Το νέο Nissan NV200 |
Η νέα πρόταση… |
Διαβάστηκε από 2525 αναγνώστες
|
|
|
Στην 79η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (03-15/03) η Nissan παρουσίασε ένα νέο
επαγγελματικό μοντέλο με την ονομασία "NV200", που αναμένεται να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στη κατηγορία των ελαφρών Van, ενώ παράλληλα αποτελεί προπομπό της νέας γενιάς προϊόντων της σε αυτό τον κλάδο.
|
|
|
Σε δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθέσεως Επαγγελματικών οχημάτων του Ανοβέρου το φθινόπωρο του περασμένου έτους, ο αντιπρόεδρος της Nissan Motor Company και επικεφαλής του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων της ιαπωνικής εταιρείας, ο κ. Andy Palmer, ήταν ιδιαίτερα σαφής: "… Μέχρι το 2012 σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε συνολικά 13 νέα μοντέλα στην γκάμα των επαγγελματικών μας οχημάτων, με στόχο να διπλασιάσουμε τις πωλήσεις -και το μερίδιο- της Nissan σε αυτή την κατηγορία".
Φυσικά, σε αυτή τη φάση δεν μπορούσε να γνωρίζει τις συνέπειες που ενδεχομένως να επιφέρει και στη Nissan η πρόσφατη χρηματοπιστωτική κρίση που επικράτησε λίγο αργότερα, ωστόσο δεν είναι αυτό που έχει σημασία. Το ενδιαφέρον εστιάζεται σε όσα αποκάλυψε για τα σχέδια της Nissan στα επαγγελματικά οχήματα και στο ρόλο που θα διαδραματίσουν συγκεκριμένα μοντέλα. Πέραν ενός υβριδικού ελαφρού επαγγελματικού οχήματος μαζικής παραγωγής, που θα παρουσιαστεί προς το τέλος του 2012, το μοντέλο που θα αποτελέσει την πρόγευση της νέας γενιάς ελαφρών επαγγελματικών της Nissan, είναι χωρίς αμφιβολία το NV200.
Το εν λόγω μοντέλο είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά ως πρωτότυπο στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2007 και η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης δύο χρόνια αργότερα έμελλε να είναι το σκηνικό για την παγκόσμια πρεμιέρα της έκδοσης παραγωγής του.
Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει από την αγορά της Ιαπωνίας μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2009, ενώ στο δεύτερο μισό του τρέχοντος έτους θα λανσαριστεί και στην Ευρώπη. Αγορές όπως αυτή της Κίνας και των ΗΠΑ θα ακολουθήσουν.
Ποιο είναι όμως το νέο Nissan NV200 και γιατί οι υπεύθυνοι της ιαπωνικής εταιρείας στηρίζουν τόσες πολλές ελπίδες σε αυτό;
|
|
Κορυφαίες μεταφορικές δυνατότητες
Παρά τις εξωτερικές διαστάσεις του οχήματος, οι οποίες έχουν παραμείνει αρκετά περιορισμένες, οι εκδόσεις Van του NV200 προσφέρουν χώρο φόρτωσης με συνολικό ωφέλιμο μήκος 2.040 χλστ. Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και η εξαιρετικά περιορισμένη -σε όγκο- δομή της ανάρτησης του πίσω άξονα επιτρέπουν την τοποθέτηση δύο ευρωπαλετών στο χώρο φόρτωσης, ο όγκος του οποίου ανέρχεται στα 4,1 κ.μ. μέτρα. Παράλληλα, το μέγιστο επιτρεπόμενο ωφέλιμο φορτίο ορίζεται στα 771 κιλά, ενώ το κατώφλι φόρτωσης περιορίζεται στα 520 χλστ. από το έδαφος.
|
|
|
|
|

Ελκυστική και δυναμική σχεδίαση αμαξώματος |
|
|
To NV200 θα διατεθεί τόσο ως Van όσο και σε 7θέσιες επιβατικές εκδόσεις, με πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
|
|
|
Το Nissan NV200 θα διατεθεί συνολικά σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, που θα αφορούν σε κλειστό (Van) όχημα και δύο επιβατικές εκδοχές του, αμφότερες με δυνατότητα μεταφοράς 7 επιβατών σε τρεις σειρές καθισμάτων.
