Κομβικός ο μήνας Δεκέμβριος, που εκτίναξε την αύξηση των εξαγωγών στο 28,33% για όλο το έτος.
Πρώτη η BYD, με μερίδιο αγοράς 23,19% - Ακολουθεί η Yutong Bus που αναπτύσσεται σταθερά.
Επτά στις δέκα κορυφαίες εταιρείες πέτυχαν ετήσια αύξηση στις εξαγωγές τους.
Στην Αθήνα βρίσκονται ήδη τα 100 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong.
Πρώτη η BYD, με μερίδιο αγοράς 23,19% - Ακολουθεί η Yutong Bus που αναπτύσσεται σταθερά
Όσον αφορά στις κινέζικες εταιρείας, τώρα, που πρωτοστατούν στις εξαγωγές «οικολογικών» λεωφορείων, η
BYD διατήρησε την πρώτη θέση στον κλάδο της με 3.582 εξαγωγές λεωφορείων νέας ενέργειας για το σύνολο του έτους 2024 και έγινε έτσι η μόνη μάρκα που ξεπέρασε τις 3.000 εξαγωγές ετησίως.
Ακόμα περισσότερο, σε αντίθεση με τον μηνιαίο πρωταθλητή στις εξαγωγές πωλήσεων νέων οχημάτων τέτοιου τύπου που αλλάζει σχεδόν κάθε μήνα, η BYD ηγήθηκε του χώρου στις αθροιστικές μηνιαίες εξαγωγές νέων ενεργειακών λεωφορείων από την αρχή του 2024, με τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξής της να βγάζει ποσοστό 13,79%, διατηρώντας τοιουτοτρόπως με μερίδιο αγοράς 23,19 μέχρι τέλους την πρωτοπορία.
Αντίστοιχα, η Yutong Bus εξήγαγε 2.700 νέα λεωφορεία βιώσιμης κινητικότητας (ετήσια αύξηση 84,55%), κάνοντας άλμα από την τρίτη θέση το 2023 στη δεύτερη το 2024, την ίδια ώρα που το μερίδιο αγοράς της ανήλθε στο 17,48% - ποσοστό αυξημένο κατά πάνω από 5 ποσοστιαίες μονάδες από το 2023 και πάνω από 3 ποσοστιαίες μονάδες από τους πρώτους 11 μήνες του 2024.
Πάνω σε αυτό το τελευταίο δε, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, κομβικό ρόλο διαδραμάτισε ο μήνας Δεκέμβριος του 2024, όπου με 807 εξαγωγές κατάγραψε μια εκπληκτική αύξηση της τάξεως του 284,29% σε μηνιαία βάση, με μερίδιο αγοράς 34,18%, ήτοι πάνω από 15 ποσοστιαίες μονάδες από το 19% του Νοεμβρίου.
Επτά στις δέκα κορυφαίες εταιρείες πέτυχαν ετήσια αύξηση στις εξαγωγές τους
Από εκεί και πέρα, επί του συνόλου των 10 κορυφαίων εταιρειών σε εξαγωγές από την Κίνα, επτά πέτυχαν ετήσια αύξηση, με την Golden Dragon Bus να καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό με 216,67%, ενώ πέντε εταιρείες - συμπεριλαμβανομένων των Yutong Bus, CRRC Electric Vehicle, Higer Bus, Golden Dragon Bus και Ankai Bus - πέτυχαν τόσο ετήσια όσο και μηνιαία ανάπτυξη, προσδίδοντας μεγαλύτερη ζωτικότητα και εμπιστοσύνη στον κλάδο.
Για το σύνολο του 2024, εξάλλου, επτά από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες πέτυχαν ετήσια αύξηση. Μεταξύ αυτών, η Dongfeng Special Automobile κατέγραψε τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης με 525% (σ.σ. κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης της το προηγούμενο έτος), ενώ η CRRC Electric Vehicle, η οποία κατέλαβε την έβδομη θέση πέτυχε επίσης σημαντική ετήσια αύξηση (βλ. 366,52%), εισερχόμενη στην πρώτη δεκάδα σε σύγκριση με το 2023 και βελτιώνοντας την κατάταξή της σε σύγκριση με τους πρώτους 11 μήνες του 2024. Το μερίδιο αγοράς της δε, αυξήθηκε από το 3,9% τους πρώτους 11 μήνες σε 6,68%, υποδηλώνοντας ελπιδοφόρες προοπτικές.
Ολοκληρώνοντας, η Higer Bus ανέβηκε από την τέταρτη θέση το 2023 στην τρίτη θέση για το 2024, εξάγοντας 1.897 λεωφορεία βιώσιμης κινητικότητας, μια αύξηση δηλαδή 49,14% σε ετήσια βάση. Συνακόλουθα, το μερίδιο αγοράς της ήταν 12,28%, αυξημένο κατά σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2023 και κατά σχεδόν 1 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με τους πρώτους 11 μήνες του 2024, γεγονός που επίσης καταδεικνύει ισχυρές δυνατότητες.
Στην Αθήνα βρίσκονται ήδη τα 100 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong
Υπενθυμίζεται πως
στην Ελλάδα έχουν καταφτάσει ήδη 100 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της εταιρείας Yutong, με τον Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών (αρμόδιο για τις Μεταφορές), Βασίλη Οικονόμου, να τονίζει - ύστερα από την επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις της Ο.ΣΥ. Α.Ε. στου Ρέντη – πως:
«Με τα νέα 100 λεωφορεία που παραλάβαμε, ενισχύουμε την ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών, προσφέροντας ασφαλείς, σύγχρονες και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις στους πολίτες. Η συμβολή των εργαζομένων της Ο.ΣΥ. είναι καθοριστική, και η αντικατάσταση του στόλου μας αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσής μας για καλύτερες, πιο βιώσιμες μεταφορές για όλους».