Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Common Rail

Common Rail

13.063 Επισκέψεις στο άρθρο

To Common-Rail αποτελεί ένα από τα βασικά συστήματα ψεκασμού καυσίμου, που χρησιμοποιούν οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες προηγμένης τεχνολογίας προκειμένου να επιτύχουν μέγιστη απόδοση και οικονομία.

ΧΑΡ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
ΤΟΨΗΣ Α.Ε.

Η απελευθέρωση του diesel στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας την τελευταία 4ετία είχε ως αποτέλεσμα την «έκρηξη» των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην αγορά. Ενδεικτικά, το 60% των καινούριων οχημάτων που πωλούνται σήμερα είναι diesel. Οι τεχνολογίες του diesel καλπάζουν με κύριο σκοπό να επιτύχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση με τη μέγιστη οικονομία και φυσικά με σεβασμό προς το περιβάλλον. Σε αυτό τον τομέα συντέλεσε πολύ το σύστημα τροφοδοσίας Common-Rail, με το οποίο εφοδιάζονται όλοι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες.
Πως γίνεται η ανάφλεξη στους πετρελαιοκινητήρες
Η ανάφλεξη του μίγματος στους κινητήρες diesel, επιτυγχάνεται από την ανάμιξη του συμπιεσμένου αέρα, ο οποίος βρίσκεται σε υψηλή θερμοκρασία, με το πετρέλαιο, μέσα στο θάλαμο καύσης του κυλίνδρου. Στους σύγχρονους κινητήρες που διαθέτουν turbo μεταβλητής γεωμετρίας, η πίεση κατά τη φάση της συμπίεσης του αέρα, μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 bar με αποτέλεσμα η θερμοκρασία να αγγίζει τους 1.250 βαθμούς. Σε αυτή τη θερμοκρασία το πετρέλαιο που ψεκάζεται στους κυλίνδρους αναφλέγεται αυτόματα. Για αυτό το λόγο άλλωστε οι diesel κινητήρες είναι και πιο οικονομικοί. Επειδή το υψηλά συμπιεσμένο καύσιμο μίγμα, δίνει μεγαλύτερη πίεση-ώθηση στο κατέβασμα του πιστονιού, στοιχείο που προκαλεί την οικονομία καυσίμου.

Κοινοποίησέ το »

Τι είναι Common-Rail

Η έννοια «Common-Rail» χαρακτηρίζει τον κοινό συσσωρευτή καυσίμου υψηλής πίεσης για όλα τα μπεκ ψεκασμού μιας σειράς κυλίνδρων

Η έννοια «Common-Rail» χαρακτηρίζει τον κοινό συσσωρευτή καυσίμου υψηλής πίεσης για όλα τα μπεκ ψεκασμού μιας σειράς κυλίνδρων

    Η έννοια «Common-Rail» χαρακτηρίζει τον κοινό (common = κοινός) συσσωρευτή καυσίμου υψηλής πίεσης για όλα τα μπεκ ψεκασμού μιας σειράς κυλίνδρων. Σε αυτό το σύστημα ψεκασμού, η δημιουργία πίεσης και ο ψεκασμός του καυσίμου ελέγχονται ξεχωριστά.
    Μια αντλία υψηλής πίεσης δημιουργεί την απαιτούμενη υψηλή πίεση καυσίμου για τον ψεκασμό. Η πίεση καυσίμου αποταμιεύεται σε έναν κοινό συσσωρευτή υψηλής πίεσης (Common-Rail) και διατίθεται μέσω μικρών γραμμών ψεκασμού στα αντίστοιχα μπεκ ψεκασμού (εγχυτήρες). Το σύστημα ψεκασμού Common-Rail ελέγχεται από το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα και μοιάζει με το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου των βενζινοκινητήρων.

    Πως επιτυγχάνεται οικονομία

    Το καύσιμο ψεκάζεται με μεγάλη πίεση στο θάλαμο και διασκορπίζεται πλήρως ώστε η αυτανάφλεξη να επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό.

    Το καύσιμο ψεκάζεται με μεγάλη πίεση στο θάλαμο και διασκορπίζεται πλήρως ώστε η αυτανάφλεξη να επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό.

      Ο θάλαμος καύσης δεν περιέχει μίγμα καυσίμου – αέρα όπως στους βενζινοκινητήρες, κατά την φάση της καύσης, αλλά μία ποσότητα αέρα αναμεμιγμένου με πολύ λεπτά σταγονίδια πετρελαίου που αναφλέγονται όταν έρθουν σε επαφή με τον αέρα ο οποίος κατά την συμπίεση θερμαίνεται στους 700 έως 900°C. Η ανάφλεξη του πετρελαίου είναι στιγμιαία και απαιτεί συγκεκριμένο χρόνο που εξαρτάται άμεσα από την πίεση και την θερμοκρασία του αέρα καθώς και το μέγεθος των σταγονιδίων του πετρελαίου. Για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή καύση θα πρέπει το καύσιμο να ψεκάζεται με μεγάλη πίεση στο θάλαμο και να διασκορπίζεται πλήρως ώστε η αυτανάφλεξη να επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό, συνεπώς να επιτυγχάνεται και οικονομία καυσίμου.
      Αυτό ακριβώς είναι που επιτυγχάνει το σύστημα common rail, το οποίο έχει την ιδιότητα να μεταβάλει τους χρόνους ψεκασμού και την πίεση ψεκασμού ανάλογα τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα, το οποίο λαμβάνει χώρα με τον διαχωρισμό του συστήματος παραγωγής πίεσης και του συστήματος ψεκασμού καυσίμου. Η μονάδα διαχείρισης κινητήρα λαμβάνει τα δεδομένα από μια ομάδα αισθητήρων, τα επεξεργάζεται και δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες καύσης με σκοπό πάντα την ιδανική καύση του μίγματος αέρα καυσίμου που έχει δημιουργηθεί στο θάλαμο καύσης.

      Προηγμένης τεχνολογίας diesel

      Η χρήση ενός ποιοτικού καυσίμου, από αντίστοιχα ένα ποιοτικό πρατήριο που θα εξασφαλίσει την σωστή ποσότητα γλιτώνει τον οδηγό από βλάβες.

      Η χρήση ενός ποιοτικού καυσίμου, από αντίστοιχα ένα ποιοτικό πρατήριο που θα εξασφαλίσει την σωστή ποσότητα γλιτώνει τον οδηγό από βλάβες.

        Εκτός από το συμβατικό πετρέλαιο κίνησης στη αγορά διατίθενται και κάποια που είναι τεχνολογικά προηγμένα. Χάρη στα πρόσθετα και την ειδική επεξεργασία παρασκευής τους τα πετρέλαια αυτά προσφέρουν ισχυρές καθαριστικές ιδιότητες, προστασία από διάβρωση και φθορά, αυξημένο αριθμό κετανίων (56-57 κετάνια), μεγαλύτερη οικονομία στην κατανάλωση, μειωμένο θόρυβο και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την οδήγηση, επιβαρύνοντας έτσι λιγότερο το περιβάλλον. Η χρήση ενός ποιοτικού καυσίμου, από αντίστοιχα ένα ποιοτικό πρατήριο που θα εξασφαλίσει την σωστή ποσότητα γλιτώνει τον οδηγό από βλάβες (που οφείλονται στο καύσιμο), οι οποίες είναι αρκετά πιο δαπανηρές από την διαφορά τιμής στο λίτρο μεταξύ ενός συμβατικού κι ενός εξελιγμένου καυσίμου.

        Τα πρόσθετα και η σημασία τους

        Υπάρχει πλήθος πρόσθετων και χημικών στην αγορά, που στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας του καυσίμου και της καύσης.

        Υπάρχει πλήθος πρόσθετων και χημικών στην αγορά, που στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας του καυσίμου και της καύσης.

          Υπάρχει πλήθος πρόσθετων και χημικών στην αγορά, που στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας του καυσίμου και της καύσης. Έτσι συναντάμε ενισχυτικά καυσίμου, που βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά της ανάφλεξης (αύξηση του αριθμού κετανίων), καθαρίζουν τα μπεκ, βελτιώνουν τις λιπαντικές ιδιότητες του πετρελαίου για μεγαλύτερη προστασία κατά της φθοράς και περιλαμβάνει ένα πακέτο πρόσθετων που συμβάλλουν στην αντοχή του κινητήρα κατά της γήρανσης και της οξείδωσης. ¶λλα πρόσθετα αποτρέπουν τον σχηματισμό μεγάλων κρυστάλλων παραφίνης αυξάνοντας την αξιοπιστία των οχημάτων τον χειμώνα και βελτιώνονταςι την φιλτροδιαπερατότητα πετρελαίου για έως και -33°C, ανάλογα με την ποιότητα του πετρελαίου.
          Όσο παράξενο και αν ακούγεται το πετρέλαιο κίνησης μπορεί να μολυνθεί από μικροοργανισμούς, όπως βακτήρια και μύκητες. Ο κίνδυνος δημιουργείται αν υπάρχει νερό ή συγκέντρωση υδρατμών στο κάτω μέρος του ντεπόζιτου. Οι μικροοργανισμού τροφοδοτούνται από τους άφθονους υδρογονάνθρακες του πετρελαίου. ¶μεση συνέπεια του… εποικισμού είναι ο σχηματισμός λάσπης και οξέων, με αποτέλεσμα τη διάβρωση και το μπλοκάρισμα των φίλτρων. Ειδικά πρόσθετα με αντιμικροβιακή δράση, υπόσχονται λύση στο παραπάνω πρόβλημα.
          Φυσικά υπάρχουν και χημικά καθαριστικά για τα φίλτρα μικροσωματιδίων, που όλα τα σύγχρονα diesel διαθέτουν, με αποτέλεσμα να μην είναι απαραίτητη η (ακριβή) αντικατάστασή τους.
          Υπάρχει πλήθος πρόσθετων και χημικών στην αγορά, που στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας του καυσίμου και της καύσης.

          Κοινοποίησέ το »