Iveco Bus: Νέος κινητήρας CNG για το αστικό Urbanway
Η εταιρία Iveco επέλεξε το φετινό Συνέδριο του UITP για την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του νέου 12μετρου αστικού λεωφορείου «Urbanway» που εφοδιάζεται με τον –επίσης νέο- κινητήρα Cursor 8 CNG, τεχνολογίας Euro6.
H γκάμα αστικών λεωφορείων Urbanway της Iveco Bus περιλαμβάνει εκδόσεις οχημάτων με μήκος αμαξώματος 10,5μ., 12μ. και 18μ. με κινητήρες που είναι σε θέση να κάνουν χρήση διαφόρων τύπων καυσίμου (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, υβριδικά συστήματα) καθώς και δύο διαμορφώσεις (Urbanway Classic και Urbanway BHNS). Φυσικά, είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις σασί προς τους εξειδικευμένους ευρωπαϊκούς αμαξοποιούς.
Ο νέος Cursor 8 CNG
Με 25ετή εμπειρία στην κατασκευή κινητήρων φυσικού αερίου (έχει κατασκευάσει περισσότερα από 22.000 μηχανικά σύνολα), η Iveco προσφέρει μια πληρέστατη γκάμα οχημάτων με καύσιμο το CNG όπως το Daily στα ελαφρά επαγγελματικά, τα Eurocargo και Stralis στα φορτηγά και τα Daily Mini-Bus, Urbanway και Crealis στα λεωφορεία.
Η πιο πρόσφατη πρόταση της, ο κινητήρας Cursor 8 CNG είναι σε θέση να καλύψει τις προδιαγραφές της Euro 6 (και μάλιστα με αρκετά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων) παρά την απουσία των συστημάτων EGR, SCR και του φίλτρου μικροσωματιδίων. Παράλληλα, το εν λόγω μηχανικό σύνολο είναι 100% συμβατό με το βιοαέριο (biogas), έναν τύπο καυσίμου που μπορεί να παραχθεί από την ανακύκλωση π.χ. των απορριμμάτων.
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο των 7,8λτ. (6κύλινδρο, σε σειρά), είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με ισχύ 290 και 330 ίππων και μέγιστη ροπή 1.100 ή 1.300 σ.α.λ. αντίστοιχα.
Το νέο Iveco Urbanway CNG
Οι εκδόσεις του Iveco Urbanway με τον κινητήρα CNG είναι διαθέσιμες με μήκος αμαξώματος 10,5μ., 12μ. ή 18μ. και στο εσωτερικό τους μπορούν να φιλοξενηθούν από 93+1 έως 163+1 επιβάτες εκ των οποίων, ανάλογα με την έκδοση του αμαξώματος, οι 27 – 51 είναι καθήμενοι.
Το μεικτό βάρος του κυμαίνεται από τους 19t. – 30t. ενώ τη μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνουν αυτόματα κιβώτια της ZF (Ecolife) ή της VOITH (Diwa). Τέλος, ανάλογα με την έκδοση του αμαξώματος, οι δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν χωρητικότητα από 1.280 – 1.550 λτ.
2015: Μόνο τα μισά αστικά της Ιveco θα είναι πετρελαιοκίνητα
Σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του κ. Sylvain Blaise, επικεφαλής του Τομέα Λεωφορείων της CNH Industrial: «Χάρη στο πλήρες πρόγραμμα παραγγελιών που έχουμε αυτή τη στιγμή, το 2015 αναμένεται να είναι μια χρονιά – ορόσημο για την Iveco Bus καθώς, από τις 2.000 παραγγελίες οχημάτων του Urbanway, οι οποίες αναμένεται να παραχθούν, σχεδόν οι μισές θα αφορούν σε μοντέλα με υβριδικούς κινητήρες ή μηχανικά σύνολα με καύσιμο το φυσικό αέριο. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα πως οι πελάτες μας αναγνωρίζουν την ποιότητα των εναλλακτικών προτάσεων μας, επιβραβεύοντας τις αρχικές μας δεσμεύσεις».