Μέσα στο 2014, τα λεωφορεία στη γκάμα των Mercedes-Benz και Setra αναμένεται να υιοθετήσουν το πιο εξελιγμένο σύστημα cruise-control με την ονομασία «Predictive Powertrain Control» που είναι ήδη διαθέσιμο για τη γκάμα των φορτηγών.
Ο νέος αυτός «αυτόματος
πιλότος» είναι σε θέση να λαμβάνει υπόψη του την τοπογραφία της διαδρομής στην
οποία κινείται το όχημα με αποτέλεσμα να μειώνει σημαντικά τη μέση κατανάλωση
καυσίμου του. Σύμφωνα μάλιστα με δοκιμές που έχουν ήδη διεξαχθεί, ένα λεωφορείο
όπως η νέα Setra TopClass 500, με πλήρες φορτίο, είναι σε θέση να μειώσει έως
και κατά 4% τη μέση κατανάλωση καυσίμου της κάνοντας χρήση του νέου PPC σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα cruise-control που
χρησιμοποιούνταν έως τώρα.
Τι κάνει το Predictive Powertrain Control
να ξεχωρίζει
Η ειδοποιός διαφορά του PPC σε σχέση με τα προγενέστερα συστήματα cruise-control εστιάζεται στο γεγονός ότι το σύστημα είναι σε θέση να «διαβάζει» τη διαδρομή που ακολουθεί το όχημα και να προβλέπει τις συνθήκες που επικρατούν στο δρομολόγιο του οχήματος αναφορικά με την τοπογραφία του.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την
καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα καθώς και του συστήματος
μετάδοσης της κίνησης, με εξαιρετικά αποτελέσματα στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Μια από τις βασικές
λειτουργίες του PPC αφορά στον συνδυασμό δεδομένων που λαμβάνει τόσο από
αναφορικά με την κίνηση του οχήματος (βάρος, ισχύς και ροπή του κινητήρα,
επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο μετάδοσης) όσο και τον περιβάλλοντα χώρο μέσω της
χρήσης συστήματος εντοπισμού της θέσης του οχήματος (GPS).
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της
λειτουργίας του PPC σε σχέση με τα προγενέστερα συστήματα cruise-control είναι το
γεγονός ότι μπορεί να μειώσει την πίεση που ασκεί στο πεντάλ του γκαζιού
(μεταφορικά) λίγο πριν το όχημα ολοκληρώσει μια ανηφορική διαδρομή,
εκμεταλλευόμενο (όπως και ένας έμπειρος οδηγός) την κινητική ενέργεια που έχει
αποκτήσει το όχημα. Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις που το PPC αναλαμβάνει
να αυξήσει την ταχύτητα κίνησης του οχήματος λίγο πριν αυτό εισέλθει σε ένα
ανηφορικό τμήμα της διαδρομής, προκειμένου να μειώσει τις πιθανότητες εναλλαγής
των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων (κατέβασμα) λίγο αργότερα.
Η ασφάλεια παραμένει υπεράνω
όλων
Στις περιπτώσεις που το όχημα εφοδιάζεται με τα συστήματα Adaptive Cruise-Control και Active Brake Assist, όταν η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου τους ανιχνεύσει το ενδεχόμενο κάποιας σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, αυτόματα ακυρώνεται η λειτουργία του Predictive Powertrain Control, προκειμένου να διατηρηθεί η ελάχιστη δυνατή απόσταση ασφαλείας μεταξύ των οχημάτων.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr