Βέλτιστη απόδοση του συστήματος μετάδοσης της κίνησης
Η κορυφαία επιλογή στη γκάμα των βαρέων φορτηγών της MAN, εφοδιάζεται με τον 6κύλινδρο κινητήρα D3876, των 15,2λτ., που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6 αποδίδοντας ισχύ 520, 560 ή 640 ίππων και μέγιστη ροπή 2.500, 2,700 ή 3.000 Nm αντίστοιχα.
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως η μέγιστη ροπή του είναι διαθέσιμη σε όλες τις σχέσεις μετάδοσης, από τις 930 σ.α.λ. ενώ την ίδια στιγμή, το υπερσύγχρονο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic TX με το οποίο συνδυάζεται, προσφέρει πλέον πολλαπλές νέες λειτουργίες που αναβαθμίζουν την απόδοση του συστήματος μετάδοσης κάτω από όλες τις συνθήκες, διευκολύνοντας παράλληλα το έργο του οδηγού, ακόμη και σε εφαρμογές με μεικτό βάρος συρμού της τάξης των 70t.
Επιγραμματικά, αξίζει να αναφέρουμε τις εξής τεχνολογικές καινοτομίες που ενσωματώνει το 12τάχυτο κιβώτιο MAN TipMatic TX:
- Έλεγχος κραδασμών και… τοπογραφίας
Χάρη σε ειδικούς αισθητήρες που ελέγχουν την κλίση του οχήματος και τη λειτουργία «Active Driveline Damping», το σύστημα μετάδοσης του TGX D38 είναι σε θέση να επιλέξει πάντοτε την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων κατά την εκκίνηση ή κίνηση σε ανωφέρειες, αναλόγως και του φορτίου που μεταφέρεται ενώ σε κάθε περίπτωση, αποφεύγονται πλήρως οι κραδασμοί.
- Καλύτερος έλεγχος στους ελιγμούς
To ΜΑΝ TipMatic TX φέρει επίσης ειδικές λειτουργίες που επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγξει καλύτερα την συμπεριφορά του οχήματος σε δύσκολες περιστάσεις όπου απαιτούνται… λεπτοί χειρισμοί. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση που το όχημα έχει π.χ. κολλήσει στη λάσπη ή το χιόνι, με τον συμπλέκτη να «ανοίγει» εξαιρετικά γρήγορα όταν ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού και στη συνέχεια να εμπλέκεται εξίσου γρήγορα, επιτρέποντας στο όχημα να «ταλαντευτεί» εμπρός – πίσω προκειμένου να απεγκλωβιστεί. Την ίδια στιγμή, η καταλληλότερη σχέση μετάδοσης εμπλέκεται προκειμένου το όχημα να εκκινήσει με την ελάχιστη δυνατή –παρεχόμενη- ροπή, προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια πρόσφυσης των κινητήριων τροχών.
- Πιο γρήγορες εναλλαγές σχέσεων
Η καλύτερη «συνεργασία» του κινητήρα, του συμπλέκτη και του συστήματος ελέγχου επιλογής των σχέσεων μετάδοσης στο TipMatic TX, επιτρέπει τις πιο γρήγορες εναλλαγές σχέσεων στις υψηλότερες σχέσεις του κιβωτίου (10η, 11η και 12η). Με αυτόν τον τρόπο, το TipMatic TX μπορεί να «κατεβάσει» ταχύτητα ακόμη πιο γρήγορα π.χ. κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, διατηρώντας αμείωτη την μετάδοση της ροπής προς τους τροχούς, μειώνοντας παράλληλα τις απαιτήσεις σε καύσιμο.
- Λειτουργία «EfficientRoll»
Η γνωστή αυτή λειτουργία, ελέγχεται πλέον από τη νέα γενιά του αυτόματου πιλότου «EfficientCruise» που επιτρέπει στο κιβώτιο να απεμπλέκεται όταν το όχημα κινείται σε ελαφρές κατωφέρειες ή ακόμη και σε διαδρομές με μηδενική κλίση, χωρίς η ταχύτητα του οχήματος να μειώνεται από το μηχανόφρενο, συμβάλλοντας στην σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου.
- Λειτουργία «Idle Speed Driving»
Η συγκεκριμένη λειτουργία εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα μεγάλα αποθέματα ροπής του κινητήρα των 15,2λτ. από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του, εξασφαλίζοντας χαμηλή κατανάλωση και ομαλή κίνηση του οχήματος σε χαμηλές ταχύτητες όπως π.χ. σε συνθήκες έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης (σταμάτα – ξεκίνα) ή κατά την κίνηση εντός ενός κυκλικού κόμβου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το όχημα θα συνεχίσει να κινείται με τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί και τον συμπλέκτη κλειστό, εφόσον ο οδηγός δεν επιθυμεί να το επιβραδύνει.