Με το βλέμμα στην IAA Transportation 2024 που θα λάβει χώρα τον προσεχή Σεπτέμβριο, οι ιθύνοντες την Volvo Trucks πραγματοποίησαν τα αποκαλυπτήρια της γκάμας της για τη διεθνή έκθεση, με τη μεγαλύτερη έμφαση να αφορά στη μείωση των εκπομπών ρύπων και την αποτροπή των ατυχημάτων.
Διαθέτοντας φορτηγά που χρησιμοποιούν από ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρίες, μέχρι κυψέλες καυσίμου και ανανεώσιμα καύσιμα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Volvo θα παρουσιάσει επίσης τις νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες που ετοιμάζονται για την επόμενη γενιά των βαρέων επαγγελματικών, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών φόρτισης για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα, ο πρόεδρος της Volvo Trucks, Roger Alm δήλωσε πως: «Είμαι ενθουσιασμένος που θα δω τις αντιδράσεις των πελατών και των ΜΜΕ για τις νέες σειρές φορτηγών μας και τις μελλοντικές τεχνολογίες. Η γκάμα μας στη φετινή ΙΑΑ θα καταδείξει τη δέσμευσή μας για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών και μηδενικών ατυχημάτων - και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επιτυχία των πελατών μας».
Παρουσίαση 8 μοντέλων, μεταξύ αυτών & του VNL στο ευρωπαϊκό του ντεμπούτο
Ούτε ένα ούτε δυο, αλλά 8 φορτηγά θα παρουσιάσει η σουηδική εταιρεία στο περίπτερο B01 του Hall 21 στη διοργάνωση, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το καινούργιο Volvo VNL που θα κάνει την παρθενική του εμφάνιση στην Ευρώπη – ύστερα από τις ΗΠΑ – συστήνοντας τα προηγμένα του συστήματα αυτόνομης κίνησης.
Παράλληλα, θα παρουσιαστεί η νέα σειρά
Volvo FH Aero που λανσαρίστηκε πρόσφατα σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκίνητων εκδόσεων, καθώς κι εκείνων που χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα. Πρόκειται για τα Volvo FH Aero Electric & Volvo FH16 Aero, με το δεύτερο να παρουσιάζεται με τον ολοκαίνουργιο 17λιτρο κινητήρα D17 που αποδίδει μέχρι 780 άλογα με μέγιστη ροπή έως 3.800Nm. Το εν λόγω όχημα, μάλιστα, είναι πιστοποιημένο για HVO (υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο), αλλά και biodiesel B100.
Επιπλέον, το νέο
Volvo FM Low Entry θα παρευρίσκεται επίσης στην ΙΑΑ, ως το πρώτο φορτηγό της εταιρείας που αναπτύχθηκε μόνο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία, αλλά και με καλύτερη ορατότητα για βελτιωμένη ασφάλεια στο αστικό περιβάλλον.
Όσο για τα υπόλοιπα μοντέλα, αυτά είναι τα:
-Volvo FMX Electric 6x4, με εξοπλισμό ανατρεπόμενου φορτίου 3 κατευθύνσεων
-Volvo FM 4x2, με κινητήρα αερίου
-Volvo FE Electric 4x2, με εξοπλισμό ανατρεπόμενου φορτίου
-Volvo VNL 860, με πλήρεις προδιαγραφές
-Συν, το φορτηγό δοκιμών κυψελών καυσίμου της εταιρείας
Αυτονομία, υδρογονοκίνηση & υποβοήθηση (CMS) σε πρώτο πλάνο
Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως τα δύο μοντέλα της σειράς FH Aero και το FM με κινητήρα αερίου θα περιλαμβάνουν το νέο σύστημα της εταιρείας, Camera Monitor System (CMS), που αποσκοπεί τόσο στην εξοικονόμηση καυσίμου χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική του, όσο και στην αυξημένη ασφάλεια μέσω της καλύτερης ορατότητας - ιδίως τη νύχτα – παρέχοντας και δυνατότητες zoom.
Την ίδια ώρα, η Volvo θα παρουσιάσει την επερχόμενη τεχνολογία e-axle, που είναι ειδικά σχεδιασμένη για τα ηλεκτρικά φορτηγά επόμενης γενιάς με μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου της εταιρείας, επιτρέποντας μεγαλύτερη αυτονομία.
Όσο για το επόμενο στάδιο, αυτό δεν είναι άλλο από την
υδρογονοκίνηση, μέσα από τη χρήση εφαρμογών υδρογόνου σε κυψέλες καυσίμου αλλά και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης – δυο πεδία που αναπτύσσονται παράλληλα – με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για «μπάσιμο» των νέων τεχνολογιών στην αγορά μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.