Κάνε λίφτινγκ μέσα-έξω & κέρδισε χρήματα και επιδόσεις!
Κάντε «εκ θεμελίων» ανανέωση του αυτοκινήτου σας, κάνοντάς το σαν καινούργιο με «έξυπνες» βελτιώσεις λίγων ευρώ.
Αν ταλανίζεσαι μεταξύ της απόφασης αγοράς ενός μικρού οικονομικού αυτοκινήτου με φτωχό εξοπλισμό και άψυχο κινητήρα και της απόφασης να ανανεώσεις το ήδη υπάρχον αυτοκίνητό σου, διάβασε δέκα πειστικούς λόγους και δραστικές λύσεις για να κάνεις τη σωστή επιλογή για σένα και να ξενοιάσεις μια για πάντα.
Όπως κάθε φορά τα τελευταία έτη έτσι και παλαιότερα, πολλές εταιρείες παρουσιάζουν μοντέλα, διαχρονικά, ποιοτικά με χαρακτηριστικά που δεν σε κάνουν να τα βαριέσαι. Από το 2003 και έπειτα η κατασκευαστική φιλοσοφία των εταιρειών άλλαξε, με σκοπό την παραγωγή αυτοκινήτων σύγχρονων, αξιόπιστων και διαχρονικών. Πέρα από αυτό, το οικονομικό σθένος των πολιτών που ζούσαν στις χώρες της Ευρώπης ήταν αρκετό για να «αντέξει» να σηκώσει την αγορά ενός καλού αυτοκινήτου με πλούσιο εξοπλισμό.
Όσοι κατάφεραν να κρατήσουν αλλά και να συντηρήσουν σωστά αυτά τα αυτοκίνητα βλέπουν μετά από δέκα και παραπάνω χρόνια πως τα αυτοκίνητά τους παρέμειναν αξιόπιστα και μοντέρνα. Αν σκέφτεστε λοιπόν να πουλήσετε το παλιό αγαπημένο σας αυτοκίνητο, μην πράξετε βιαστικά. Ίσως δεν είναι «παλιό» αλλά «καλό» και όμορφο ακόμη και σήμερα, έπειτα από κάποια χρόνια. Με λίγα χρήματα μπορείτε να αναβαθμίσετε οπτικά και μηχανικά το αμάξι σας, κάνοντάς το ταυτόχρονα πιο όμορφο και με μεγαλύτερες επιδόσεις.
5 λύσεις για να δείτε το κινητήρα σας να ζωντανεύει
Παίρνοντας κανείς την απόφαση να αναβαθμίσει το αυτοκίνητό του, δίνοντας έμφαση αρχικά στις επιδόσεις και τη καλή λειτουργία του κινητήρα εν γένει , δεν παύει να θέλει ταυτόχρονα ένα αμάξι ασφαλές και αξιόπιστο όπως πριν. Πιο συγκεκριμένα, θα σας προτείνουμε 5 λύσεις που ναι μεν θα «εμψυχώσουν» τον κινητήρα αλλά δεν περνούν την λεπτή γραμμή των ορίων που τον κάνει να μοιάζει επικίνδυνα ευαίσθητος. Έτσι λοιπόν θα έχετε ένα αυτοκίνητο «σοβαρό», ποιοτικά βελτιωμένο και πάνω απΆ όλα όμορφότερο.
1 Κιτ εισαγωγής. Είναι τo άλφα και το ωμέγα σε μια βελτίωση. Μία κακής ποιότητας κατασκευή μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες σε αισθητήρες ή ακόμα και προβλήματα στα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Τα συστήματα εισαγωγής που είναι τοποθετημένα στο αυτοκίνητο από το εργοστάσιο, είναι μεν αξιόπιστα αλλά φιμώνουν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Ένα ολοκληρωμένο κιτ εισαγωγής προσφέρει μεγαλύτερη ιπποδύναμη και αποτελεί τη βάση για μια αποδοτική βελτίωση του αυτοκινήτου. Το συνολικό κόστος βελτίωσης είναι χαμηλό και έχετε απευθείας αύξηση της ισχύος.
2Εξάτμιση. Ένα άλλο βελτιωτικό στοιχείο που θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπΆ όψη είναι το σύστημα εξάτμισης, ένα από τα πιο ζωτικής σημασίας περιφερειακά σε μια αναβάθμιση. Με την εγκατάσταση μιας εξάτμισης χαμηλού θορύβου και εκπομπών ρύπων, μπορείτε να πετύχετε μέγιστη ιπποδύναμη χωρίς αλλαγές στη κατανάλωση του αυτοκινήτου. Το συνολικό αποτέλεσμα προσφέρει πιο σπορ ήχο και η όψη ομορφαίνει σε σχέση με την εργοστασιακή εξάτμιση.
3Αναβάθμιση εγκεφάλου (παραμετροποίηση εγκεφάλου). Η τάση να επεμβαίνουμε στον εγκέφαλο του αυτοκiνήτου δεν είναι πολύ παλιά. Πολλοί οίκοι βελτιώσεων εδώ και λίγα χρόνια προσπαθούν να προωθήσουν -και όχι άδικα- αυτόν τον τρόπο βελτίωσης, δηλαδή τη διαδικασία χαρτογράφησης του εγκεφάλου των ατμοσφαιρικών και τούρμπο κινητήρων με σκοπό την αλλαγή των επιδόσεων χωρίς πολλά «μπερδέμετα».
4Τουρμπίνα. Στα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα με παλιάς τεχνολογίας τουρμπίνες προτείνεται η αντικατάσταση τους με νέες, πιο σύγχρονες που εκμετελλεύονται πλήρως την ισχύ του κινητήρα.
5Εκκεντροφόροι. Με την αλλαγή των εκκεντροφόρων, ο κινητήρας «στροφάρει» καλύτερα και αποδίδει σαν καινούργιος με πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Λίφτινγκ του παλιού σας αυτοκινήτου με 5 βήματα
Η αισθητική αναβάθμιση δίνει έναν αέρα ανανέωσης όχι μόνο στο αυτοκίνητο αλλά και σε εσάς τους ίδιους, αφού θα νοιώσετε εντυπωσιασμένοι με το πόσο όμορφο έδειξε το αυτοκίνητό σας ύστερα από πέντε απλά βήματα.
- Ζάντες αλουμινίου
4 ζάντες μεγαλύτερων διαστάσεων συνδυασμένες με τα κατάλληλα ελαστικά θα σας πείσουν τόσο για την αισθητική του αυτοκινήτου σας όσο και για την ασφάλεια, που θα γίνει εμφανής από τις πρώτες κιόλας βόλτες.
- Αναρτήσεις- Αμορτισέρ
Το αμορτισέρ είναι το εξάρτημα που απαιτείται για την απορρόφηση των κραδασμών που προκύπτουν κατά την κίνηση του κάθε αυτοκινήτου και ενεργεί στις βάσεις του αυτοκινήτου κατά την κυκλοφορία. Αντικαθιστώντας το παλιό σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου σας, η οδηγική συμπεριφορά θα αλλάξει άρδην, πάντα προς το καλύτερο. Εδώ προτείνουμε λοιπόν ένα σετ χαμηλωμένων αναρτήσεων όχι μόνο για καλύτερη εμφάνιση αλλά και για καλύτερη συμπεριφορά του αυτοκίνήτου στο δρόμο.
- Μεμβράνες παραθύρων
Τοποθετείστε τις κατάλληλες μεμβράνες στο αυτοκίνητό σας για πιο σπορ εμφάνιση αλλά και προστασία από τον ήλιο. Επιλέγοντας τη κατάλληλη σκουρότητα με βάση τα επιτρεπτά στάδια, να είστε σίγουροι πως δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα οπτικό πρόβλημα καθώς οδηγείτε.
- Αεροδυναμικά βοηθήματα
Υπάρχουν πλήρεις κατάλογοι προιόντων ώστε να επιλέξετε μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα που θα τονίσουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι η μελέτη σχετικά με αυτό χρειάζεται προσοχή. Έστω και μία μικρή αλλαγή στο look του αυτοκινήτου μπορεί να το κάνει να δέιχνει πολύ όμορφο η αντιθέτως αταίριαστο.
- Car wrapping
Τέλος, σας προτείνουμε μία νέα τάση για την αλλαγή του χρώματος του αυτοκινήτου σας η μόνο κάποιων μερών. Οι Ματ Μεμβράνες θα σας δώσουν εκπληκτική εμφάνιση και θα απαλλαγείτε από τον φόβο μήπως μετανοιώσετε για την επιλογή του χρώματος, αφού η αφαίρεση είναι μια πολύ εύκολη διαδικασία χωρίς επιπτώσεις φθορές στο χρώμα του αυτοκινήτου.
Tips για τη βελτίωση των φρένων
Υπάρχουν 2 επιλογές, όσον αφορά την βελτίωση του συστήματος φρένων, ενός αυτοκινήτου, ανάλογα με την χρήση ή την αναγκαιότητα.
Για σπορ οδήγηση
3 Η 1η περίπτωση αφορά τους περισσότερους οδηγούς, οι οποίοι οδηγούν γρήγορα, πάνω από τον μέσο όρο ή κάνουν συχνά ταξίδια σε Εθνικές οδούς, με υψηλές ταχύτητες ή ακόμα και με αυξημένο φορτίο.
Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται η αντικατάσταση των δίσκων φρένων, με δίσκους στις εργοστασιακές διαστάσεις, αλλά πολύ καλύτερης ποιότητας, με ραβδώσεις στην επιφάνεια τριβής, που βοηθούν στην απαγωγή της θερμοκρασίας και ταυτόχρονα είναι κατασκευασμένοι από κράματα, τα οποία είναι ανθεκτικά στην στρέβλωση.
Απαραίτητο είναι οι δίσκοι αυτοί να συνδυαστούν και με ανάλογα τακάκια φρένων με υψηλό συντελεστή θερμοκρασίας τριβής, ώστε το φρενάρισμα να είναι το ίδιο αποτελεσματικό σε συνεχόμενη σκληρή χρήση. Καλή είναι επίσης και η τοποθέτηση κιτ με σωληνάκια φρένων (μαρκούτσια) αεροπορικού τύπου, διότι βελτιώνουν την αίσθηση και την αμεσότητα του πεντάλ φρένου. Το κόστος αυτής της επιλογής βέβαια, είναι αρκετά υψηλότερο, σε σχέση με την αντικατάσταση των φρένων με εργοστασιακά ή άλλα after market προϊόντα. Το όφελος όμως της βελτίωσης του φρεναρίσματος, σε συνδυασμό με την επιμήκυνση του χρόνου αντικατάστασης, εκμηδενίζουν την διαφορά αυτή.
Τα προϊόντα αυτά κατασκευάζονται από εξειδικευμένα εργοστάσια κατασκευής φρένων, τα οποία ασχολούνται αποκλειστικά με την βελτίωση των συστημάτων πέδησης.
Αυξάνουμε δύναμη = Ενισχύουμε φρένα
3 Η 2η περίπτωση αφορά πολλά αυτοκίνητα, στα οποία ο κινητήρας έχει βελτιωθεί εκ των υστέρων, ώστε να αυξηθεί η ιπποδύναμη του. Ειδικά σε μοντέλα με κινητήρες Turbo, ακόμα και μία βελτίωση 1ου σταδίου αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα το λιγότερο κατά 25% με αποτέλεσμα τα εργοστασιακά φρένα να είναι αδύναμα να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα, διότι τα εργοστάσια αυτοκινήτων, υπολογίζουν την αποτελεσματικότητα των εργοστασιακών φρένων ανάλογα με την ιπποδύναμη και το βάρος του κάθε μοντέλου.
Στην περίπτωση αυτή επιλέγουμε την τοποθέτηση ενός ολοκληρωμένου κιτ φρένων το οποίο αποτελείται από πολύ-πίστονες δαγκάνες (6-10 έμβολα), ειδικούς δίσκους φρένων πολύ μεγαλύτερης διαμέτρου και ανάλογα τακάκια με μεγάλη επιφάνεια και υψηλό συντελεστή θερμοκρασίας τριβής. Το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής είναι εντυπωσιακό καθώς η αίσθηση του φρεναρίσματος αλλάζει τελείως και η κλασική μέτρηση απόδοσης φρένων (που μετρά την απόσταση που θα διανύσει το αυτοκίνητο εάν φρενάρει με 100km/h) μειώνεται τουλάχιστον κατά 15%.
Το κόστος σε αυτή την περίπτωση κυμαίνεται από 1500 έως 3000 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο αυτοκινήτου. Η ασφάλεια όμως, που παρέχει στον οδηγό, που επιθυμεί να έχει ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο, είναι ανεκτίμητη.
*Συμβουλές για τη βελτίωση στο σύστημα φρένων, από τον κ. Αντώνη Βιτάλη, ιδιοκτήτη της εταιρείας βελτίωσης AVC WEBER