Πείραξέ το εκεί που μετράει
Σίγουρα μπορείς να το κάνεις «τούμπανο» και εξωτερικά, αλλά η βελτίωση που μετράει πραγματικά στο αυτοκίνητο, είναι στην «καρδιά» του και τις επιδόσεις του.
Η εμφάνιση ενός βελτιωμένου αυτοκινήτου, είναι αυτή που κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση στην αρχή, αλλά κακά τα ψέματα, όσοι ασχολούνται πραγματικά με την αναβάθμιση του αυτοκινήτου τους, εστιάζουν κυρίως κάτω από το καπό του. Η «εμψύχωση» του κινητήρα και η «εκτόξευση» των επιδόσεων, είναι αυτό που κάνει τη βελτίωση να… μετράει και στο δρόμο. Το ζήτημα όμως, είναι να μπορείς να κάνει ακριβώς αυτό, αλλά σωστά, χωρίς επιπτώσεις στην καλή λειτουργία του κινητήρα, αλλά και χωρίς να περιοριστεί η ασφάλεια, όσο αυξάνονται τα όρια του αυτοκινήτου.
Παρακάτω λοιπόν, επισημαίνουμε κάποιες παρεμβάσεις που θα κάνουν το αμάξι σας «δυναμίτη», αλλά όχι και «ευαίσθητο» στους κινδύνους.Απελευθερώστε με ασφάλεια
Ένα ολοκληρωμένο κιτ εισαγωγής προσφέρει μεγαλύτερη ιπποδύναμη και αποτελεί τη βάση για μια αποδοτική βελτίωση του αυτοκινήτου, αφού ουσιαστικά το «απελευθερώνει» από τις εργοστασιακές «φιμώσεις». Η επιλογή του κατάλληλου κιτ όμως, είναι κομβικής σημασίας, αφού μία κακής ποιότητας κατασκευή μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες σε αισθητήρες ή ακόμα και προβλήματα στα εσωτερικά μέρη του κινητήρα.
Η εξάτμιση κάνει τη διαφορά μέσα και έξω
Μία βελτιωτική εξάτμιση απελευθερώνει την -περιορισμένη από τον κατασκευαστή- ροή των καυσαερίων με αποτέλεσμα να μπορεί ο κινητήρας να αυξήσει αυτόματα τη δύναμη που παράγει.
Ανάλογα τον κινητήρα του αυτοκινήτου, αλλά και το πόσο «φιμωμένος» είναι, τόσο περισσότερη δύναμη θα αποδώσει. Η δύναμη αυτή μπορεί να εμφανιστεί σε δύο τομείς: στην αύξηση της ιπποδύναμης ή της ροπής που παράγει το μοτέρ. Εκτός από τη βελτίωση του κινητήρα, μία «ελεύθερη» εξάτμιση προσφέρει μία ευχάριστη και έντονη χροιά του ήχου που παράγει, με ανάλογης έντασης μπάσο. Το πόσο έντονη ή διακριτική θα είναι αυτή η ένταση κανονίζεται από τη χωρητικότητα των σιλανσιέ και, κατά συνέπεια, από τις ανάγκες του οδηγού.
Εκτός των πλεονεκτημάτων στην απόδοση του οχήματος όμως, οι εξατμίσεις και ειδικά οι απολήξεις τους, προσδίδουν και ένα διαφορετικό «λουκ» εξωτερικά στο αυτοκίνητο, ενώ προσφέρονται και σε πολλές επιλογές, για κάθε γούστο. Με μεγάλη διάμετρο (μπουρί), με διπλή απόληξη, ορθογώνιες με καμπυλωμένες ακμές κ.τ.λ.. Έτσι μπορείτε να κάνετε πιο σπορ ή «αγριεμένη» την εμφάνιση του αυτοκινήτου σας, εξατομικεύοντάς τη στα δικά σας στάνταρ.
Τούρμπο χωρίς «μπερδέματα»
Μία από τις επεμβάσεις που ενισχύουν σημαντικά τη δυναμική του αυτοκινήτου, προσφέροντας ταυτόχρονα και μέγιστη ασφάλεια, είναι η αναβάθμιση εγκεφάλου (παραμετροποίηση εγκεφάλου). Η τάση να επεμβαίνουμε στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου δεν είναι πολύ παλιά. Πολλοί οίκοι βελτιώσεων εδώ και λίγα χρόνια προσπαθούν να προωθήσουν -και όχι άδικα- αυτόν τον τρόπο βελτίωσης, δηλαδή τη διαδικασία χαρτογράφησης του εγκεφάλου των ατμοσφαιρικών και τούρμπο κινητήρων με σκοπό την αλλαγή των επιδόσεων χωρίς πολλά «μπερδέμετα».
Extra tip για εμφάνιση
Όσον αφορά την εξωτερική βελτίωση του αυτοκινήτου, υπάρχουν αρκετές παρεμβάσεις που θα αλλάξουν το αυτοκίνητό σας ριζικά. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχάσετε όμως, είναι τα λάστιχά του.
Όταν σκέφτεται κανείς τη βελτίωση του αυτοκινήτου, το πρώτο πράγμα που του έρχεται στο μυαλό δεν είναι σίγουρα, τα ελαστικά του. Τα «υποδήματα» όμως, κάνουν πολλές φορές τη διαφορά και σε αυτή την περίπτωση.
Φανταστείτε έναν τύπο καλοντυμένο και περιποιημένο με βρώμικα και τρύπια παπούτσια. Δεν χαλάει όλη η εμφάνισή του ακόμα και αν φοράει ένα πανάκριβο, μοντέρνο κοστούμι; Όπως ακριβώς ένα ωραίο ζευγάρι υποδήματα αναδεικνύει ένα ωραίο ντύσιμο, έτσι ακριβώς και οι ζάντες με τα ελαστικά θα προσδώσουν την απαραίτητη αίγλη στο αυτοκίνητό σας.
Και σε αυτόν τον τομέα οι aftermarket επιλογές είναι απεριόριστες. Ζάντες ακτινωτές, ζάντες αστέρι, χρωματιστές και πολλά ακόμα σχέδια, καθώς επίσης και με διαφορετικά υλικά κατασκευής (αλουμίνιο, carbon, νίκελ). Η λίστα είναι ατελείωτη για αυτό πριν προβείτε σε οποιαδήποτε αγορά, καλό θα ήταν να πάρετε πολύ σοβαρά υπόψη σας τη γνώμη του ειδικού, που έχει μάτι με τεράστια εμπειρία, ενώ πολλοί έμποροι σας δίνουν πλέον και τη δυνατότητα να δείτε μέσω υπολογιστή μια ακριβή απεικόνιση του αυτοκινήτου σας με τις ζάντες που θέλετε να επιλέξετε.
Ανανεώστε και κερδίστε
Στα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα με παλιάς τεχνολογίας τουρμπίνες προτείνεται η αντικατάσταση τους με νέες, πιο σύγχρονες που εκμετελλεύονται πλήρως την ισχύ του κινητήρα. Πρόκειται για μία ανανέωση του αυτοκινήτου με άμεσο αποτέλεσμα και στις επιδόσεις του, όπως συμβαίνει και με την αλλαγή των εκκεντροφόρων. Με νέους και πιο κατάλληλους εκκεντροφόρους που καθορίζουν από την αρχή, την διάρκεια αλλά και το βύθισμα των βαλβίδων, ο κινητήρας «στροφάρει» καλύτερα και αποδίδει σαν καινούργιος, με πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Audi R8 με πάνω από 1.000 άλογα
Οαμερικανικός οίκος βελτίωσης Dallas Performance, έχει παρουσιάσει κατά καιρούς πολλά βελτιωμένα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπως και το πρώτο Audi R8 V10 της τελευταίας γενιάς.
Το κιτ αναβάθμισης της εταιρείας, το οποίο και προσφέρεται με εγγυητικό πακέτο διάρκειας 2 ετών και 24.000 μιλίων, αυξάνει την ιπποδύναμη στα 1.250 άλογα, χάρη στην αντικατάσταση αρκετών ζωτικών σημείων του κινητήρα.
Πιο συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες του γερμανικού Supercar, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε 3 στάδια βελτίωσης, τα οποία και οδηγούν σε απόδοση 900, 1.100 και 1.250 αλόγων.
Επιπλέον δε, για όποιον θελήσει να προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω και να τρέξει στους αγώνες Dragster, ο βελτιωτικός οίκος παρέχει 2 επιπλέον πακέτα βελτίωσης, τα οποία αποδίδουν 1,600 και 2,300 άλογα αντίστοιχα.
Η βελτιωμένη DB11 στα χιόνια
Ακολουθώντας το κλίμα της εποχής, η Aston Martin πήγε στα χιόνια την «ξεσκέπαστη» DB11, η οποία αποτελεί το δεύτερο μοντέλο του λεγόμενου «Second Century Plan».
Πιστή στην παράδοση των Volante η οροφή εξακολουθεί να είναι υφασμάτινη, ενώ η σχεδίαση του αμαξώματος παραμένει ίδια με της coupe έκδοσης από το A-Pillar και μπροστά.
Από την κλειστή DB11 προέρχονται και οι αεραγωγοί με την ονομασία «Curlicue» (τα «βράγχια» στα εμπρός φτερά), οι οποίοι απάγουν τον αέρα από τους εμπρός τροχούς και μειώνουν την άνωση. Στο πίσω μέρος είναι εμφανές το καμουφλάζ, κάτι που υποδηλώνει αλλαγές στη σχεδίαση των φτερών και του πορτμπαγκάζ. Αναλλοίωτα παραμένουν ο προφυλακτήρας, ο διαχύτης, το ενεργό spoiler και οι απολήξεις της εξάτμισης.
Kάτω από το «σαγηνευτικό περίβλημα», συναντάμε τον νέο V12 της φημισμένης βρετανικής εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 608 ίππους και 70 κιλά ροπής από 5.2 διπλά υπερτροφοδοτούμενα λίτρα.
Η ημερομηνία παρουσίασης του μοντέλου τοποθετείται άνοιξη προς καλοκαίρι του 2018.
Έρχεται Skoda Superb RS
Η δεύτερη γενιά Superb έχει επιλογές κινητήρα μεταξύ των: TSI βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων, TDI πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων με απόδοση 140 και 170 άλογα αντίστοιχα, ενώ την ναυαρχίδα αποτελεί ο V6 FSI βενζινοκινητήρας των 3,6 λίτρων με απόδοση 260 άλογα.
Ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες όμως, έδειξαν πρόσφατα τη δεύτερη γενιά Skoda Superb, εμφανώς χαμηλωμένη, με μεγάλες ζάντες και μυώδης γραμμές στο σύνολο του εξωτερικού. Δεν θα αποτελέσει μεγάλη έκπληξη η έλευση της Superb RS, μιας και οι φήμες ακούγονται εδώ και πολύ καιρό, από την πρώτη γενιά του μοντέλου ακόμα.
Ανεπίσημοι ισχυρισμοί μάλιστα, αναφέρουν ότι κάτω από το μυώδες καπό, θα κρύβεται ένας υπετροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 λτ., με απόδοση 300 ίππων, με την κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, ενώ θα συναντήσουμε βελτιωμένο σύστημα εξάτμισης, ανανεωμένο bodykit με έντονες γοητευτικές γραμμές και μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος.
Η Skoda Superb RS λέγεται ότι θα λανσαριστεί μέσα στο 2018.