Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η Volvo Trucks παρουσίασε ένα νέο, εξαιρετικά σημαντικό, σύστημα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς των φορτηγών της με την ονομασία Stretch Brake.

Ασκώντας παλμική πέδηση στους τροχούς της ρυμούλκας, το Stretch Brake την ευθυγραμμίζει και μειώνει τον κίνδυνο «διπλώματος» του οχήματος.

Το Volvo Stretch Brake μπορεί να ενεργοποιηθεί σε ταχύτητες κάτω των 40 χλμ./ώρα και η λειτουργία του παραπέμπει στο ηλεκτρονικό σύστημα ESP.

Αποτρέποντας το… δίπλωμα της ρυμούλκας

2.262 Επισκέψεις στο άρθρο (11/2/2014)

Το νέο «Stretch Brake» της Volvo Trucks αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τεχνολογική εξέλιξη που προσφέρει σημαντική βοήθεια στους οδηγούς φορτηγών με ημιρυμουλκούμενα καθώς εμποδίζει το «δίπλωμα» της ρυμούλκας. Ας δούμε πως επιτυγχάνεται αυτό.

Μια από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις, ακόμη και για τους πιο έμπειρους οδηγούς φορτηγών, είναι το δίπλωμα της ρυμούλκας («jack-knife»). 
Το συγκεκριμένο φαινόμενο παρατηρείται σε ορισμένες περιπτώσεις κατά την κίνηση σε ολισθηρό οδόστρωμα ή σε κατωφέρειες με καμπές, όταν και ελλοχεύει ο κίνδυνος απώλειας της ευστάθειας της ρυμούλκας. Στη χειρότερη των περιπτώσεων, το φορτηγό θα «διπλώσει» με απρόβλεπτες συνέπειες. 
Σύμφωνα με τον κ. Mats Sabelstrom, ειδικό στα συστήματα πέδησης της Volvo Trucks, ακόμη και στην περίπτωση που οδηγός καταφέρει τελικά να ελέγξει το όχημα του, πρόκειται για μια εξαιρετικά επικίνδυνη και αγχωτική κατάσταση που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους τόσο για τον οδηγό και το φορτίο όσο και –φυσικά- για τους υπολοίπους χρήστες του δρόμου. 
 
Η λειτουργία του Volvo Stretch Brake
Προκειμένου λοιπόν να αναβαθμίσει την ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων της και σε αυτόν τον τομέα, η Volvo Trucks εξέλιξε έναν ακόμη ηλεκτρονικό «φύλακα άγγελο» με την ονομασία Stretch Brake». 
Ουσιαστικά, το εν λόγω σύστημα έρχεται να υποβοηθήσει τη λειτουργία του ESP σε ταχύτητες κίνησης κάτω του ορίου των 40 χλμ./ώρα και αναλαμβάνει να φρενάρει τους τροχούς της ρυμούλκας, στην περίπτωση που ανιχνεύσει πως ενδέχεται να χάσουν την πρόσφυση τους, αποσταθεροποιώντας τον συρμό. 
Με αυτόν τον τρόπο, η σουηδική εταιρεία κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, είναι σε θέση να προσφέρει πρώτη, ένα ακόμη κορυφαίο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς των φορτηγών της, σε μια προσπάθεια να μειώσει ακόμη περισσότερο το 15% (στο σύνολο των 30.000 περιστατικών) των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην ΕΕ, στα οποία εμπλέκεται κάποιο φορτηγό. Όπως προαναφέραμε, οι υπεύθυνοι της Volvo Trucks θεωρούν το σύστημα Stretch Brake μια παραλλαγή του ESP που χρησιμεύει σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης του οχήματος. Ενώ το φορτηγό πλησιάζει π.χ. σε μια κατηφορική καμπή, ο οδηγός ενεργοποιεί το εν λόγω σύστημα μέσω ενός επιλογέα στην κολώνα του τιμονιού. Από τη στιγμή που ο οδηγός απελευθερώσει το πεντάλ του γκαζιού, το Stetch Brake αναλαμβάνει να ασκήσει παλμική πέδηση στους τροχούς της ρυμούλκας (σε μια διαδικασία αντίστοιχη με τη λειτουργία του ABS), έως ότου δεν υπάρχει πλέον ο κίνδυνος απώλειας πρόσφυσης της. 
 
Με μια ματιά
- Αυξάνει την ασφάλεια στους κατηφορικούς δρόμους, ιδίως σε ολισθηρά οδοστρώματα και στις καμπές. 
- Ασκεί παλμική πέδηση στους τροχούς της ρυμούλκας.
- Ευθυγραμμίζει τη ρυμούλκα, διευκολύνει την κατευθυντικότητα του οχήματος και μειώνει τον κίνηση διπλώματος του φορτηγού. 
- Μπορεί να ενεργοποιηθεί σε ταχύτητες κάτω του ορίου των 40 χλμ./ώρα. 
- Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012 σε ειδικές εκδόσεις ρυμουλκών (αρχικά στο FH και μετέπειτα στο FM). Πλέον, από το 2014 θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις των FM & FH που συνδυάζουν φορτηγό ή τράκτορα με ημιρυμουλκούμενο.