Έλεγχος κι αλλαγή ελαστικών
12.864 Επισκέψεις στο άρθρο
Η καλή κατάσταση και η σωστή λειτουργία των ελαστικών αυξάνει την ασφάλεια και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου. Πρέπει να τσεκάρουμε τακτικά την πίεση των ελαστικών και τη φθορά τους, με ρυθμό τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 μέρες και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι.
- Τα ελαστικά διαθέτουν ράβδους από σκληρό καουτσούκ, οι οποίες γίνονται ορατές όταν το πέλμα του ελαστικού σας φθαρεί πέρα από κάποιο όριο ασφαλείας και άρα πρέπει να αλλαχθούν.
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., το ελαστικό πρέπει να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλ. στην περιφέρεια, προκειμένου να θεωρηθεί ασφαλές, αλλά συνήθως οι ειδικοί συνιστούν ένα βάθος 4 χιλ. ή και μεγαλύτερο.
- Για τον έλεγχο και τη ρύθμιση του αέρα στο ελαστικό χρησιμοποιείται πιεσόμετρο, το οποίο υπάρχει και σε κάθε βενζινάδικο.
- Τη συνιστώμενη πίεση για τον αέρα του ελαστικού, θα τη βρείτε στο εγχειρίδιο ιδιοκτήτη ή στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού σας και μετράται σε bar ή psi.
- Η λάθος πίεση, μπορεί να δημιουργήσει σημαντική φθορά στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού, ενώ αυξάνει την κατανάλωση και κατά συνέπεια επιβαρύνει σημαντικά με εκπομπές CO2.
- Η υπερβολική πίεση, συχνά προκαλεί και υπερβολική φθορά του ελαστικού στο κέντρο του πέλματος.
- Εάν το ελαστικό έχει 20% χαμηλότερη πίεση, η χιλιομετρική του απόδοση μειώνεται κατά περίπου 30%, το οποίο σημαίνει πως θα χρειαστεί να επωμιστείτε αρκετά πιο σύντομα το κόστος αλλαγής ελαστικών.
- Καλό είναι να έχετε 4 ίδια ή παρόμοια ελαστικά, αφού υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο σετ μπορεί να μην ανταποκρίνονται αρκετά γρήγορα.
- Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας ορίζει ότι το βάθος των κύριων αυλακώσεων στα δύο ελαστικά του ίδιου άξονα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 5 χλστ.
- Όταν αλλάξετε τα ελαστικά σας με καινούργια, θυμηθείτε να διατηρήσετε τις ίδιες διαστάσεις και να λάβετε υπόψη τις κλιματολογικές συνθήκες και τις συνθήκες χρήσης.
- Το Mega Test του AutoΤρίτη έχει αποδείξει ότι στο νόμιμο όριο το φρενάρισμα καθυστερεί κατά σχεδόν 10 μέτρα σε σχέση με ένα καινούργιο ελαστικό..