Μια νέα λειτουργία έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα υπηρεσία υποβοήθησης, με την παραγωγή της να ξεκινά από το Νοέμβριο του 2025.
Χάρη σε μια επιπλέον κάμερα, η οποία θα παρακολουθεί το βλέμμα του οδηγού, εκτιμάται πως θα εντοπίζονται σημάδια διάσπασης προσοχής.
Το νέο σύστημα θα είναι διαθέσιμο στα οχήματα Volvo FH, FM, FL & FE.
Κορυφαία η βαθμολογία που απέσπασαν το μοντέλα της εταιρείας στον Euro NCAP 2024.
Ως γνωστόν, τα δρομολόγια που απαιτούν πολλές ώρες οδήγησης στο δρόμο, αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες έννοιες στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών. Ο λόγος προφανής: τυχόν περιστατικά κόπωσης, υπνηλίας, ζαλάδας & απόσπασης προσοχής ενδέχεται να οδηγήσουν σε επικίνδυνα περιστατικά, απειλώντας όχι μόνο την προστασία του φορτίου αλλά και τη σωματική ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου.
Υπό αυτό το πρίσμα, συνεπώς, η Volvo Trucks αποφάσισε να πρωτοτυπήσει, αναβαθμίζοντας το ήδη υπάρχον Σύστημα Επαγρύπνησης Οδηγού (Driver Alert Support), προκειμένου το τελευταίο να μπορεί να ανιχνεύει και να ειδοποιεί αποτελεσματικότερα όσους οδηγούς εμφανίζουν σημάδια απροσεξίας ή υπνηλίας.
Μάλιστα, η καινούργια λειτουργία προβλέπεται να μπει στην παραγωγή από το Νοέμβριο του 2025, ενώ εναρμονίζεται πλήρως με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία ασφάλειας - και πιο συγκεκριμένα με τον Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας (GSR2), συμπεριλαμβανομένου και του δεύτερου σταδίου που τίθεται σε ισχύ τον Ιούλιο του 2026 και το οποίο απαιτεί όλα τα φορτηγά στην ΕΕ να είναι εξοπλισμένα με Συστήματα Προειδοποίησης Έλλειψης Συγκέντρωσης Οδηγού (ADDW).
Χάρη σε μια επιπλέον κάμερα, η οποία θα παρακολουθεί το βλέμμα του οδηγού, εκτιμάται πως θα εντοπίζονται σημάδια διάσπασης προσοχής
Αναλυτικότερα, στην προκειμένη περίπτωση τη διαφορά την κάνει μια extra κάμερα. Κι εξηγούμαστε…
Το αναβαθμισμένο Σύστημα Επαγρύπνησης Οδηγού (Driver Alert Support) προβλέπεται να χρησιμοποιεί δύο κάμερες για να ανιχνεύει σημάδια υπνηλίας ή απροσεξίας κατά την οδήγηση. Έτσι, η μια κάμερα που κοιτάζει προς τα εμπρός (σ.σ. και η οποία αποτελεί ήδη μέρος του υπάρχοντος συστήματος), παρακολουθεί τη συμπεριφορά οδήγησης και τη θέση του φορτηγού σε σχέση με τη λωρίδα & το οδόστρωμα, εντοπίζοντας σημάδια υπνηλίας ή απροσεξίας κατά την οδήγηση, ενώ η δεύτερη που προστέθηκε πάνω από την πλευρική οθόνη του οχήματος αναλαμβάνει να παρακολουθεί το βλέμμα του ανθρώπου που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, εντοπίζοντας σημάδια διάσπασης προσοχής και ειδοποιώντας τον τόσο με αναδυόμενο μήνυμα, όσο και με ηχητική προειδοποίηση.
Ακόμη καλύτερα, εφόσον οι ενδείξεις απροσεξίας εξακολουθήσουν να υφίστανται, θα εμφανιστεί ένα νέο αναδυόμενο μήνυμα, με την ηχητική προειδοποίηση αντίστοιχα να κλιμακώνεται.
Υπενθυμίζεται δε, πως το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα με την εκκίνηση του κινητήρα (σ.σ. η κάμερα είναι ενεργή σε ταχύτητες άνω των 18 χλμ./ώρα), ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω διακόπτη.
Το νέο σύστημα θα είναι διαθέσιμο στα οχήματα Volvo FH, FM, FL & FE
Σε κάθε ενδεχόμενο, το αναβαθμισμένο Driver Alert Support θα προσφέρεται ως στάνταρ για τα βαρέως τύπου φορτηγά της Volvo (βλ.
Volvo FH και FM), καθώς και για τα μεσαίου τύπου οχήματα (βλ.
Volvo FL και
FE) στην ΕΕ, καθώς και σε ορισμένες αγορές εκτός Ένωσης, όπως π.χ. η Νορβηγία, η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Επιπλέον, θα είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας και για άλλες αγορές, ενώ εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης η Volvo θα συνεχίσει επίσης να παρέχει το σημερινό Σύστημα Επαγρύπνησης Οδηγού με την εμπρόσθια κάμερα.
Κορυφαία η βαθμολογία που απέσπασαν το μοντέλα της εταιρείας στον Euro NCAP 2024
Είτε έτσι είτε αλλιώς, τίποτε από τα παραπάνω δεν προκαλεί έκπληξη, αν αναλογιστεί κανείς πως τα πιο δημοφιλή μοντέλα των Σουηδών, τα Volvo FH &
FM, έλαβαν την κορυφαία βαθμολογία πέντε αστέρων στο πρώτο τεστ ασφάλειας
για φορτηγά της Euro NCAP το 2024.
Όπως επισήμανε άλλωστε σχετικά και η Traffic & Product Safety Director της Volvo Trucks, Anna Wrige Berling:
«Μετά από αρκετές ώρες οδήγησης, μπορεί να είναι δύσκολο να παραμείνει κανείς σε εγρήγορση και συγκεντρωμένος πίσω από το τιμόνι. Το αναβαθμισμένο Σύστημα Επαγρύπνησης Οδηγού (Driver Alert Support) είναι ακόμη καλύτερο στο να ανιχνεύει και να ειδοποιεί έναν οδηγό που παρουσιάζει σημάδια υπνηλίας ή διάσπασης προσοχής. Στόχος μας είναι να υποστηρίξουμε τους οδηγούς και να βοηθήσουμε στην προστασία τόσο των ίδιων όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου. Για αυτόν τον λόγο συνεχώς αναπτύσσουμε και εισάγουμε επιπλέον συστήματα ασφαλείας».