Ο Οργανισμός Euro NCAP παρουσίασε μια νέα σειρά δοκιμών της απόδοσης των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

EURO NCAP: Τα Χρυσά Vans της αγοράς! (+vids)

Ποια είναι τα ελαφρά επαγγελματικά με τα κορυφαία σε απόδοση ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού; Τα αποτελέσματα αναμένεται να συζητηθούν!

Στο πλαίσιο της παροχής όσο το δυνατόν πληρέστερης ενημέρωσης αναφορικά με το επίπεδο της ασφάλειας που παρέχουν τα οχήματα όλων των τύπων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ο διεθνής ανεξάρτητος οργανισμός «Euro NCAP» παρουσίασε μια νέα σειρά αξιολογήσεων σε 19 συνολικά εκπρόσωπους των Μεσαίων & Μεγάλων Vans που διατίθενται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Τα 19 αυτά οχήματα αντιπροσωπεύουν ουσιαστικά το 98% των πανευρωπαϊκών πωλήσεων στον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων για το 2019 (σε αυτές τις κατηγορίες).
Οι εκπρόσωποι των Citroen, Fiat Professional, Ford, Iveco, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Toyota & Volkswagen ελέγχθηκαν με βάση τα αυστηρά πρότυπα του Euro NCAP ως προς την αποδοτικότητα των: 
  • συστημάτων υποβοήθησης του έργου του οδηγού (ADAS: Advanced Driver Assistance Systems) που ουσιαστικά περιλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας αυτόνομης / ενεργούς πεδήσεως (Autonomous Emergency Braking -AEB),
  • υποβοήθησης διατήρησης πορείας (Lane Support), υποβοήθησης διατήρησης ταχύτητας (Speed Assistance) και
  • ελέγχου της κατάστασης των επιβατών του οχήματος (Occupant State Monitoring).

Σε τι προσβλέπει ο Euro NCAP με αυτές τις μετρήσεις;

Οι στόχοι στους οποίους προσβλέπει ο οργανισμός με την ανακοίνωση των συγκεκριμένων αποτελεσμάτων είναι πολλοί με κυριότερους τους ακόλουθους:
 
  • Δημιουργία προτύπων αναφορικά με τον εξοπλισμό ασφάλειας των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με βάση τα όσα προβλέπονται στον Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας (General Safety Regulation) αναφορικά με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού.
  • Βελτίωση της απόδοσης των συστημάτων «ADAS» στα επαγγελματικά οχήματα, στα πρότυπα που ισχύουν για τα επιβατικά οχήματα.
  • Παροχή των απαραίτητων πληροφοριών στους κατόχους / διαχειριστές στόλων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, προκειμένου να είναι σε θέση να απαιτούν τις βέλτιστες επιλογές οχημάτων με βάση τις «βαθμίδες απόδοσης» τους που ανακοινώνει ο Euro NCAP.
  • Μεγαλύτερη σαφήνεια από τους κατασκευαστές οχημάτων, σε ότι αφορά στην πληροφόρηση που παρέχουν στους πελάτες τους αναφορικά με το επίπεδο της ασφάλειας των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων τους.
 
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, κ. Michiel van Ratingen, τόνισε πως: «… Τα επαγγελματικά οχήματα είναι μεγάλα και βαριά σε σχέση με τα επιβατικά και όταν συγκρουστούν, μπορούν να κάνουν μεγάλη ζημιά και να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς στους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Πολλαπλά συστήματα βελτίωσης της ενεργητικής ασφάλειας ενός οχήματος είναι πλέον διαθέσιμα και παρέχουν τη δυνατότητα σημαντικής μείωσης του ενδεχόμενου πρόκλησης μιας σύγκρουσης με κάποιο άλλο όχημα ή με κάποιον πεζό ή ποδηλάτη. Οι εν λόγω τεχνολογίες είναι ευρέως διαδεδομένες στον εξοπλισμό των επιβατικών –Ι.Χ.- οχημάτων, αλλά όχι τόσο σε ότι αφορά στον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών. Δεδομένου ωστόσο πως στους δρόμους της ΕΕ κυκλοφορούν εκατομμύρια ελαφρά επαγγελματικά, ο εμπλουτισμός του βασικού τους εξοπλισμού με συστήματα που αυξάνουν την ενεργητική τους ασφάλεια και υποβοηθούν το έργο του οδηγού, είναι πρωταρχικής σημασίας για την βελτίωση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου».
 

Advertisement