Σε συνεργασία με τις NVIDIA, Uber & Foxconn, το νέο εγχείρημα της πολυεθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στις πλατφόρμες AV-Ready της Stellantis, θα βασιστεί η συνεργασία των εμπλεκόμενων εταίρων.
Ρόλοι και αρμοδιότητες του κάθε φορέα.
Μη δεσμευτικό το εν λόγω Μνημόνιο Συνεργασίας – Έρχεται ως συνέχεια της συνεργασίας της Stellantis με την Pony.ai.
Έχοντας ως στόχο να ενισχύσει τη θέση της πάνω στον κλάδο της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 (χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι δηλαδή…), η Stellantis αποφάσισε να επεκτείνει τις συνεργασίες της με άλλα κορυφαία ονόματα από τους χώρους της τεχνολογίας και της κινητικότητας, διευρύνοντας έτσι ακόμη περισσότερο το «οικοσύστημά» της.
Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, η γνωστή πολυεθνική εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα πως ενώνει τις δυνάμεις της με τις εταιρείες NVIDIA, Uber Technologies, Inc. και Foxconn, με όραμα την ανάπτυξη από κοινού αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 4 για υπηρεσίες ρομποταξί σε όλο τον κόσμο.
Στις πλατφόρμες AV-Ready της Stellantis, θα βασιστεί η συνεργασία των εμπλεκόμενων εταίρων
Αναλυτικότερα, το όλο project πρόκειται να δομηθεί πάνω στις πλατφόρμες AV-Ready
της Stellantis – και πιο συγκεκριμένα πάνω στις K0 Medium Size Van και STLA Small που λειτουργούν με την αρχιτεκτονική αυτόνομων οχημάτων NVIDIA DRIVE AGX Hyperion 10, η οποία με τη σειρά της περιλαμβάνει το πιστοποιημένο για ασφάλεια λειτουργικό σύστημα NVIDIA DriveOS & το λογισμικό NVIDIA DRIVE AV (NDAS) πλήρους στοίβας, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί εδώ πως οι πλατφόρμες AV-Ready της Stellantis έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίζουν δυνατότητες επιπέδου 4 - μέσα από τεχνολογικές αναβαθμίσεις που ενσωματώνουν αποτελεσματικά όλα τα βασικά εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων των εφεδρικών συστημάτων, των προηγμένων συστοιχιών αισθητήρων και των υπολογιστών υψηλής απόδοσης, σε μια ευέλικτη και επεκτάσιμη αρχιτεκτονική για τη μεταφορά τόσο των επιβατών, όσο και των εμπορευμάτων.
Ρόλοι και αρμοδιότητες του κάθε φορέα
Από εκεί και πέρα, όλες μαζί οι εταιρείες σκοπεύουν να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματά τους: την παγκόσμια εμπειρία της Stellantis στη μηχανική και στην κατασκευή οχημάτων, το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης & την τεχνητή νοημοσύνη της NVIDIA, τις δυνατότητες της Foxconn στον τομέα των ηλεκτρονικών λειτουργιών, καθώς και την ηγετική θέση της Uber στις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών.
Τοιουτοτρόπως, η Uber σχεδιάζει να διαθέσει αυτόνομα οχήματα Stellantis σε επιλεγμένες πόλεις σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας με 5.000 μονάδες (σ.σ. και με δραστηριοποίηση σε πρώτη φάση στις ΗΠΑ), ενώ τα πιλοτικά προγράμματα & οι δοκιμές αναμένεται να κλιμακωθούν μέσα στα επόμενα χρόνια, με την έναρξη της παραγωγής να προγραμματίζεται για το 2028.
Όσον αφορά στον διαμοιρασμό των αρμοδιοτήτων τώρα, τα δεδομένα έχουν ως εξής:
- Η Stellantis θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει αυτόνομα
οχήματα, με βάση τα LCV μοντέλα της (αλλά και τις μικρές πλατφόρμες STLA AV-Ready), ενσωματώνοντας το λογισμικό NVIDIA DRIVE AV.
- Η NVIDIA αντίστοιχα θα παράσχει το λογισμικό NVIDIA DRIVE AV, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών L4 Parking και L4 Driving με βάση την αρχιτεκτονική NVIDIA DRIVE AGX Hyperion 10.
- Με τη σειρά της,
η Foxconn θα συνεργαστεί με τη Stellantis στην ενσωμάτωση υλικού και συστημάτων.
- Και τέλος, η Uber θα λειτουργεί τις υπηρεσίες robotaxi, επεκτείνοντας τον στόλο της με οχήματα κατασκευασμένα από τη Stellantis που ενσωματώνουν το λογισμικό NVIDIA DRIVE AV.
Μη δεσμευτικό το εν λόγω Μνημόνιο Συνεργασίας – Έρχεται ως συνέχεια της συνεργασίας της Stellantis με την Pony.ai
Καταλήγοντας, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή προόδου στη στρατηγική της Stellantis για τα robotaxi σε παγκόσμιο επίπεδο –
συμπληρώνοντας την πρόσφατη συνεργασία της εταιρείας με την Pony.ai, για την από κοινού ανάπτυξη & δοκιμή αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 4 στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Όλες αυτές οι προσπάθειες μαζί δε, τοποθετούν τη Stellantis σε θέση να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στη μετάβαση προς τις βιώσιμες αυτόνομες μεταφορές, με το εν λόγω μη δεσμευτικό Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) μάλιστα να καθορίζει το πλαίσιο για μελλοντικές συμφωνίες που καλύπτουν την ανάπτυξη τεχνολογίας, την αδειοδότηση, την παραγωγή και την προμήθεια οχημάτων.
Κάθε εταιρεία εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως διατηρεί το περιθώριο να επιδιώξει πρόσθετες συνεργασίες όσον αφορά στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης...