Οι μελλοντικές τάσεις στα συστήματα κινητήρων
Η Mercedes-Benz έχει να επιδείξει μια μακρόχρονη παράδοση στην εξέλιξη εναλλακτικών συστημάτων κινητήρων για τα οχήματα της γκάμας της, και ο κλάδος των λεωφορείων δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.
Ήδη από το 1969 είχε παρουσιάσει το πρώτο υβριδικό λεωφορείο της, το Mercedes-Benz OE 302 με έναν συνδυασμό πετρελαιοκινητήρα ισχύος 65 ίππων και ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων.
Δύο χρόνια αργότερα (1971) ακολούθησε το Mercedes-Benz OG 305 που εφοδιάζονταν με έναν κινητήρα 172 ίππων με καύσιμο το LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) ενώ λίγο καιρό αργότερα παρουσίασε μια αντίστοιχη έκδοση του εν λόγω μοντέλου που μπορούσε να κάνει χρήση του υγραερίου (LPG).
Από το 1977, η Mercedes-Benz ξεκίνησε να πειραματίζεται και με τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο για τα λεωφορεία της ενώ από το 1975 έως το 1979 εξέλιξε και προτάσεις που αφορούσαν πλήρως ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τα οποία μάλιστα δοκιμάστηκαν πιλοτικά σε διάφορες πόλεις της Γερμανίας.
Χωρίς να θέλουμε να επεκταθούμε περισσότερα, αξίζει να αναφέρουμε πως η Mercedes-Benz έχει να επιδείξει προηγμένες τεχνολογικές καινοτομίες στα υβριδικά συστήματα κινητήρων των αστικών λεωφορείων της με πιο… τρανταχτά παραδείγματα το Citaro G BlueTec Hyrbid του 2007 αλλά και το Citaro FuelCELL Hybrid που παρουσιάστηκε στο Παγκόσμιο Συνέδριο του UITP του 2009 (Βιέννη).