήματος και αναλαμβάνουν να διαμορφώσουν ανάλογα τις δράσεις του συστήματος.
Παράλληλα, το νέο ESP 9i είναι σε θέση να αναγνωρίσει τις αλλαγές στην οδική συμπεριφορά του οχήματος όταν αυτό έλκει κάποιο τρέιλερ.
Όλα τα παραπάνω ωστόσο, είναι στοιχεία που προσέφερε και η προηγούμενη γενιά του Adaptive ESP της Mercedes-Benz. Ποια είναι τα καινούργια στοιχεία που εισαγάγει η έκδοση «9i»;

Λειτουργία «Brake Disc Wipe»
Όταν το όχημα κινείται σε βρεγμένο οδόστρωμα, το νέο Adaptive ESP ασκεί κατά περιόδους απειροελάχιστη πέδηση προκειμένου τα τακάκια να έρθουν οριακά σε επαφή με τις δισκόπλακες και να τις στεγνώσουν. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται πως όταν χρειαστεί να λειτουργήσει κανονικά το σύστημα πέδησης, η λειτουργία του να είναι η βέλτιστη δυνατή και να μην επηρεαστεί από την ύπαρξη νερού στις δισκόπλακες.

Λειτουργία «Electronic Brake Prefill»
Στην περίπτωση που ο οδηγός αφήσει απότομα το πεντάλ του γκαζιού, το Adaptive ESP 9i αναλαμβάνει να μειώσει σε οριακό επίπεδο την απόσταση της δισκόπλακας από τα τακάκια σε όλους τους τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο, στην περίπτωση που η αμέσως επόμενη κίνηση του οδηγού αφορά στην χρήση του πεντάλ του φρένου, το σύστημα έχει προβλέψει να μην υπάρχει κάποιο –πιθανό- κενό αέρος μεταξύ των προαναφερθέντων μηχανικών μερών με αποτέλεσμα να γλιτώνει τα –έστω και ελάχιστα- χιλιοστά του δευτερολέπτου που απαιτούνται για την μέγιστη δυνατή άσκηση της ισχύος του συστήματος πέδησης.