Common Rail
To Common-Rail αποτελεί ένα από τα βασικά συστήματα ψεκασμού καυσίμου, που χρησιμοποιούν οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες προηγμένης τεχνολογίας προκειμένου να επιτύχουν μέγιστη απόδοση και οικονομία.
Τι είναι Common-Rail
Πως επιτυγχάνεται οικονομία
Ο θάλαμος καύσης δεν περιέχει μίγμα καυσίμου – αέρα όπως στους βενζινοκινητήρες, κατά την φάση της καύσης, αλλά μία ποσότητα αέρα αναμεμιγμένου με πολύ λεπτά σταγονίδια πετρελαίου που αναφλέγονται όταν έρθουν σε επαφή με τον αέρα ο οποίος κατά την συμπίεση θερμαίνεται στους 700 έως 900°C. Η ανάφλεξη του πετρελαίου είναι στιγμιαία και απαιτεί συγκεκριμένο χρόνο που εξαρτάται άμεσα από την πίεση και την θερμοκρασία του αέρα καθώς και το μέγεθος των σταγονιδίων του πετρελαίου. Για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή καύση θα πρέπει το καύσιμο να ψεκάζεται με μεγάλη πίεση στο θάλαμο και να διασκορπίζεται πλήρως ώστε η αυτανάφλεξη να επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό, συνεπώς να επιτυγχάνεται και οικονομία καυσίμου.
Αυτό ακριβώς είναι που επιτυγχάνει το σύστημα common rail, το οποίο έχει την ιδιότητα να μεταβάλει τους χρόνους ψεκασμού και την πίεση ψεκασμού ανάλογα τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα, το οποίο λαμβάνει χώρα με τον διαχωρισμό του συστήματος παραγωγής πίεσης και του συστήματος ψεκασμού καυσίμου. Η μονάδα διαχείρισης κινητήρα λαμβάνει τα δεδομένα από μια ομάδα αισθητήρων, τα επεξεργάζεται και δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες καύσης με σκοπό πάντα την ιδανική καύση του μίγματος αέρα καυσίμου που έχει δημιουργηθεί στο θάλαμο καύσης.
Προηγμένης τεχνολογίας diesel
Εκτός από το συμβατικό πετρέλαιο κίνησης στη αγορά διατίθενται και κάποια που είναι τεχνολογικά προηγμένα. Χάρη στα πρόσθετα και την ειδική επεξεργασία παρασκευής τους τα πετρέλαια αυτά προσφέρουν ισχυρές καθαριστικές ιδιότητες, προστασία από διάβρωση και φθορά, αυξημένο αριθμό κετανίων (56-57 κετάνια), μεγαλύτερη οικονομία στην κατανάλωση, μειωμένο θόρυβο και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την οδήγηση, επιβαρύνοντας έτσι λιγότερο το περιβάλλον. Η χρήση ενός ποιοτικού καυσίμου, από αντίστοιχα ένα ποιοτικό πρατήριο που θα εξασφαλίσει την σωστή ποσότητα γλιτώνει τον οδηγό από βλάβες (που οφείλονται στο καύσιμο), οι οποίες είναι αρκετά πιο δαπανηρές από την διαφορά τιμής στο λίτρο μεταξύ ενός συμβατικού κι ενός εξελιγμένου καυσίμου.
Τα πρόσθετα και η σημασία τους
Υπάρχει πλήθος πρόσθετων και χημικών στην αγορά, που στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας του καυσίμου και της καύσης. Έτσι συναντάμε ενισχυτικά καυσίμου, που βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά της ανάφλεξης (αύξηση του αριθμού κετανίων), καθαρίζουν τα μπεκ, βελτιώνουν τις λιπαντικές ιδιότητες του πετρελαίου για μεγαλύτερη προστασία κατά της φθοράς και περιλαμβάνει ένα πακέτο πρόσθετων που συμβάλλουν στην αντοχή του κινητήρα κατά της γήρανσης και της οξείδωσης. ¶λλα πρόσθετα αποτρέπουν τον σχηματισμό μεγάλων κρυστάλλων παραφίνης αυξάνοντας την αξιοπιστία των οχημάτων τον χειμώνα και βελτιώνονταςι την φιλτροδιαπερατότητα πετρελαίου για έως και -33°C, ανάλογα με την ποιότητα του πετρελαίου.
Όσο παράξενο και αν ακούγεται το πετρέλαιο κίνησης μπορεί να μολυνθεί από μικροοργανισμούς, όπως βακτήρια και μύκητες. Ο κίνδυνος δημιουργείται αν υπάρχει νερό ή συγκέντρωση υδρατμών στο κάτω μέρος του ντεπόζιτου. Οι μικροοργανισμού τροφοδοτούνται από τους άφθονους υδρογονάνθρακες του πετρελαίου. ¶μεση συνέπεια του… εποικισμού είναι ο σχηματισμός λάσπης και οξέων, με αποτέλεσμα τη διάβρωση και το μπλοκάρισμα των φίλτρων. Ειδικά πρόσθετα με αντιμικροβιακή δράση, υπόσχονται λύση στο παραπάνω πρόβλημα.
Φυσικά υπάρχουν και χημικά καθαριστικά για τα φίλτρα μικροσωματιδίων, που όλα τα σύγχρονα diesel διαθέτουν, με αποτέλεσμα να μην είναι απαραίτητη η (ακριβή) αντικατάστασή τους.
Υπάρχει πλήθος πρόσθετων και χημικών στην αγορά, που στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας του καυσίμου και της καύσης.