Με την παρουσίαση των νέων 4κύλινδρων και 6κύλινδρων OM 93x και OM 470, η Mercedes-Benz αλλάζει επίπεδο σε ότι αφορά στην τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων που προσφέρει για τα επαγγελματικά της οχήματα καθώς πλέον διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα μηχανικών συνόλων που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6.
Κατά τη διάρκεια μιας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας εκδήλωσης στην Στουτγάρδη, απεσταλμένοι του Τύπου από όλη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και του περιοδικού μας, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά για πρώτη φορά τους νέους πετρελαιοκινητήρες για επαγγελματικά οχήματα της Mercedes-Benz.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει τα νέα αυτά μηχανικά σύνολα να ξεχωρίζουν;
Απλούστατα, μέσα από διαδικασία εξέλιξης αρκετών χρόνων με κόστος άνω των 500 εκ. ευρώ, η Mercedes-Benz κατάφερε να είναι η πρώτη εταιρεία κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων που προσφέρει μια πληρέστατη γκάμα κινητήρων που καλύπτουν τις ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Euro6, αρκετά πριν το εν λόγω πρωτόκολλο τεθεί σε ισχύ.
Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής η Mercedes-Benz, η νέα γενιά κινητήρων της εμφανίζει εξαιρετικά χαρακτηριστικά που εγγυώνται την περαιτέρω μείωση του κόστους χρήσης των οχημάτων.
Συγκεκριμένα η νέα γενιά OM 93x που αφορά στα μεσαία φορτηγά και λεωφορεία της εταιρείας περιλαμβάνει τους OM 934 και OM 936 των 5,1 λτ. (4κύλινδρος) και 7,7 λτ. (6κύλινδρος) αντίστοιχα. Σταδιακά οι δύο αυτοί κινητήρες θα αντικαταστήσουν την σειρά ΟΜ 900 που παρουσιάστηκε το 1996 και έχει να επιδείξει πωλήσεις άνω του 1 εκ. Ο νέος OM 470 (6κύλινδρος 10,8λτ.) συμπληρώνει την γκάμα των heavy-duty κινητήρων της οικογένειας «BlueEfficiency Power» μετά τον ΟΜ 471 των 12,8λτ. που παρουσιάστηκε μέσα στο 2011 και ήδη είναι διαθέσιμος στην νέα γενιά του Actros.
Όλα τα προαναφερθέντα μηχανικά σύνολα καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6 αρκετά πριν αυτή τεθεί σε ισχύ (από το τέλος του 2013/2014) και χάρη σε χαρακτηριστικά όπως η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και AdBlue, η αυξημένη διάρκεια ζωής τους και τα επιμηκημένα διαστήματα μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης, μειώνουν μειώνουν σημαντικά το κόστος χρήσης και συντήρησης των οχημάτων της Mercedes-Benz.
Οι νέοι κινητήρες αναμένεται να εφοδιάσουν στο σύνολο την γκάμα των υπαρχόντων και μελλοντικών επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes-Benz. Ο OM 936 π.χ. θα χρησιμοποιηθεί στα αστικά και περιαστικά λεωφορεία της εταιρείας.
Οι νέοι κινητήρες με μια ματιά ΟΜ 934 4κύλινδρος με χωρητικότητα 5,1 λτ.
Διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ από 156 έως και 231 ίππων και αντίστοιχη ροπή από 650 έως και 900 Nm.
ΟΜ 936 6κύλινδρος με χωρητικότητα 7,7 λτ.
Διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ από 238 έως και 354 ίππων και αντίστοιχη ροπή από 1.000 έως και 1.400 Nm.
ΟΜ 470 6κύλινδρος με χωρητικότητα 10,7 λτ.
Διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ από 326 έως και 428 ίππων και αντίστοιχη ροπή από 1.700 έως και 2.100 Nm.