Επειδή οι οικονομικές συγκυρίες έχουν φέρει έτσι τα πράγματα που κρατάμε περισσότερο το αυτοκίνητό μας, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια επιβάλλεται να του κάνουμε μερικές επεμβάσεις που θα το φρεσκάρουν τόσο αισθητικά, όσο και μηχανικά.
Όταν κάτι το έχεις αρκετό καιρό στην κατοχή σου μπορεί ως ένα σημείο να το βαρεθείς και να σου δημιουργηθεί έντονα η επιθυμία να το αλλάξεις ή έστω να το διαφοροποιήσεις στα σημεία, δίνοντας του έτσι μια διαφορετική υπόσταση. Έτσι ακριβώς μπορεί να γίνει και με το αυτοκίνητό μας. Ξεκινώντας με το εξωτερικό – αισθητικό κομμάτι, γιατί άλλωστε το φαίνεσθαι είναι που κάνει τη διαφορά.
Από αλλού φερμένη!
Η μόδα της βελτίωσης του αυτοκινήτου ήρθε από το εξωτερικό πριν από λίγα χρόνια και έγινε άμεσα αποδεκτή στη χώρα μας. Συνήθως, οι βελτιωτές εστιάζουν πάνω σε συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων και κατασκευάζουν μεμονωμένα τμήματα ή ολοκληρωμένα πακέτα βελτίωσης που αφορούν στον κινητήρα, στην ανάρτηση, αλλά και στην εμφάνιση. Όσον αφορά στην εμφάνιση, αυτή που συνήθως επιλέγουν οι περισσότεροι είναι η βελτίωση του εξωτερικού τμήματος του αυτοκινήτου τους. Σχετικά εύκολη και οικονομική βελτίωση που μπορεί να σου αλλάξει άρδην την ψυχολογία προς το καλύτερο. Έτσι, στο εμπόριο συναντάμε αρκετές δημιουργίες επώνυμων βελτιωτών, που βασίζονται συνήθως σε νέα μοντέλα ή παλαιότερα best sellers. Τα προϊόντα αυτά πωλούνται μεμονωμένα ή σε ολοκληρωμένα πακέτα, που αφορούν σε αρκετούς τομείς του αμαξώματος.
Με μικρές εξωτερικές επεμβάσεις μπορείτε να βελτιώσετε άρδην την εμφάνιση του αυτοκινήτου και συνάμα και την ψυχολογία σας.
Πρώτα από όλα, μπορούμε να τοποθετήσουμε νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω ή ξεχωριστά τμήματα (σπόιλερ) που θα προσδώσουν μία επιθετική και πιο σπορτίφ εμφάνιση στο αυτοκίνητό μας. Στη συνέχεια, μπορούμε να επιλέξουμε ένα σετ μαρσπιέ που θα συμπληρώσει την εικόνα του αυτοκινήτου με τους (πιθανότατα) χαμηλότερους σε ύψος προφυλακτήρες. Επίσης, μπορούμε να τοποθετήσουμε μία διακριτική αεροτομή πάνω από το πίσω παρμπρίζ στα 3θυρα ή 5θυρα μοντέλα ή στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών στις σεντάν εκδοχές. Ακόμα ένας τομέας που θα δώσει αρκετούς πόντους στην αισθητική του αυτοκινήτου μας, είναι τα φωτιστικά σώματα. Αρκετές είναι οι εταιρείες που κατασκευάζουν τέτοιου είδους προϊόντα, τα οποία διαθέτουν ξεχωριστή εμφάνιση, αλλά και τεχνολογία LED, τόσο για το εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου όσο και για το πίσω. Αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε κατά την επιλογή τέτοιων προϊόντων είναι η ποιότητα κατασκευής τους, η εφαρμογή τους με τα τμήματα του αμαξώματος του αυτοκινήτου, αλλά και η επωνυμία τους. Επίσης, καλό είναι οι επιλογές μας να μην είναι υπερβολικές, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητό μας να διαφέρει αρκετά από την εργοστασιακή του μορφή, διότι μπορούν να επηρεαστούν αρκετοί τομείς του, όπως για παράδειγμα η αεροδυναμική του, έχοντας ως αντίκτυπο την επιβάρυνση των επιδόσεών του, της κατανάλωσής του, αλλά και της συμπεριφοράς του στο δρόμο.
