Η αστική κινητικότητα ευνοεί τα ελαφρά φορτηγά και οχήματα, αφού πάνω από το 70% του πληθυσμού της ΕΕ ζει σε αστικό περιβάλλον και 9 στους 10 Ευρωπαίους θεωρούν ότι η κυκλοφορία των αυτοκινήτων, στον τόπο διαμονής, χρειάζεται καλύτερη διαχείριση.
Από την πλευρά τους, τα αρμόδια όργανα και φορείς της ΕΕ έχουν καταρτίσει πρόγραμμα δράσης, το οποίο προτείνει 20 μέτρα για τη βελτίωση της βιωσιμότητας και της αποτελεσματικότητας των αστικών μεταφορών.
Μεταξύ των μέτρων συγκαταλέγονται η παροχή κινήτρων για τη χρήση δημόσιων μεταφορών και η περαιτέρω κοινοτική χρηματοδότηση της έρευνας για οχήματα με μηδενικές εκπομπές.
Οι καλύτερες αστικές μεταφορές, σύμφωνα με την ΕΕ, θα συμβάλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, στη βελτίωση της δημόσιας υγείας και στη μείωση των οικονομικών ανισοτήτων, μεταξύ των περιφερειών.
Ήδη, μέσα στο 2014, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την έναρξη ενός νέου προγράμματος, που αναμένεται να επιφέρει σημαντική μείωση του παραγόμενου θορύβου, σε όλους τους τύπους οχημάτων, μέχρι το 2026.
Συγκεκριμένα, τα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου αναμένεται να μειωθούν κατά 6db, ενώ παράλληλα, το νέο σύστημα «Acoustic Vehicle Alerting System» θα επιβάλλει, στα νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα, να εκπέμπουν συγκεκριμένα επίπεδα θορύβου, προκειμένου να γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Πέραν όλων των παραπάνω διατάξεων, έχουν προβλεφθεί και ρυθμίσεις για τα νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Όπως είναι φυσικό, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν εφοδιάζονται με θορυβώδεις κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που τα καθιστά σχεδόν αθόρυβα.
Ωστόσο, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα κατά την κίνηση τους, η ΕΕ αναμένεται να θεσπίσει την υποχρεωτική εκπομπή συγκεκριμένων ορίων θορύβου από αυτά, προκειμένου να γίνονται άμεσα αντιληπτά από τους πεζούς, αλλά και τους υπόλοιπες χρήστες του οδικού δικτύου. Το «Acoustic Vehicle Alerting System», όπως θα ονομάζεται το εν λόγω πρόγραμμα, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2019.
Παράλληλα, σημαντικό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια αναμένεται να διαδραματίσει και η περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης εναλλακτικών τύπων καυσίμων σε όλα τα οχήματα, ιδίως τα ελαφρά επαγγελματικά, όπως π.χ. το φυσικό αέριο.
Ως γνωστόν, οι κινητήρες που κάνουν χρήση του φυσικού αερίου εκπέμπουν τόσο χαμηλότερους ρύπους όσο και μικρότερο θόρυβο κατά τη λειτουργία τους.
Αυτό αναμένεται να συμβάλλει και στην μετατροπή των logistics με τις μορφές που γνωρίζουμε σήμερα καθώς, θα είναι δυνατή πλέον η κίνηση των οχημάτων κατά τη διάρκεια της νύχτας για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων δεδομένου ότι, η λειτουργία τους δεν θα εκπέμπει ηχορύπανση ικανή να ενοχλήσει τους πολίτες κατά τις «ώρες κοινής ησυχίας» ενώ παράλληλα, το μειωμένος κυκλοφοριακός φόρτος του οδικού δικτύου κατά τη διάρκεια των νυχτερινών ωρών, θα συμβάλλει στη μείωση της διάρκειας των δρομολογίων, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου τους κ.ά.
Το γεγονός αυτό, είναι σαφές, πως αναμένεται να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους μιας μεταφορικής επιχείρησης, με αποτέλεσμα τη μείωση και του κόστους των υπηρεσιών που παρέχει.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr