Τα 3 SOS των λιπαντικών!
5.527 Επισκέψεις στο άρθρο
Συγκεντρώσαμε και απαντήσαμε στις 3 συχνότερες ερωτήσεις γύρω από τα λιπαντικά του αυτοκινήτου σου!
Πως μπορώ να μετρήσω τη στάθμη του λαδιού;
Αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε σημείο που δεν έχει κλίση (ανηφορικό ή κατηφορικό). Επίσης θα πρέπει να έχεις σβήσει τη μηχανή τουλάχιστον 10 λεπτά νωρίτερα.
Στη συνέχεια, ακολουθείς τα εξής βήματα:
Αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε σημείο που δεν έχει κλίση (ανηφορικό ή κατηφορικό). Επίσης θα πρέπει να έχεις σβήσει τη μηχανή τουλάχιστον 10 λεπτά νωρίτερα.
Στη συνέχεια, ακολουθείς τα εξής βήματα:
- Βγάζεις τον «δείκτη» λαδιού. Τον εντοπίζεις πολύ εύκολα καθώς η άκρη του έχει σχήμα «δαχτυλιδιού» και έχει πάντοτε ένα έντονο χρώμα όπως κίτρινο ή πορτοκαλί.
- Τον σκουπίζεις καλά με ένα καθαρό, στεγνό πανί.
- Τον τοποθετείς στην υποδοχή από την οποία τον έβγαλες.
- Τον βγάζεις και πάλι και βλέπεις σε ποιο σημείο σταματά το ίχνος των λιπαντικών.
- Επαναλαμβάνεις το 3ο βήμα και είσαι έτοιμος!
Η διαφορά μεταξύ της ελάχιστης και της μέγιστης ένδειξης είναι, τις περισσότερες φορές 1 λίτρο λάδι.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν θα πρέπει ποτέ να ξεπεράσει το λάδι τη στάθμη της μέγιστης ένδειξης!
Σε περίπτωση που συμβεί το παραπάνω, προκύπτουν τα εξής προβλήματα:
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν θα πρέπει ποτέ να ξεπεράσει το λάδι τη στάθμη της μέγιστης ένδειξης!
Σε περίπτωση που συμβεί το παραπάνω, προκύπτουν τα εξής προβλήματα:
- Αυξάνεται η πίεση του λαδιού
- Δημιουργούνται «αφροί» στο λιπαντικό
- Πέφτει η απόδοση του αυτοκινήτου
Πρέπει να συμπληρώνω λάδια όποτε η ένδειξη είναι χαμηλότερη της μέγιστης;
Η απάντηση είναι όχι. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, ο δείκτης έχει μια ελάχιστη και μια μέγιστη ένδειξη.
Από τη στιγμή που η στάθμη βρίσκεται μεταξύ αυτών των δύο, το σύστημα λίπανσης λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα.
Μοναδική εξαίρεση σε αυτό αποτελούν οι κινητήρες με μεταβλητό χρονισμό, στους οποίους είναι καλύτερα να συμπληρώνεις λιπαντικό όποτε «πέφτει» η στάθμη.
Τι πρέπει να κάνω αν ο κινητήρας μου «καίει λάδια»;
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα εξαρτάται από την έκταση του προβλήματος.
Η μεγαλύτερη πλειοψηφία των κινητήρων «καίει» λάδια όταν «πιεστεί» αλλά το ποσό διαφέρει από τον έναν στον άλλον, ακόμα και όταν πρόκειται για κινητήρες που προέρχονται από την ίδια εταιρεία. Γενικά, όσο αυξάνονται τα κινητά μέρη ενός κινητήρα, τόσο αυξάνεται και η κατανάλωσή του σε λιπαντικά!
Όταν πρόκειται για μικρή ποσότητα λαδιού (0.2 λίτρα / 1.000 χλμ), υπάρχει τρόπος να μειωθεί το πρόβλημα κατά 50% ή και παραπάνω, αυξάνοντας τον δείκτη HTHS και αλλάζοντας το ιξώδες στους 100 & 130 βαθμούς Κελσίου, ώστε το λάδι να είναι πιο παχύρρευστο σε ψηλή θερμοκρασία.
