MAN Truck & Bus
H γερμανική εταιρεία χρησιμοποίησε δύο MAN TGX 18.480 τα οποία ξεκίνησαν στις 4 Απριλίου από την πόλη Karlsfeld, πλησίον του Μονάχου το δρομολόγιο τους έως το λιμάνι του Rotterdam.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, κ. Joachim Drees, «… Η ανάγκη για περαιτέρω δράσεις υπέρ της μείωσης τις ρύπανσης του περιβάλλοντος και της βελτίωσης της αποδοτικότητας των μεταφορών, απαιτεί την υιοθέτηση νέων στρατηγικών στο προσεχές μέλλον. Οι βελτιώσεις σε ότι αφορά στην αεροδυναμική, το βάρος και τα συστήματα κινητήρων στα σύγχρονα φορτηγά, μπορούν να επιφέρουν περιορισμένα –πλέον- οφέλη σε ότι αφορά στη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου ωστόσο, νέες ψηφιακές τεχνολογικές εξελίξεις, είναι σε θέση να διασφαλίσουν σημαντικά μεγαλύτερα οφέλη».
Μέσω του προγράμματος «Truck2Truck», όπως ονομάζονταν η συμμετοχή της MAN Truck & Bus στο «European Truck Platooning Challenge 2016, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει πως τα οχήματα που ακολουθούν τον «πλοηγό» του καραβανιού δεν λειτουργούν αυτόνομα ως προς την επιβράδυνση, την επιτάχυνση αλλά και την κάθετη κίνηση τους, αλλά ακολουθούν… πιστά και κατά γράμμα, την πορεία του πρώτου οχήματος του συρμού.
Μάλιστα, με την διατήρηση της απόστασης ασφαλείας μεταξύ τους, κάτω από τα 15 μέτρα, διασφαλίζεται η δυνατότητα εκμετάλλευσης του «slipstream» με αποτέλεσμα, η συνολική κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων του συρμού να μειώνεται ως και κατά 10%.
Παράλληλα, οι ειδικοί της MAN αναφέρουν πως πέραν της απόδοσης των οχημάτων τους, το platooning είναι σε θέση να βελτιώσει σημαντικά την κυκλοφοριακή ροή του οδικού δικτύου ενώ, με βάση τις υπάρχουσες τεχνολογικές λύσεις και φυσικά το υφιστάμενο νομικό καθεστώς, η υιοθέτηση τέτοιου είδους λύσεων για τις διεθνείς μεταφορές μεταξύ των διαφόρων χωρών – μελών της ΕΕ θα μπορούσε να καταστεί εφικτή από το 2020.
Σε ότι αφορά στην πρόταση της MAN, αξίζει να αναφέρουμε επ γραμματικά πως τα οχήματα που συμμετείχαν στο «MAN Truck2 Truck» εφοδιάζονταν με ένα ειδικό σύστημα… επικοινωνίας (car-to-car communication) με την ονομασία «ITSG5 που βασίζεται για τη μεταφορά δεδομένων σε ένα ασύρματο δίκτυο WiFi με συχνότητα λειτουργίας στα 5,9 GHz.
Καταλήγοντας, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η MAN Truck & Bus έχει συμμετάσχει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες ερευνητικές πρωτοβουλίες, με χαρακτηριστικότερο το ερευνητικό πρόγραμμα «KONVOI» που διεξήχθη από το 2005-2009 με χρήση συρμών με έως και τέσσερα οχήματα.