-Καθημερινά 500 ηλεκτρικά λεωφορεία & φορτηγά θα φορτίζουν στην Allianz Arena
-Πλάνο για 50.000 σημεία φόρτισης του 1mW πανευρωπαϊκά μέχρι το 2030
-Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο της MAN παραδίδεται στην Bayern Munich το 2025
Καθημερινά 500 ηλεκτρικά λεωφορεία & φορτηγά θα φορτίζουν στην Allianz Arena
Τα μεγάλα ποδοσφαιρικά γήπεδα, όπως η Allianz Arena, διαθέτουν ένα πολύ ισχυρό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας λόγω των υψηλών αναγκών τους για προβολείς, λειτουργίες τροφοδοσίας και άλλους παράγοντες, που όμως χρησιμοποιούνται πλήρως μόνο τις ημέρες των αγώνων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η συνεργασία της FC Bayern Munich με τη MAN Truck & Bus για τη δημιουργία ενός πάρκου φόρτισης επαγγελματικών οχημάτων έχει απόλυτη βάση, ιδίως αν λάβουμε υπόψη πως η χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε ποσοστό 100% στην Allianz Arena καθιστά το έργο ακόμη πιο φιλικό προς το κλίμα.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό στοιχείο της υπόθεσης δε, είναι πως τα συγκεκριμένα σημεία φόρτισης υψηλός ισχύος θα αγγίζουν τα επίπεδα του 1 megawatt και θα εδράζονται σε 30 σημεία, επιτρέποντας έτσι τη φόρτιση μέχρι και 500 ηλεκτρικών λεωφορείων και φορτηγών σε καθημερινή βάση.
Μάλιστα το σχέδιο κατασκευής προβλέπεται να λάβει χώρα σε τρία προγραμματισμένα στάδια στο νότιο χώρο στάθμευσης λεωφορείων της Allianz Arena, με την επιλογή της συγκεκριμένης τοποθεσίας να μην είναι τυχαία.
Αυτό, γιατί το στάδιο τοποθετείται στον πολυσύχναστο βόρειο κόμβο του αυτοκινητόδρομου του Μονάχου, παρέχοντας αυτόνομη πρόσβαση σε αυτόν, την ίδια ώρα που υπολογίζεται ότι 10.000 φορτηγά ημερησίως διέρχονται ήδη από τον συγκεκριμένο κόμβο στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών εμπορευματικών μεταφορών.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Πλάνο για 50.000 σημεία φόρτισης του 1mW πανευρωπαϊκά μέχρι το 2030
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της
ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου), μέχρι το 2030 εικάζεται πως θα χρειαστούν περίπου 50.000 σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης και megawatt κατά μήκος των σημαντικότερων διαδρομών υπεραστικών μεταφορών σε όλη την Ευρώπη.
Αναφορικά με τις συγκεκριμένες εξελίξεις ο Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, Alexander Vlaskamp, δήλωσε πως:
«Θα έχουμε μόνο να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους του Παρισιού, εάν αποσυμφορήσουμε με συνέπεια τους στόλους οχημάτων μας. Τα μισά από τα φορτηγά που παράγουμε κάθε χρόνο θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030. Η υποδομή φόρτισης είναι το κλειδί για αυτό. Ως κατασκευαστής, πρωτοπορούμε εμείς οι ίδιοι, δημιουργώντας ένα δημόσιο δίκτυο φόρτισης στην Ευρώπη στις τοποθεσίες εξυπηρέτησής μας. Το πάρκο φόρτισης στην Allianz Arena θα είναι ένα εμβληματικό έργο».
Αξιοσημείωτο, πάντως, είναι το γεγονός πως η αγορά φαίνεται να είναι προετοιμασμένη για τη συγκεκριμένη εξέλιξη, απόδειξη οι 2.000 αιτήσεις παραγγελίες που υφίστανται ήδη για το νέο ηλεκτρικό φορτηγό της ΜΑΝ, το eTruck, το οποίο έχει υπολογιστεί πως θα προσφέρει ημερήσια αυτονομία από 600 έως 800 χλμ. Αυτό συνεπάγεται πως, με την τεχνολογία φόρτισης MCS – και με την αρωγή της μπαταρίας έως 534 kWh – το όχημα θα είναι σε θέση να φορτιστεί, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος του οδηγού, για επιπλέον 300 έως 400 χλμ.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο της MAN παραδίδεται στην Bayern Munich το 2025
Όσο για το «κερασάκι στην τούρτα», αυτό είναι πως η ίδια η ομάδα της FC Bayern θα χρειαστεί υποδομές φόρτισης για τον δικό της στόλο λεωφορείων στο μέλλον, αφού η ΜΑΝ αναμένεται να παραδώσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο στην ομάδα ποδοσφαίρου των Βαυαρών, για τις μετακινήσεις της τη σεζόν 2025/26.