Ford Transit Courier VS Fiat Doblo: Ποιο Μικρό Van συμφέρει να αποκτηθεί με Leasing;
Euro NCAP: Τα καλύτερα & τα χειρότερα Vans σε ασφάλεια!
Leasing Deals: Αγοράζεις Van, μετράει στα έξοδα & ΔΕΝ έχει κόστη (μόνο καύσιμα)
- Δεν «διαβάζουν» σωστά τις εξελίξεις στις υψηλές ταχύτητες κίνησης
- Δεν ανιχνεύουν πάντα & εγκαίρως πεζούς & δικυκλιστές
- Δεν εξαλείφουν πλήρως τα «νεκρά» σημεία στο οπτικό πεδίο του οδηγού
- Δεν αφήνουν τον οδηγό να… χαλαρώσει όταν βρίσκεται στο τιμόνι
Από το 2022, ο ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας «Euro NCAP» διοργανώνει ειδικές δοκιμές προκειμένου να αξιολογήσει τη διαθεσιμότητα –και κυρίως- την απόδοση των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του έργου του οδηγού (ADAS) σε όλα τα Vans που είναι διαθέσιμα στην ΕΕ.
Μέχρι στιγμής, ελάχιστα είναι τα μοντέλα που έχουν αποσπάσει την κορυφαία –«Πλατινένια» βαθμίδα αξιολόγησης ενώ, δεν είναι λίγα αυτά που δεν έχουν καταφέρει να αποσπάσουν ούτε την αμέσως επόμενη βαθμίδα (Χρυσή).
Σε κάθε περίπτωση, χωρίς να έχουν καταφέρει να επιδείξουν μια τόσο καλή επίδοση όσο το νέο Mercedes-Benz Citan, δύο εκ των πιο νέων προσθηκών στην γκάμα των Μικρών Vans σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τα νέα Fiat Doblo & Citroen Berlingo, πέτυχαν να χαρακτηριστούν ως «Χρυσά» αλλά με αρκετά… προβλήματα.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του συστήματος «AEB» που κάνει χρήση κάμερας & ραντάρ προκειμένου να ανιχνεύσει το ενδεχόμενο σύγκρουσης με προπορευόμενα, κινούμενα ή ακίνητα οχήματα. Στην περίπτωση των «δίδυμων» νέων Berlingo & Doblo, το εν λόγω σύστημα λειτουργεί πολύ καλά όταν πλησιάζουν κάποιο όχημα ωστόσο, η απόδοση του μειώνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης των Van του Ομίλου Stellantis. Ωστόσο, δεν παρατηρούνται διαφορές στην απόδοση του, ανάλογα με το αν το εμπόδιο είναι ακριβώς μπροστά ή σε γωνία ως προς την πορεία που αυτά ακολουθεί το Van.
Αντίστοιχα, περιορισμένη ως κακή ήταν η επίδοση του εν λόγω συστήματος όταν καλείται να ανιχνεύσει την ύπαρξη πεζών ή δικυκλιστών, σε πιο απαιτητικά «σενάρια» δοκιμών, όπως π.χ. όταν ένα παιδί πετάγεται ανάμεσα από σταθμευμένα οχήματα στην πορεία του Van ή όταν το όχημα πραγματοποιεί οπισθοπορεία και ένας πεζός βρεθεί στον δρόμο του.
Αντίστοιχα, σε αρκετές περιπτώσεις το σύστημα που αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει αυτόματα το όχημα, δεν κατάφερε να ανιχνεύσει επαρκώς (& εγκαίρως) το ενδεχόμενο πρόσκρουσης με κάποιον δικυκλιστή (ποδηλάτη).
Συστήματα «ADAS» | Πόντοι |
---|---|
Αποφυγή πρόσκρουσης με άλλα οχήματα | 13,2/30 |
Αποφυγή πρόσκρουσης με πεζούς | 4,8/10 |
Αποφυγή πρόσκρουσης με ποδηλάτες | 0,6/10 |
Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας | 17,5/20 |
Υποβοήθηση ταχύτητας | 11,5/15 |
Έλεγχος κατάστασης επιβατών | 15/15 |
Συνολική επίδοση | Χρυσό (62%) |
Σημαντικά καλύτερη είναι η επίδοση των νέων Berlingo & Doblo σε ότι αφορά στη λειτουργία του συστήματος Lane Departure Warning (με λειτουργία Emergency Lane Keeping), καθώς τα εν λόγω συστήματα ADAS με τα οποία εφοδιάζονται είναι σε θέση να επέμβουν για να διατηρήσουν το Van στην επιθυμητή πορεία, όταν αυτό παρεκκλίνει αυτής. Ωστόσο, δεν ήταν διαθέσιμο στον εξοπλισμό τους το σύστημα «Blind Spot Monitoring» που ελέγχει τι συμβαίνει στις πλευρές του οχήματος.
Συνέχεια του άρθρου >>>Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr