Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Αρκετές χώρες της ΕΕ όπως οι Σουηδία, Ισπανία, Φιλανδία και Γερμανία, προωθούν αλλαγές στη νομοθεσία τους προκειμένου να επισπεύσουν την εξέλιξη και δοκιμή διάφορων τύπων –

Τα αυτόνομα οχήματα είναι το επόμενο… βήμα

H χρήση αυτόνομων οχημάτων, που είναι δηλαδή σε θέση να κινηθούν χωρίς τη συμβολή του οδηγού σε βασικές λειτουργίες τους, αναμένεται σύντομα να είναι μια συνήθης πρακτική σε παγκόσμιο επίπεδο. 
Σε ότι αφορά στην ΕΕ, αρκετά κράτη – μέλη έχουν συμφωνήσει να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα και να προβούν στις αναγκαίες πρωτοβουλίες (κυρίως νομοθετικές) προκειμένου να υποστηρίξουν την εξέλιξη τεχνολογιών που σχετίζονται με την αυτόνομη κίνηση των οχημάτων όλων των τύπων ενώ, όπως απέδειξε και το πρόσφατο «EU Truck Platooning Challenge 2016», αρκετές χώρες προτίθενται να επιταχύνουν τις εξελίξεις πως αυτήν την κατεύθυνση και τις πιλοτικές δοκιμές των νέων αυτών τεχνολογιών. 
Το προηγμένο λογισμικό με το οποίο εφοδιάζονται πλέον τα σύγχρονα οχήματα (όλων των τύπων) σε συνδυασμό με τη δυνατότητα ασύρματης διασύνδεσης τους  με τα υπόλοιπα (internet of things) είναι σε θέση να επιτρέπουν την άμεση αντίδραση ενός οχήματος όταν διαπιστώσει πως ένα άλλο, που κινείται στο ίδιο σημείο του οδικού δικτύου, μεταβάλλει την πορεία του (έντονη επιβράδυνση, αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, απώλεια πρόσφυσης κ.ο.κ.). Μάλιστα, οι αντιδράσεις του οχήματος είναι σημαντικά πιο γρήγορες από αυτές του οδηγού, με αποτέλεσμα, τα φορτηγά οχήματα που συμμετείχαν στα κονβόι του προγράμματος «EU Truck Platooning Challenge 2016», να κινούνται με διαφορά μόλις 0,5δλ., δηλαδή να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας της τάξης των 6 – 12 μ. με ταχύτητα κίνησης 80χλμ./ώρα! 
Φυσικά, δεν αναμένεται να αλλάξουν όλα όσα γνωρίζουμε από την μία μέρα στην άλλη ωστόσο, ήδη χώρες όπως οι Σουηδία, Γερμανία, Ολλανδία και Ισπανία, έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για εκτεταμένες δοκιμές διάφορων τύπων αυτόνομων οχημάτων. 
Ωστόσο, η… αυτονόμηση των οχημάτων θα γίνει σταδιακά και σε διάφορα επίπεδα που περιλαμβάνουν από τα βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού όπως π.χ. το σύστημα Advanced Emergency Braking, που είναι σε θέση να ακινητοποιήσει ένα όχημα στην περίπτωση που διαγνώσει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης του με κάποιο εμπόδιο (σταθερό ή κινούμενο) ή τα συστήματα υποβοήθησης της στάθμευσης, έως τα πλήρως αυτόνομα οχήματα που είναι σε θέση να ελέγξουν τη λειτουργία τους ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν γύρω τους, το δρομολόγιο και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. 

 

ΦΟΡΤΗΓΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