Οι υπηρεσίες μετά την πώληση
1.714 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2013)
Ο κλάδος των υπηρεσιών μετά την πώληση (πιο γνωστός ως after-sales), είναι ένας τομέας που οφείλει να προσεγγίζεται με τη μέγιστη σοβαρότητα από τον κάθε ιδιοκτήτη ενός επαγγελματικού οχήματος, καθώς το κόστος συντήρησης του… συνεργάτη του, επιδρά άμεσα (θετικά ή αρνητικά) στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης του.
Οι πολιτικές των εταιρειών στον κλάδο του after-sales έχουν σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, αξία ίση ή και μεγαλύτερη από την ίδια την αγορά ενός νέου οχήματος.
Το επαγγελματικό όχημα, είτε πρόκειται για ένα mini-Vanette, είτε για έναν τράκτορα διεθνών μεταφορών, είναι ένας «συνεργάτης», ένα «εργαλείο» και η διατήρηση του στη βέλτιστη δυνατή κατάσταση με το ελάχιστο δυνατό κόστος, επιφέρει σαφή οφέλη στο λειτουργικό κόστος μας επιχείρησης, ενώ παράλληλα περιορίζει σημαντικά τις πιθανότητες δυσλειτουργιών της, εξαιτίας π.χ. μιας αναπάντεχης ακινητοποίησης του οχήματος από μηχανική βλάβη.
Όπως προαναφέραμε, στην παρούσα φάση, δεδομένης και της οικονομικής δυσχέρειας που μαστίζει την ελληνική κοινωνία, η εξεύρεση των βέλτιστων επιλογών για τη συντήρηση του επαγγελματικού οχήματος, αποτελεί μονόδρομο για μια επιχείρηση.
Σε πρόσφατη έρευνα του Auto Τρίτη Επαγγελματικά, η οριακή πλειοψηφία των ερωτηθέντων δήλωσαν πως, εξακολουθούν να εμπιστεύονται το δίκτυο των εξουσιοδοτημένων επισκευαστών των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών ωστόσο, αρκετά υψηλό είναι και το ποσοστό όσων αναζητούν απλώς και μόνο την πιο οικονομική προσφορά.
Σε κάθε περίπτωση, τα κριτήρια, πέραν από οικονομικά, επιβάλλεται να είναι και ποιοτικά καθώς ένα επαγγελματικό όχημα δεν έχει την… πολυτέλεια να ξοδέψει χρόνο εντός του συνεργείου, πέραν των όσων προβλέπει ο κατασκευαστής.
Το επίπεδο των υπηρεσιών που η εκάστοτε εταιρεία προσφέρει, η ποιότητα, το κόστος των ανταλλακτικών αλλά και –κυρίως- η άμεση πρόσβαση σε αυτά, είναι τα βασικά κριτήρια που οφείλουν να επηρεάζουν την τελική γνώμη του ιδιοκτήτη ενός επαγγελματικού οχήματος.
Για το λόγο αυτό, οι εισαγωγικές εταιρείες έχουν, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, επενδύσει χρόνο και χρήμα στην αναβάθμιση του κλάδου after-sales που προσφέρουν, μέσω του δικτύου εξουσιοδοτημένων επισκευαστών τους.
Πρακτικές και λύσεις όπως τα συμβόλαια συντήρησης αλλά και επαναγοράς ενός οχήματος, αποτελούν μερικά από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα που και οι ελληνικές αντιπροσωπείες παρέχουν στην προσπάθεια να προσφέρουν πληρέστερες και πιο οικονομικές λύσεις στους πελάτες τους.
Παράλληλα, οι περιοδικές ή συνεχείς εκπτώσεις- προσφορές στο κόστος των ανταλλακτικών και της εργασίας, δημιουργούν μια σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη που συνεχίζεται πολύ μετά την επιτυχή πώληση ενός οχήματος.
Εξάλλου, δεδομένης της χρήσης για την οποία προορίζονται, όλα τα επαγγελματικά οχήματα, ελαφρά ή βαρέα, είναι σίγουρο πως θα καταπονηθούν κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, σημαντικά περισσότερο από ένα επιβατικό μοντέλο.
Στις σελίδες που ακολουθούν, συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε ορισμένες από τις πιο δελεαστικές προτάσεις της αγοράς στον κλάδο του after-sales, για την αγορά, τόσο των ελαφρών, όσο και των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.