ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ
Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Χάρη στη νέα πρόταση της Mercedes-Benz, ο αεροδυναμικός συντελεστής των φορτηγών μπορεί να μειωθεί έως και κατά 18%.

Η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της μέσης κατανάλωσης του κινητήρα σε ποσοστό έως και 4,5%.

Τα οφέλη για την επιχείρηση υπολογίζονται σε έως και 2.000 λτ. λιγότερα ετησίως, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση του κόστους καυσίμων κατά 3.000 ευρώ.

Με τις καμπίνες του νέου Actros να είναι ήδη εξαιρετικά πιο αεροδυναμικές από ότι στο παρελθόν, οι περισσότερες επεμβάσεις έχουν γίνει στη ρυμούλκα.

Προϊόν εξέλιξης σε ειδική αεροσήραγγα, το «Aerodynamicks Truck & Trailer» επιφέρει μείωση των εκπομπών ρύπων έως και κατά 5+ τόνους σε ετήσια βάση.

Προκειμένου να μπορούν τέτοιου είδους φορτηγά να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της ΕΕ, επιβάλλεται αλλαγή της νομοθεσία για το μέγιστο μήκος τους.

Το μέλλον το είναι… αεροδυναμικό

3.002 Επισκέψεις στο άρθρο (3/10/2012)

Το πρωτότυπο όχημα «Aerodynamics Truck & Trailer» που η Mercedes-Benz παρουσίασε στην πρόσφατη ΙΑΑ υπόσχεται μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή κατά 18% (!) της κατανάλωσης κατά 4,5% αντίστοιχα.

Η σχεδιαστική σπουδή της γερμανικής εταιρείας κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων με την ονομασία «Aerodynamics Truck & Trailer» έχει ως στόχο να προσφέρει σημαντικές λύσεις στην μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή τόσο του φορτηγού όσο και της ρυμούλκας σε ποσοστό έως και 18%.

Η συγκεκριμένη μείωση της αντίστασης που δέχεται συνολικά το όχημα από τον αέρα κατά την κίνηση του, μεταφράζεται σε μείωση της απαιτούμενης ενέργειας που επιβάλλεται να παρέχει ο κινητήρας με συνέπεια, την μείωση της μέσης κατανάλωσης κατά 4,5%!

Βάσει όλων των παραπάνω, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Mercedes-Benz, ένα όχημα μπορεί να μειώσει τα καύσιμα που απαιτούνται για την ετήσια λειτουργία του έως και κατά 2.000 λτ. (περίπου 3.000 ευρώ) ενώ οι εκπομπές ρύπων του μειώνονται επίσης κατά 5+ τόνους CO2.

Προκειμένου να προσφέρει τις εν λόγω επιδόσεις, η Mercedes-Benz δεν προχώρησε σε τροποποιήσεις των καμπινών του νέου Actros (π.χ. οι StreamSpace Cab) καθώς τα αεροδυναμικά βοηθήματα που προσφέρει με τη νέα «ναυαρχίδα» της στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα μπορούν να αποκτηθούν ήδη.

Οι σημαντικές αλλαγές παρατηρούνται στη ρυμούλκα. Το «Aerodynamics Trailer» βασίζεται σε μια στάνταρ κιβωτάμαξα με μήκος 13,6μ. και οι όποιες επεμβάσεις στο σχήμα της έχουν γίνει σε συνεργασία με την Schimtz Cargobull.

Σε αυτές περιλαμβάνονται –νέου τύπου- αεροδυναμικά σπόϊλερ στην οροφή (προκειμένου να μειωθεί η απόσταση από το όχημα), στα πλευρικά σημεία αλλά και το πίσω μέρος. Ωστόσο, το συνολικό μήκος της ρυμούλκας χάρη στα συγκεκριμένα αεροδυναμικά βοηθήματα αυξάνεται κατά 400 χλστ. Προκειμένου λοιπόν, το εν λόγω τρέιλερ να μπορεί να κυκλοφορήσει στους δρόμους της ΕΕ επιβάλλεται να τεθεί σε ισχύ μια νέα Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει πως το μέγιστο μήκος της ρυμούλκας μπορεί να αυξηθεί κατά 500 χλστ. για λόγους που άπτονται της μείωσης του αεροδυναμικού συντελεστή της. Η αρμόδια επιτροπή της ΕΕ έχει ωστόσο ήδη προτείνει μια σχετική αλλαγή της νομοθεσίας για τον κλάδο των μεταφορών η οποία δεν αποκλείεται να υιοθετηθεί ακόμα και μέσα στην άνοιξη του 2013.