Η Volvo Trucks συγκαταλέγεται μεταξύ των πρωτοπόρων εταιρειών σε θέματα ασφάλειας στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα και τα νέα υβριδικά της μοντέλα όπως το FE Hybrid, δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση. Για τον λόγο αυτό έχει ήδη διεξάγει εξαντλητικά crash-test πριν αποφασίσει να το θέσει σε κυκλοφορία.
Όπως και όλα τα υπόλοιπα βαρέα επαγγελματικά της οχήματα, έτσι και το νέο Volvo FE Hybrid έχει υποβληθεί σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ελεγχόμενων δοκιμών πρόσκρουσης προκειμένου να διαπιστωθεί πως οι διαφορές στην δομή του τις οποίες επιφέρουν στοιχεία όπως η μπαταρία βάρους 578 κιλών, δεν εγκυμονούν κινδύνους για τους χρήστες του οδικού δικτύου. Σύμφωνα με τους υπευθύνους της Σουηδικής εταιρείας, τα crash-test σε νέου τύπου οχήματα με διαφοροποιημένα συστήματα μετάδοσης της κίνησης είναι επιβεβλημένη προκειμένου να διαπιστωθεί πως κάθε μία από τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται σε ένα όχημα, όπως οι νέες μπαταρίες που εδράζονται στο πλευρικό τμήμα του οχήματος, είναι ασφαλείς. Το Volvo FE Hybrid κινείται από ένα παράλληλο σύστημα κινητήρων (πετρελαίου και ηλεκτροκινητήρα) με αποτέλεσμα την μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 30%. Μεταξύ των διαδικασιών ελεγχόμενης πρόσκρουσης που διεξάγει η Volvo Trucks, συγκαταλέγεται και η προσομοίωση της πρόσκρουσης ενός οχήματος με 46 χλμ./ώρα στην μπαταρία του υβριδικού φορτηγού η οποία είναι σε θέση να παράγει 600V. Τα συγκεκριμένα crash-tests της Volvo Trucks είχαν ως αποτέλεσμα να εξελιχθούν ειδικές μονάδες ελέγχου της μπαταρίας που την απενεργοποιούν σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ παράλληλα η δομή της μεταλλάχθηκε αρκετές φορές προκειμένου να μην παρατηρούνται τελικά διαρροές, πυρκαγιές κ.ά. φαινόμενα που θα μπορούν να αποβούν μοιραία σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.