ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Υδρογονοκίνητα Vans: Συμφέρουν σε σχέση με τα diesel ή τα ηλεκτρικά;

(19/11/2024)
Υδρογονοκίνητα Vans: Συμφέρουν σε σχέση με τα diesel ή τα ηλεκτρικά;

-Προτερήματα: αυτονομία κίνησης, μειωμένες εκπομπές ρύπων, γρήγορος ανεφοδιασμός
-Μειονεκτήματα: ανάγκη για τεράστιο ενεργειακό πλεόνασμα
-Opel Movano HYDROGEN: Απόδοση ισχύος 150 ίππων, με μέγιστη ροπή 410Nm
-Εκτιμήσεις για πάνω από 500 σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου μέχρι το 2030

Προτερήματα: αυτονομία κίνησης, μειωμένες εκπομπές ρύπων, γρήγορος ανεφοδιασμός

Η συζήτηση γύρω από το υδρογόνο και για το αν αποτελεί την πλέον ιδανική λύση μακροπρόθεσμα στις εμπορευματικές μεταφορές δίχως εκπομπές ρύπων, αποτελεί εδώ και χρόνια ένα βασικό αντικείμενο διαμάχης, με τα Vans φυσικά να μην ξεφεύγουν από το… debate.
Για αρχή, να ξεκαθαρίσουμε πως η βιωσιμότητα του υδρογόνου φαντάζει απολύτως λογική για εφαρμογές μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων. Αυτό, διότι οι χρόνοι ανεφοδιασμού είναι συγκρίσιμοι με εκείνους της πετρελαιοκίνησης, χώρια που ένα όχημα με γεμάτες δεξαμενές υδρογόνου μπορεί θεωρητικά να διανύσει παρόμοια απόσταση με ένα εναλλακτικό diesel – με το μοναδικό παραπροϊόν μιας κυψέλης καυσίμου υδρογόνου να είναι οι υδρατμοί.
Αντίστοιχα, το υδρογόνο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως μια σχετικά αποτελεσματική μέθοδος αποθήκευσης ενέργειας, είτε μιλάμε για τα χρονικά διαστήματα εκείνη που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση (σ.σ. για την ηλεκτροκίνηση, φερειπείν, θα χρειάζονταν τόνοι μπαταριών στην προκειμένη περίπτωση) είτε για αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας κατά τις περιόδους αιχμής της ζήτησης.
Συνακόλουθα, σε αντίθεση με την ηλεκτρική ενέργεια, το υδρογόνο είναι μεταφερόμενο - μέσω βυτιοφόρων, αποθηκών, αγωγών κλπ. -, την ίδια ώρα που η ηλεκτρική ενέργεια ναι μεν μπορεί επίσης να μετακινηθεί μέσω καλωδίων, θέτοντας εντούτοις ως προαπαιτούμενη την τοποθέτηση καλωδίων που θα καλύπτουν εκατομμύρια χλμ.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>