Εάν παρατηρήσεις να συμβαίνει κάτι τέτοιο, μην βιαστείς να συμπληρώσεις το «χαμένο» λάδι, αλλά ξεκίνα να παρακολουθείς τακτικά τη στάθμη των λιπαντικών ώστε να διαπιστώσεις την έκταση του προβλήματος, εκτός αν το αυτοκίνητο έχει κινητήρα μεταβλητού χρονισμού.
Αν ισχύει κάτι τέτοιο, η πτώση της στάθμης των λιπαντικών ίσως αρχίσει να προκαλεί θόρυβο όταν «βάζεις μπροστά» το αυτοκίνητο. Ο θόρυβος αυτός ελαττώνεται κατά πολύ αν συμπληρωθεί λάδι μέχρι να φτάσει την ένδειξη του μέγιστου ορίου στο δείκτη, που αναφέρθηκε νωρίτερα.
Αν όμως παρατηρείται μεγαλύτερη κατανάλωση, αν δηλαδή το παραπάνω μέγεθος φτάνει το μισό λίτρο ανά χίλια χιλιόμετρα, τότε θα πρέπει να το ελέγξει άμεσα μηχανικός καθώς πρόκειται, κατά πάσα πιθανότητα, για βλάβη ή ακόμα και καταστροφή στις τσιμούχες των βαλβίδων.
Η απάντηση είναι όχι. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, ο δείκτης έχει μια ελάχιστη και μια μέγιστη ένδειξη.
Από τη στιγμή που η στάθμη βρίσκεται μεταξύ αυτών των δύο, το σύστημα λίπανσης λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα.
Μοναδική εξαίρεση σε αυτό αποτελούν οι κινητήρες με μεταβλητό χρονισμό, στους οποίους είναι καλύτερα να συμπληρώνεις λιπαντικό όποτε «πέφτει» η στάθμη.
Τι πρέπει να κάνω αν ο κινητήρας μου «καίει λάδια»;
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα εξαρτάται από την έκταση του προβλήματος.
Η μεγαλύτερη πλειοψηφία των κινητήρων «καίει» λάδια όταν «πιεστεί» αλλά το ποσό διαφέρει από τον έναν στον άλλον, ακόμα και όταν πρόκειται για κινητήρες που προέρχονται από την ίδια εταιρεία. Γενικά, όσο αυξάνονται τα κινητά μέρη ενός κινητήρα, τόσο αυξάνεται και η κατανάλωσή του σε λιπαντικά!
Όταν πρόκειται για μικρή ποσότητα λαδιού (0.2 λίτρα / 1.000 χλμ), υπάρχει τρόπος να μειωθεί το πρόβλημα κατά 50% ή και παραπάνω, αυξάνοντας τον δείκτη HTHS και αλλάζοντας το ιξώδες στους 100 & 130 βαθμούς Κελσίου, ώστε το λάδι να είναι πιο παχύρρευστο σε ψηλή θερμοκρασία.
Εάν παρατηρήσεις να συμβαίνει κάτι τέτοιο, μην βιαστείς να συμπληρώσεις το «χαμένο» λάδι, αλλά ξεκίνα να παρακολουθείς τακτικά τη στάθμη των λιπαντικών ώστε να διαπιστώσεις την έκταση του προβλήματος, εκτός αν το αυτοκίνητο έχει κινητήρα μεταβλητού χρονισμού.
Αν ισχύει κάτι τέτοιο, η πτώση της στάθμης των λιπαντικών ίσως αρχίσει να προκαλεί θόρυβο όταν «βάζεις μπροστά» το αυτοκίνητο. Ο θόρυβος αυτός ελαττώνεται κατά πολύ αν συμπληρωθεί λάδι μέχρι να φτάσει την ένδειξη του μέγιστου ορίου στο δείκτη, που αναφέρθηκε νωρίτερα.
Αν όμως παρατηρείται μεγαλύτερη κατανάλωση, αν δηλαδή το παραπάνω μέγεθος φτάνει το μισό λίτρο ανά χίλια χιλιόμετρα, τότε θα πρέπει να το ελέγξει άμεσα μηχανικός καθώς πρόκειται, κατά πάσα πιθανότητα, για βλάβη ή ακόμα και καταστροφή στις τσιμούχες των βαλβίδων.