Μουσαμάδες «Ο Νίκος»: Εμπειρία από το 1978!
Αvin Ασπρόπυργος: ανεφοδιασμός, parking, ασφάλεια & ανάπαυλα
Τσαγκρίδης Ιωάννης: Έλεγχος και επισκευή ψυκτικών μηχανημάτων
Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, παρά τη συνεχή πληροφόρηση που μπορεί κανείς να βρει τόσο στον Τύπο όσο και στο διαδίκτυο, ένα σημαντικό ποσοστό οδηγών, ακόμη και επαγγελματιών, δεν αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα τις αλλαγές των καιρικών συνθηκών και δεν φροντίζουν να προετοιμάσουν ανάλογα το όχημα τους.
Σύμφωνα λοιπόν με τη… γλώσσα
των αριθμών, ένας στους πέντε επαγγελματίες οδηγούς δεν ελέγχει ποτέ –ή πολύ
σπάνια- την κατάσταση των ελαστικών του οχήματος του, γεγονός που μπορεί να
επιφέρει σημαντικά προβλήματα που επηρεάζουν σημαντικά την οδική ασφάλεια.
Οι περισσότεροι θεωρούμε
αυτονόητο πως οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες (χιόνι, πάγος, βροχοπτώσεις
κ.ο.κ.) επηρεάζουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, ωστόσο στην περίπτωση των
επαγγελματιών οδηγών που καλούνται να διανύσουν πολλαπλάσιο αριθμό χιλιομέτρων
σε ημερήσια βάση σε σχέση με τους ιδιώτες, η σωστή προετοιμασία και ο έλεγχος
του οχήματος –στην προκειμένη περίπτωση των ελαστικών του- για την έλευση του
χειμώνα, είναι ζωτικής σημασίας.
Ελέγξτε το πέλμα και το βάθος των αυλακώσεων
Το βάθος των αυλακώσεων ενός
ελαστικού που θα χρησιμοποιηθεί στο όχημα μας κατά τη διάρκεια του χειμώνα,
επιβάλλεται να είναι αρκετά μεγαλύτερο σε σχέση με τις υπόλοιπες εποχές του
έτους δεδομένου ότι το όχημα σε αρκετές περιπτώσεις θα κληθεί να κινηθεί σε
οδοστρώματα με χιόνι, πάγο ή τουλάχιστον νερό.
Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών
Στην περίπτωση ενός επαγγελματικού
οχήματος, η πίεση των ελαστικών θα πρέπει να ελέγχεται σε εβδομαδιαία βάση ενώ
στην περίπτωση που αυτό διανύει μεγάλες αποστάσεις, ο έλεγχος πρέπει να είναι
συχνότερος.
Το βιβλίο του κατασκευαστή υποδεικνύει
τις κατάλληλες πιέσεις που πρέπει να έχουν τα ελαστικά. Πέραν των γνωστών σε όλους
«παρενεργειών» που τα ελαστικά με μειωμένη πίεση επιδεικνύουν (αύξηση
κατανάλωσης, αύξηση ρυθμού φθοράς του ελαστικού κ.ο.κ.), αξίζει να τονίσουμε
πως οι χαμηλές θερμοκρασίες επιφέρουν συχνά απώλειες στην πίεση των ελαστικών.
Αλλάξτε σε χειμερινά ελαστικά αν απαιτείται
Σε διεθνή επίπεδο και κυρίως
σε χώρες του ευρωπαϊκού βορρά, η αλλαγή των ελαστικών σε χειμερινά κατά τη
διάρκεια του χειμώνα είναι επιβεβλημένη από την νομοθεσία. Στην Ελλάδα αυτό δεν
ισχύει ωστόσο, αν το όχημα καλείται να κινηθεί σε περιοχές με ιδιαίτερα
δυσμενείς καιρικές συνθήκες, τότε ίσως η αλλαγή των ελαστικών με ένα σετ
χειμερινών ελαστικών, ίσως να είναι μια πολύ καλή ιδέα.
Τα χειμερινά ελαστικά εξάλλου
λειτουργούν πολύ καλύτερα όταν οι θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι κάτω από
τους 7 βαθμούς Κελσίου, παρέχοντας έως και τρεις φορές περισσότερο κράτημα σε
σχέση με τα στάνταρ ελαστικά κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Φυσικά, η συμπεριφορά
τους είναι σημαντικά καλύτερη σε περιπτώσεις που το όχημα θα κληθεί να κινηθεί σε
οδοστρώματα με χιόνι, λάσπη, πάγο ή και νερό.
Μειώστε το φορτίο του οχήματος
Η μεταφορά φορτίων μεγάλου βάρους
(στο όριο του μέγιστου επιτρεπόμενου ωφέλιμου φορτίου ή και παραπάνω), είναι
μια συνήθης πρακτική, για πολλούς επαγγελματίες που επιθυμούν να μειώσουν με
αυτόν τον τρόπο τον αριθμό των δρομολογίων τους και το λειτουργικό κόστος της
επιχείρησης τους.
Ωστόσο, το αυξημένο βάρος του
οχήματος επηρεάζει αρνητικά την κατάσταση των ελαστικών και επιφέρει ταχύτερη
φθορά τους, ιδιαίτερα στην περίπτωση που η πίεση στο εσωτερικό τους δεν είναι η
ενδεδειγμένη.
Σε αρκετές περιπτώσεις
μάλιστα, η αύξηση της πίεσης σε επίπεδα λίγο πάνω από αυτά που προτείνει ο
κατασκευαστής, συμβάλλει στην βελτίωση της συμπεριφοράς του ελαστικού.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr