ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Πόσο σημαντικός είναι ο θερμοστάτης για τον κινητήρα;

2.761 Επισκέψεις στο άρθρο (13/6/2024)
Ο θερμοστάτης έχει στο εσωτερικό του μια διμεταλλική λωρίδα η οποία έχει τον ρόλο της βαλβίδας.

Ο θερμοστάτης έχει στο εσωτερικό του μια διμεταλλική λωρίδα η οποία έχει τον ρόλο της βαλβίδας.

Οι –παλαιού τύπου- θερμοστάτες ήταν διαθέσιμοι σε πιο παλιά οχήματα, λόγω της απλής κατασκευής και του χαμηλού κόστους. Όταν χαλούσαν όμως υπήρχε κίνδυνος να «κολλήσουν» στην κλειστή θέση, υπερθ

Οι –παλαιού τύπου- θερμοστάτες ήταν διαθέσιμοι σε πιο παλιά οχήματα, λόγω της απλής κατασκευής και του χαμηλού κόστους. Όταν χαλούσαν όμως υπήρχε κίνδυνος να «κολλήσουν» στην κλειστή θέση, υπερθερμαίνοντας τον κινητήρα.

Εάν το αμάξι υπερθερμαίνεται, καλό είναι να ελέγξουμε τον θερμοστάτη για βλάβη.

Εάν το αμάξι υπερθερμαίνεται, καλό είναι να ελέγξουμε τον θερμοστάτη για βλάβη.

  • Ο θερμοστάτης έχει στο εσωτερικό του μια διμεταλλική λωρίδα η οποία έχει τον ρόλο της βαλβίδας.
  • Οι –παλαιού τύπου- θερμοστάτες ήταν διαθέσιμοι σε πιο παλιά οχήματα, λόγω της απλής κατασκευής και του χαμηλού κόστους. Όταν χαλούσαν όμως υπήρχε κίνδυνος να «κολλήσουν» στην κλειστή θέση, υπερθ
  • Εάν το αμάξι υπερθερμαίνεται, καλό είναι να ελέγξουμε τον θερμοστάτη για βλάβη.

- Μικρός (στο μάτι) αλλά άκρως σημαντικός!
- Ποιοι είναι οι τύποι θερμοστάτη που υπάρχουν;
- Δεν χαλάει συχνά αλλά τότε, πρέπει να προσέξουμε!

Μικρός (στο μάτι) αλλά άκρως σημαντικός!

O θερμοστάτης είναι ουσιαστικά το όργανο μέτρησης και ελέγχου της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται στον κινητήρα. Πρόκειται για ένα μικρό (μπορεί να χωρέσει άνετα στη παλάμη ενός ενήλικα), αλλά ιδιαίτερα σημαντικό εξάρτημα, καθώς είναι αυτό που ελέγχει τη ροή του ψυκτικού υγρού στον κινητήρα. Για τον λόγο αυτό αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του συστήματος ψύξης σε κάθε όχημα (μηχάνημα) με υδρόψυκτο κινητήρα.

 

Στο εσωτερικό του θερμοστάτη συναντάμε μια διμεταλλική λωρίδα που έχει τον ρόλο της βαλβίδας. Η εν λόγω πλάκα είναι ρυθμισμένη από το εργοστάσιο σύμφωνα με τις κλιματολογικές συνθήκες της εκάστοτε περιοχής και σύμφωνα με την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα.

                    

Όταν το ψυκτικό είναι κρύο, η βαλβίδα παραμένει κλειστή, εμποδίζοντας την κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού, με αποτέλεσμα την θέρμανση του κινητήρα. Όταν όμως το ψυκτικό υγρό ξεπεράσει μια συγκεκριμένη θερμοκρασία που έχει οριστεί, η βαλβίδα ανοίγει και το ψυκτικό αρχίζει να ανακυκλώνεται, ψύχοντας τον κινητήρα.

 

Μόλις η θερμοκρασία υποχωρήσει, ο θερμοστάτης κλείνει, το ψυκτικό υγρό εγκλωβίζεται εκ νέου, η θερμοκρασία αρχίζει να ανεβαίνει κ.ο.κ.

Ποιοι είναι οι τύποι θερμοστάτη που υπάρχουν;

Στα οχήματα συναντάμε δύο τύπους θερμοστάτη. Ο «παλιός», χωρίς βαλβίδα παράκαμψης και ο «νέος», με τη σχετική βαλβίδα. Ο παλιός θερμοστάτης ήταν διαθέσιμος σε παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες, λόγω της απλής κατασκευής και του χαμηλού κόστους. Όταν ωστόσο χαλούσε, υπήρχε κίνδυνος να «κολλήσει» στην κλειστή θέση, υπερθερμαίνοντας τον κινητήρα.

 

Οι –νέου τύπου- θερμοστάτες λύνουν αυτό το πρόβλημα με μια βαλβίδα παράκαμψης η οποία, σε περίπτωση βλάβης, επιτρέπει στο ψυκτικό να διέλθει από αυτήν, ψύχοντας τον κινητήρα έως ότου ο οδηγός επισκεφθεί το… συνεργείο. Οι θερμοστάτες αυτού του τύπου τοποθετούνται πλέον σε όλα τα οχήματα, ωστόσο είναι πιο ακριβοί και περισσότερο περίπλοκοι.


Οι –παλαιού τύπου- θερμοστάτες ήταν διαθέσιμοι σε πιο παλιά οχήματα, λόγω της απλής κατασκευής και του χαμηλού κόστους. Όταν χαλούσαν όμως υπήρχε κίνδυνος να «κολλήσουν» στην κλειστή θέση, υπερθερμαίνοντας τον κινητήρα.

Οι –παλαιού τύπου- θερμοστάτες ήταν διαθέσιμοι σε πιο παλιά οχήματα, λόγω της απλής κατασκευής και του χαμηλού κόστους. Όταν χαλούσαν όμως υπήρχε κίνδυνος να «κολλήσουν» στην κλειστή θέση, υπερθερμαίνοντας τον κινητήρα.

Συνέχεια του άρθρου >>>