Πέρα από το εξωτερικό κομμάτι του αυτοκινήτου σας, έχετε τη δυνατότητα να κάνετε μικρές επεμβάσεις, με απώτερο σκοπό τη ενίσχυση της ιπποδύναμης του κινητήρα σας.
Αυτό που μπορείτε να κάνετε εύκολα και χωρίς μεγάλο κόστος για την εφαρμογή του, είναι να εφαρμόσετε το τρίπτυχο Φίλτρο αέρα – Πρόγραμμα – Εξάτμιση!
Αρχικά μπορείτε να αλλάξετε το φίλτρο αέρα του κινητήρα, βάζοντας ένα after market, σαφώς με πιο ελεύθερη ροή, με σκοπό την αύξηση της εισροής του αέρα στο θάλαμο καύσης και κατΆ επέκταση την (μικρή) αύξηση της ιπποδύναμης.
Εν συνεχεία αν το επιθυμείτε μπορείτε να προβείτε στον επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου, όπου θα του εισάγετε νέα δεδομένα, τα οποία σε συνδυασμό με τη βελτίωση της ροής του αέρα, αλλά και του συστήματος εξαγωγής, θα σας επιφέρουν μια αύξηση της ιπποδύναμης.
Όλοι θέλουμε να κινούμαστε παντού και να καταναλώνουμε όσο το δυνατόν λιγότερο. Ας γνωρίσουμε λοιπόν λίγο καλύτερα αυτά τα συστήματα εξοικονόμησης καυσίμου.
Τι είναι τα συστήματα εξοικονόμησης καυσίμου
Με μικρά βήματα τα τελευταία χρόνια, τα συστήματα εξοικονόμησης καυσίμου κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά after market προϊόντων, προσφέροντας μείωση της κατανάλωσης σε κινητήρες εσωτερικής καύσης (πετρελαίου και βενζίνης). Οι συσκευές αυτές βασίζονται στα αποτελέσματα ερευνών περί διάσπασης και διέγερσης των μορίων της βενζίνης και έχουν την ιδιότητα να βελτιώνουν τη ροή του καυσίμου, εξασφαλίζοντας έτσι την καλύτερη δυνατή καύση. Τα συστήματα εξοικονόμησης καυσίμου τοποθετούνται εύκολα στα σωληνάκια παροχής καυσίμου του κινητήρα και πίσω από το φίλτρο αέρα.
Πώς λειτουργούν;
Η αρχή λειτουργίας των συσκευών αυτών βασίζεται στη σύσταση των υδρογονανθράκων που περιέχει η βενζίνη, με δεδομένο ότι τα ηλεκτρόνια των στοιχείων σε υγρή ή αέρια κατάσταση μπορούν να επηρεαστούν από ένα εξωτερικό μαγνητικό πεδίο. Οι υδρογονάνθρακες αλλάζουν τον προσανατολισμό μαγνητισμού τους καθώς διασχίζουν ένα μαγνητικό πεδίο, ενώ τα μόρια εκείνων αλλάζουν δομή, μειώνοντας έτσι τις ενδομοριακές δυνάμεις έλξης. Ουσιαστικά μιλάμε για διάσπαση των μορίων, με αποτέλεσμα ο άνθρακας και το οξυγόνο να έχουν αντίθετη μαγνητική πολικότητα και κατά συνέπεια να ενώνονται εύκολα μεταξύ τους, παράγοντας μια καλύτερη και πλήρη καύση.
Τι κερδίζουμε από την εφαρμογή τους
Ως αποτέλεσμα της βελτίωσης της καύσης του μείγματος (αέρα - καυσίμου) του κινητήρα, εκείνος λειτουργεί αποτελεσματικότερα, αποδίδει τα μέγιστα της ισχύος και της ροπής του, ενώ από την άλλη μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, όπως τους υδρογονάνθρακες (HC), το μονοξείδιο άνθρακα (CO) και το οξείδιο αζώτου που αποβάλλονται από την εξάτμιση.
Τα συστήματα εξοικονόμησης καυσίμου που βρίσκουμε στην αγορά
επιτυγχάνουν τη βέλτιστη καύση μέσω της βελτίωσης της ροής του καυσίμου.
Οι συσκευές αυτές ποικίλλουν τόσο σε λειτουργία όσο και σε τιμές,
ενώ επιφέρουν και διαφορετικά αλλά θετικά αποτελέσματα.