ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε πως θα προσφέρει το νέο σύστημα ασφάλειας Blind Spot Assist με τη γκάμα των φορτηγών της.

Με το νέο αυτό ηλεκτρονικό σύστημα, ευελπιστεί να καταστήσει τα βαρέα οχήματα της ακόμη πιο ασφαλή για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Παράλληλα όμως, το νέο Blind Spot Assist είναι σε θέση να ανιχνεύει και τα σταθερά εμπόδια που επηρεάζουν την ασφαλή πορεία του φορτηγού.

Όταν το σύστημα ανιχνεύσει κάποιο εμπόδιο, σπεύδει να προειδοποιήσει τον οδηγό του φορτηγού με ειδικά οπτικό-ακουστικά σήματα.

Τέλος, κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, το νέο Blind Spot Assist ενημερώνει τον οδηγό κατά τη διάρκεια των ελιγμών αλλαγής λωρίδας.

Ακόμα πιο ασφαλή τα φορτηγά της Mercedes-Benz

2.681 Επισκέψεις στο άρθρο (4/9/2014)

Η Mercedes-Benz Trucks ανακοίνωσε πως τα φορτηγά της αναμένεται να γίνουν ακόμη πιο ασφαλή για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου με την προσθήκη του νέο συστήματος «Blind Spot Asist».

Η σύγκρουση ενός φορτηγού κατά τη διάρκεια ενός ελιγμού σε μια στροφή με κάποιο αντικείμενο ή κάποιον άλλο χρήστη του δρόμου, αποτελεί μια βάση τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, μια από τις πιο συνήθεις καταστάσεις. Ιδιαίτερα οι πεζοί, οι μοτοσικλετιστές και οι ποδηλάτες, αποτελούν τα συνηθέστερα… θύματα. Προκειμένου, να καταστήσει την γκάμα των βαρέων επαγγελματικών της οχημάτων ακόμη πιο ασφαλή, η Mercedes-Benz Trucks ανακοίνωσε πως εισαγάγει το σύστημα «Blind Spot Assist» το οποίο είναι σε θέση να ανιχνεύει επί μονίμου βάσεως τα τεκταινόμενα στα πλευρά του φορτηγού και να ειδοποιεί σχετικά τον οδηγό του στην περίπτωση που εντοπίσει πάσης φύσεως εμπόδια.

Σύμφωνα με τα δεδομένα διεθνών οργανισμών, οι υπεύθυνοι της Mercedes-Benz Trucks αναφέρουν πως, μόνο στην αγορά της Γερμανίας, το μεταφορικό έργο έχει αυξηθεί κατά 80% στη διάρκεια της τελευταίας 20ετίας. Ωστόσο, σε αντίθεση με αυτήν την εξέλιξη, οι σοβαρά τραυματίες έχουν μειωθεί στο αντίστοιχο διάστημα κατά 44% και οι θάνατοι κατά 56% αντίστοιχα.

Ωστόσο, αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι, η θεαματική μείωση των θλιβερών αυτών στατιστικών, ξεκινά κυρίως από το 2000 και μετά, όταν και τα φορτηγά ξεκίνησαν να εφοδιάζονται με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής τους συμπεριφοράς όπως το Stability Control Assist, το Proximity Control Assist κ.ά.

Παρόλα αυτά, ακόμη και τώρα, για έναν στους πέντε θανάτους πεζών από τροχαίο ατύχημα σε αστικό περιβάλλον, εμπλέκεται κάποιο φορτηγό όχημα με το ποσοστό αυτό να μειώνεται στο 10%-15% για το περιαστικό οδικό δίκτυο.

Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους σε αυτό το πρόβλημα αφορά φυσικά στο περιορισμένο οπτικό πεδίο του οδηγού του φορτηγού, σε συνδυασμό με τον μεγάλο όγκο του οχήματος του.

Για τον λόγο αυτό, σε συνδυασμό με τις πολλαπλές εκκλήσεις των πελατών της, η Mercedes-Benz αποφάσισε να εξελίξει μια νέα έκδοση του γνωστού ηλεκτρονικού συστήματος «Blind Spot Assist» ειδικά για την γκάμα των βαρέων επαγγελματικών της οχημάτων.

Σε αντίθεση με τα έως τώρα δεδομένα, το νέο Blind Spot Assist για τα φορτηγά της Mercedes-Benz, είναι σε θέση να προειδοποιήσει τον οδηγό του οχήματος όχι μόνο για την ύπαρξη κινητών εμποδίων στο δρόμο του (πεζοί, δικυκλιστές κ.ά.) αλλά και για σταθερά εμπόδια (σταθμευμένα οχήματα, κολώνες, διαφημιστικές πινακίδες κ.ά.).

Παράλληλα, όπως είναι φυσικό, είναι σε θέση να προειδοποιήσει τον οδηγό κατά τους ελιγμούς αλλαγής λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο.

Η «καρδιά» του νέου Blind Spot Assist της Mercedes-Benz Trucks είναι ένας αισθητήρας που εδράζεται εμπρός από τον πίσω άξονα του οχήματος και στις στις πλευρές του οχήματος. Το σύστημα έχει τοποθετηθεί σε τέτοια θέμα που του επιτρέπει να ελέγχει τα τεκταινόμενα σε όλο το μήκος του φορτηγού (ή του συρμού) καθώς επίσης και δύο μετρά πιο μπροστά από τον εμπρός προφυλακτήρα του οχήματος.

Στην περίπτωση που το σύστημα αντιληφθεί ένα κινητό εμπόδιο που εμποδίζει τον πορεία του φορτηγού, προειδοποιεί τον οδηγό με ένα οπτικό σήμα στην εμπρόσθια κολώνα του οχήματος (στο ύψος των ματιών του οδηγού). Αν ο οδηγός δεν δώσει σημασία σε αυτό το σήμα και εξακολουθήσει την πορεία του, το σύστημα αρχίζει να εκπέμπει ένα αντίστοιχο οπτικό σήμα που αναβοσβήνει σε συνδυασμό με ένα ηχητικό σήματα, από τα ηχεία στην πλευρά της καμπίνας που εστιάζεται το πρόβλημα.

Η ίδια φυσικά διαδικασία ακολουθείται και στην περίπτωση που το σύστημα ανιχνεύσει κάποιο σταθερό εμπόδιο που εμποδίζει την πορεία του φορτηγού.

Φυσικά, περιττεύει να προσθέσουμε πως το εν λόγω σύστημα παραμένει ενεργό σε όλες τις ταχύτητες κίνησης του οχήματος.

 

Πρωτοπόρος στα συστήματα ασφάλειας

Η Mercedes-Benz συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων αναφορικά με την εξέλιξη καινοτόμων συστημάτων ασφάλειας και ελέγχου της οδικής τους συμπεριφοράς.

Μεταξύ των χαρακτηριστικότερων παραδειγμάτων στην έμφαση που επιδεικνύει στην εξέλιξη των επιπέδων ασφάλειας των οχημάτων της, αξίζει να αναφέρουμε τα εξής:

-1981: Anti-lock Braking System (ABS)

-1985: Acceleration Skid Control (ASR)

-1996: Electronic Braking System (EBS) και Roll Control

-2000: Adaptive Cruise Control (ACC) και Lane Assistant

-2001: Stabilty Control

-2002: Brake Assist (BA)

-2006: Active Brake Assist (ABS)