Παρουσίαση

Λεωφορεία
Η εξέλιξη των αστικών συγκοινωνιών
Ένα ξεχωριστό αστικό λεωφορείο
Διαβάστηκε από 6687 αναγνώστες
Όπως προαναφέραμε, μια από τις βασικότερες διαφοροποιήσεις του Lion’s City GL είναι η ύπαρξη πέντε πλευρικών θυρών με πλάτος 1,25 μ. έκαστη. Όλες εφοδιάζονται με έναν ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτρομηχανισμό για την λειτουργία ανοίγματος/ κλεισίματος, ο οποίος έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το όσο το δυνατόν μικρότερο μέγεθος και βάρος του.
Πέραν του ότι οι πόρτες ανοίγουν κλείνουν σε πιο γρήγορους ρυθμούς, όταν οι επιβάτες εισέρχονται στο εσωτερικό του οχήματος διαπιστώνουν πως η διάταξη των θέσεων είναι εντελώς διαφορετική. Βασισμένη σε μελέτες της MAN σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς από την Ισπανία και την Γερμανία, η ευμετάβλητη χωροταξική διαρρύθμιση του εσωτερικού έχει στόχο την βελτίωση της «ροής» των επιβατών από και προς το λεωφορείο και την άνεση που τους παρέχεται. Το αρθρωτό λεωφορείο του προγράμματος EBSF εφοδιάζεται με 39 καθίσματα ενώ παρέχει χώρο για 118 όρθιους επιβάτες, 12 περισσότερους από όσους μπορεί να υποστηρίξει ένα συμβατικό MAN Lion’s City GL. Ανάλογα με τον όγκο των επιβατών, επτά καθίσματα που εδράζονται στα πλαϊνά του οχήματος είναι σε θέση να αναδιπλωθούν, απελευθερώνοντας χώρο για επιπλέον όρθιους επιβάτες. Ο οδηγός είναι σε θέση να «κλειδώσει» τα καθίσματα με το πάτημα ενός κουμπιού στο ταμπλό του οχήματος και ένα οπτικό σήμα στο κάθε κάθισμα ενημερώνει τους επιβάτες για το αν η θέση είναι «κλειδωμένη» ή διαθέσιμη. Στο εμπρόσθιο τμήμα του λεωφορείου έχει προβλεφθεί ένας ειδικός χώρος για αμαξίδια ΑΜΕΑ ή καρότσια με βρέφη, ενώ ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί μια ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενη ράμπα στη μεσαία θύρα του οχήματος για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των συγκεκριμένων ατόμων στο εσωτερικό του οχήματος. Παράλληλα, η αερανάρτηση επιτρέπει τη μείωση της απόστασης του δαπέδου από το έδαφος από τα 32 εκ. στα 24 εκ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των «έξυπνων» λύσεων που το πρόγραμμα EBSF επεξεργάζεται είναι η ύπαρξη ενός ειδικού συστήματος τρισδιάστατης καταμέτρησης των επιβατών που μπορεί να ανιχνεύει τον αριθμό και το σωματότυπο των επιβατών (ενήλικες/ παιδιά) και να παρέχει στον οδηγό τις ανάλογες πληροφορίες.
Ειδικές οθόνες και επιγραφές τύπου «Matrix» παρέχουν στους επιβάτες, τόσο ψυχαγωγικά και διαφημιστικά μηνύματα, όσο και πληροφορίες αναφορικά με την επόμενη στάση, τις ανταποκρίσεις με άλλα μέσα μαζικής συγκοινωνίας κ.ά.
Εκτός από τους επιβάτες και ο οδηγός ενημερώνεται για τα τεκταινόμενα στο εσωτερικό του λεωφορείου, μέσω δύο οθόνων 6,5 ιντσών, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως η «φυσαρμόνικα» που συνδέει τα δύο τμήματα του αρθρωτού λεωφορείου είναι σημαντικά τροποποιημένη σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα της κατηγορίας του. Οι πτυχώσεις της αποτελούνται από –σχεδόν διάφανο- πολυμερές που επιτρέπει τον φυσικό φωτισμό του εσωτερικού, γεγονός που κάνει το συγκεκριμένο τμήμα του οχήματος αρκετά πιο… φιλικό προς τους επιβάτες.
Στο εσωτερικό του Lion’s City GL του προγράμματος EBSF, μπορούν να φιλοξενηθούν 39 καθήμενοι επιβάτες και 118 όρθιοι, 12 περισσότεροι από όσους μπορεί να μεταφέρει μια συμβατική έκδοση του αρθρωτού λεωφορείου.
Το ειδικό σύστημα καταμέτρησης των επιβατών μπορεί να ανιχνεύσει αν πρόκειται για ενήλικους ή παιδιά.
Η φυσαρμόνικα αποτελείται από διάφανο πολυμερές και επιτρέπει τον φυσικό φωτισμό του λεωφορείου.
Τα ειδικά αναδιπλούμενα καθίσματα μπορούν να «κλειδωθούν» από τον οδηγό και μια φωτεινή ένδειξη ενημερώνει τους επιβάτες για την διαθεσιμότητα τους.
Στο κέντρο του οχήματος έχει προβλεφθεί ειδικός χώρος για την τοποθέτηση καροτσιών με βρέφη ή αμαξιδίων ΑΜΕΑ.

 
 MAN «EBSF» Bus Transport Program
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ένα ξεχωριστό αστικό λεωφορείο
Το πείραμα της… Βουδαπέστης
Kινητήρας EEV με ισχύ 320 ίππων
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα «EBSF»
Το MAN Lion’s City GL σε αριθμούς