Τα Vans που ξεχωρίζουν σε ασφάλεια για το 2025!
Πόσο μακριά φτάνουν με μια φόρτιση τα Μικρά e-Vans;
Φάκελος Pick-Ups: Πόσο φορτίο μπορούν να σηκώσουν & να έλξουν;
O Euro NCAP αλλάζει τη βαθμολογία ασφάλειας των Vans!
Πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια για τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων;
Ποιες παράμετροι αξιολογούνται στις δοκιμές ασφάλειας των Vans;
Ποια είναι τα Μικρά Vans με τα περισσότερα αστέρια;
O Euro NCAP αποφάσισε να τροποποιήσει την βαθμολογία και την κατάταξη των Vans που ελέγχει ως προς την αποδοτικότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας (ADAS) που φέρουν, προκειμένου να είναι πιο κατανοητός στο ευρύ κοινό. Πλέον η βαθμολογία όλων των μοντέλων γίνεται με αστέρια (μέγιστη επίδοση τα πέντε), όπως αντίστοιχα ισχύει και για τα crash-tests των επιβατικών οχημάτων.
Στην παρούσα φάση, περισσότερα από 30 εκ. Vans κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 8,3% για το 12μηνο του 2024 έναντι του 2023 (όταν και είχαν επίσης αυξηθεί κατά 14,6% έναντι του 2022).
Παρά το γεγονός ότι τα Vans δεν εμφανίζουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο ατύχημα σε σχέση π.χ. με τα Ι.Χ., τα περιστατικά στα οποία εμπλέκονται τείνουν να έχουν αρκετά πιο σοβαρές συνέπειες για τους άλλους χρήστες του δρόμου (οχήματα, πεζοί, ποδηλάτες).
Όταν ξεκίνησαν οι δοκιμές του Euro NCAP για τα συστήματα ADAS των Vans, πίσω στο 2021, μόλις 4 μοντέλα (από τα 18 που ελέχθησαν) πέτυχαν επιδόσεις πάνω από το 40%! Το 2024, από τα 18 μοντέλα που ήλεγξε ο οργανισμός, τα 17 απέσπασαν βαθμολογία άνω του 60%.
Μάλιστα, με το νέο πρότυπο GSR2, αναφορικά με τα συστήματα ADAS που πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό –και- των νέων Vans, η κατάσταση δείχνει να βελτιώνεται συνεχώς, ενώ την ίδια στιγμή, είναι σαφές πως οι επαγγελματίες εστιάζουν περισσότερο και στο πόσο ασφαλές είναι τα νέα Vans που τους ενδιαφέρουν.

Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα "αστέρια" ασφάλειας από τον Euro NCAP;
Προκειμένου να εξαχθεί η συνολική βαθμολογία (και ο αριθμός των αστεριών) για κάθε Van, οι ειδικοί του Euro NCAP το υποβάλλουν σε μια σειρά δοκιμασιών, με άκρως απαιτητικά σενάρια προκειμένου να καταγράψουν τις επιδόσεις του σε 3 διαφορετικούς τομείς. Πιο συγκεκριμένα:
- Ασφάλεια κατά την οδήγηση: Σε αυτόν τον τομέα ελέγχονται στοιχεία όπως η υπενθύμιση χρήσης της ζώνης ασφάλειας, ο έλεγχος της κατάστασης του οδηγού και της συμπεριφοράς του, η απόσπαση της προσοχής του καθώς και η ύπαρξη / απόδοση ηλεκτρονικών συστημάτων που σχετίζονται με τον έλεγχο των ορίων ταχύτητας, η υποβοήθηση του τιμονιού κ.ά.
- Αποφυγή συγκρούσεων: Σε αυτήν την παράμετρο ελέγχεται η απόδοση των συστημάτων που υποβοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων με σταθερά ή κινητά (άψυχα ή έμψυχα) εμπόδια, η υποβοήθηση διατήρησης της προβλεπόμενης λωρίδας κυκλοφορίας κ.ά.
- Ασφάλεια μετά το συμβάν: Εδώ ελέγχονται δεδομένα όπως η ύπαρξη συστημάτων έγκαιρης αντίδρασης μετά το τροχαίο περιστατικό όπως η ύπαρξη του συστήματος έκτακτης κλήσης «e-Call», η ευκολία στην απελευθέρωση των επιβαινόντων από το όχημα κ.ά.
PRO.autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.