Με συνολικό μήκος αμαξώματος λίγο κάτω από τα 4,4 μ., το NV200 διακρίνεται για τις έντονες ακμές και τις καμπύλες γραμμές που απαντώνται σε όλο το μήκος και πλάτος του, δημιουργώντας ένα δυναμικό και κομψό αποτέλεσμα. Ένα έντονο νεύρο ξεκινά από τις κάτω γωνίες των εμπρός φωτιστικών σωμάτων και εκτείνεται στη βάση των εμπρός παραθύρων, ενώ ο προφυλακτήρας είναι ογκώδης και η μικρή -συγκριτικά- μάσκα φιλοξενεί το μεγάλων διαστάσεων λογότυπο της εταιρείας. Στο πίσω μέρος τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα χαμηλά και τα σχεδόν κάθετα πλευρικά τοιχώματα του αμαξώματος αφήνουν τις πρώτες υπόνοιες για τις μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες του οχήματος.
|
|
|
|
|
|
Κομψό και απέριττο εσωτερικό |
|
|
Τα μεγάλων διαστάσεων καθίσματα, οι πολλαπλοί αποθηκευτικοί χώροι και η ποιότητα κατασκευής αναμένεται να συγκαταλέγονται στα θετικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού διακόσμου του NV200.
|
Στο εσωτερικό του NV200 δεσπόζει η κεντρική κονσόλα, με τον επιλογέα ταχυτήτων να εδράζεται στο κάτω μέρος της, ενώ από τις πρώτες εικόνες που δημοσιοποίησε η Nissan αντιλαμβάνεται κανείς, πως έχουν προβλεφθεί πολυάριθμοι χώροι για μικροαντικείμενα και προσωπικά είδη. Στόχος του κατασκευαστή ήταν να δημιουργήσει έναν εσωτερικό διάκοσμο, που να παρέχει ανέσεις ανάλογες με αυτές επιβατικών οχημάτων και χαρακτηριστικό είναι το γεγονός άλλωστε, πως αρχικά θα διατεθούν οι επιβατικές (7θέσιες) εκδόσεις του μοντέλου με τις Van να έπονται. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας θα είναι πληρέστατος (πιθανότατα έστω και προαιρετικά), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς δε θα αφαιρούνται προκειμένου να αυξηθεί ο χώρος φόρτωσης, αλλά θα αναδιπλώνονται πλήρως στα πλευρικά τοιχώματα του οχήματος. Οι πίσω πλευρικές πόρτες, τέλος, θα είναι συρόμενες.
|
|
|
|
|
|
Μηχανικά μέρη και κινητήρες |
|
|
Η βασική επιλογή στην γκάμα των μηχανικών συνόλων του NV200 θα είναι ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας των 108 ίππων.
|
Το NV200 βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας "Β" της Nissan, η εμπρόσθια ανάρτηση είναι ανεξάρτητη (τοποθετημένη σε υποπλαίσιο), ενώ στον πίσω άξονα προτιμήθηκαν τα φύλλα σούστας.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, η γκάμα του NV200 θα περιλαμβάνει ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λτ. και έναν πετρελαιοκινητήρα 1,5 λτ. Ο -εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο- βενζινοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. (γνωστός από τα μοντέλα Micra, Note και Qashqai) αποδίδει ισχύ 108 ίππων και ροπή 153 Nm, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Αντίστοιχα, ο 8βάλβιδος 1,5 dCi των 1.461 κ.εκ. αποδίδει 86 ίππους, με τη μέγιστη τιμή της ροπής του να ορίζεται στα 200 Nm.
Οι υπεύθυνοι της Nissan κάνουν λόγο για ένα μοντέλο με εξαιρετικά ομαλή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, ενώ αξίζει να σημειώσουμε, πως στον εξοπλισμό του οχήματος θα προσφέρονται όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά "καλούδια", όπως το ABS με Brake Assist και EBD και το ESP.
|
|
|
|
|
|
|
|