Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ξανασκάλισμα και αναγόμωση ελαστικών βαρέων οχημάτων

9.201 Επισκέψεις στο άρθρο (16/5/2024)
Ξανασκάλισμα και αναγόμωση ελαστικών βαρέων οχημάτων

Ξανασκάλισμα και αναγόμωση ελαστικών βαρέων οχημάτων

  • Ξανασκάλισμα και αναγόμωση ελαστικών βαρέων οχημάτων
  • Ξανασκάλισμα και αναγόμωση ελαστικών βαρέων οχημάτων

-Οι 4 κύκλοι ζωής ενός ελαστικού
-Τι είναι το ξανασκάλισμα;
-Τι είναι η αναγόμωση;
-Οι ειδικές απαιτήσεις κάθε ελαστικού αναλόγως τον άξονα

Οι 4 κύκλοι ζωής ενός ελαστικού

Όσον αφορά στα ελαστικά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, ο κύκλος ζωής τους χωρίζεται σε τέσσερα διαφορετικά στάδια ως εξής: η αρχή γίνεται με την πώληση του καινούργιου ελαστικού, στη συνέχεια θα ξανασκαλιστεί όταν χρειαστεί το πέλμα του, ακολούθως αναγομώνεται και καταλήγοντας σκαλίζεται ξανά το πέλμα της αναγόμωσης.
Όλα αυτά, με την προϋπόθεση βεβαίως πως δεν έχει καταστραφεί ή δεν έχει υποστεί σημαντικές φθορές ο σκελετός του ελαστικού, καθώς σε αυτό το ενδεχόμενο υπάρχει ο κίνδυνος άμεσης καταστροφής του ελαστικού, με σημαντικές επιπτώσεις τόσο στην οδική ασφάλεια όλων των χρηστών του δρόμου, όσο και λόγω της ακινητοποίησης του οχήματος.
 

Τι είναι το ξανασκάλισμα;

Το ξανασκάλισμα έχει ως στόχο να επαναφέρει το βάθος του σχεδίου πέλματος στα αρχικά του επίπεδα, κάτι το οποίο πραγματοποιείται με την αφαίρεση γόμας από το στρώμα της τωρινής γόμας του ελαστικού.
Λύση προσιτή και οικονομική, το ξανασκάλισμα αυξάνει τη διάρκεια ζωής του ελαστικού, βελτιώνει την πρόσφυσή του (και την ασφάλεια) - ιδίως πάνω σε βρεγμένο οδόστρωμα -, ενώ βοηθά και στην εξοικονόμηση της κατανάλωσης καυσίμου. Αυτό το τελευταίο ως γεγονός οδηγεί συνακόλουθα στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και των εκπομπών ρύπων από τον κάθε άξονα.      
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Τι είναι η αναγόμωση;

Αναγόμωση είναι η αντικατάσταση ενός πέλματος ελαστικού που έχει φθαρεί με ένα νέο πέλμα, κάτι που έχει πολλαπλά οφέλη τόσο σε επίπεδο κόστους, όσο και στον τομέα της διάρκειας.
ΓιΆ αυτό, άλλωστε, πρόκειται για μια λύση που προκρίνεται συστηματικά από τους ιδιοκτήτες στόλων, καθώς το αναγομωμένο ελαστικό στοιχίζει περίπου 40 % λιγότερο από ένα καινούργιο, βοηθώντας στη μείωση των εκπομπών ρύπων τόσο από την εξοικονόμηση των υλικών που θα καταναλώνονταν όσο και από εκείνα που θα κατέληγαν στην ανακύκλωση.  
Σε κάθε περίπτωση, ένα ελαστικό μπορεί να αναγομωθεί από μια έως τρεις φορές, αναλόγως το περίβλημά του και τη χρήση τους π.χ. για μεγάλες αποστάσεις θα γίνει αναγόμωση μόνο μια φορά και θα έχει πολύ μεγάλη επάρκεια, ενώ για εργολαβικές δραστηριότητες μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε μέχρι δυο είτε μέχρι τρεις φορές.
 

Ελαστικά για κατευθυντήριο/κινητήριο/φερόμενο άξονα

Στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, αναλόγως τον άξονα που πρόκειται να τοποθετηθούν, τα ελαστικά κατατάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες ξεχωριστών απαιτήσεων. Συγκεκριμένα, έχουμε τα ελαστικά που τοποθετούνται στον κατευθυντήριο άξονα (τιμόνι), τα ελαστικά που προορίζονται για τον κινητήριο άξονα (διαφορικό) και τα ελαστικά που είναι για το φερόμενο άξονα (ρυμούλκα).
Στα ελαστικά κατευθυντήριου άξονα, η καλύτερη δυνατή πρόσφυση και η αποδοτικότητα κατά τις κινήσεις του συστήματος διεύθυνσης είναι τα βασικά προαπαιτούμενα. Η σχεδίασή τους δε είναι τέτοια που να ελαττώνονται οι κραδασμοί κατά την κύλισή τους προς χάριν της άνεσης του οδηγού.
Στα ελαστικά για τον κινητήριο άξονα, από την άλλη, το ζητούμενο είναι η στιβαρότητα στο σκελετό τους, καθώς πρέπει να είναι σε θέση να αντέξουν τα υψηλά φορτία δυνάμεων που υφίστανται κατά την επιτάχυνση του οχήματος, με την πρόσφυση να είναι επίσης απαραίτητη. Ο τύπος των διαγραμμίσεων και η δομή του πέλματός τους, βέβαια, μπορούν να αλλάζουν αναλόγως τις διαδρομές του οχήματος και το αν αυτές θα είναι off road, σε αυτοκινητόδρομους, εντός πόλης κλπ.
Τέλος τα ελαστικά για τον φερόμενο άξονα έχουν ενισχυμένο πλευρικό τμήμα για να είναι ακόμα πιο ανθεκτικά στις καταπονήσεις. Ενίοτε, στο «ρόλο» αυτόν μπορούν να χρησιμοποιηθούν και τα ελαστικά κατευθυντήριου άξονα, με το ζητούμενο σε κάθε περίπτωση εδώ να είναι η ανθεκτικότητα, όπως προαναφέρθηκε, στις καταπονήσεις αλλά και τις δυνάμεις στις οποίες υπόκεινται κατά την επιβράδυνση. Με δεδομένο μάλιστα πως το όχημα ενδέχεται να μη μεταφέρει πάντοτε το πλήρες ωφέλιμο φορτίο του ή να υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο βάρος, τα συγκεκριμένα ελαστικά πρέπει να προσφέρουν ικανοποιητική ποιότητα κύλισης.