ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
τα ελαστικά έχουν εξελιχθεί. Ας μάθουμε τι ισχύει πλέον για αυτά.

τα ελαστικά έχουν εξελιχθεί. Ας μάθουμε τι ισχύει πλέον για αυτά.

Καινοτομίες ελαστικών

12.824 Επισκέψεις στο άρθρο

Οι εταιρείες ελαστικών έχουν εξελίξει τεχνολογίες και κάνουν χρήση προηγμένων υλικών που έχουν συμβάλλει δραστικά στη βελτίωση της απόδοσης των ελαστικών. Γνωρίζετε τι αντίκτυπο μπορεί να έχει μια κακή επιλογή ελαστικού στην κατανάλωση του αυτοκινήτου σας, πέρα από την ασφάλειά σας;

ΧΑΡ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
SPECIAL ΡΕΚΤΙΦΙΕ

Όπως στα περισσότερα πράγματα που αφορούν το αυτοκίνητο, έτσι και με τα ελαστικά η εξέλιξη με το πέρασμα των χρόνων είναι αλματώδης. Από το πρώτο ελαστικό που κατασκεύασε το 1845 ο Robert William Thomson, ο χρόνος επέτρεψε την πλήρη εξέλιξη των ελαστικών με πλήθος τεχνολογιών να ενσωματώνονται πάνω τους, με μόνο σκοπό το όφελος του οδηγού, τόσο στον τομέα της ασφάλειας, όσο και της οικονομία καυσίμου. Πλέον το κύριο μέλημα όλων των μεγάλων κατασκευαστών ελαστικών, είναι πώς θα κάνουν τα ελαστικά τους να δουλεύουν καλύτερα, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Βλέπετε, το μόνο μέσο επαφής που υπάρχει μεταξύ του αυτοκινήτου και του δρόμου είναι ένα μίγμα από διαφορετικές στρώσης γόμας που «ενώνονται» με μεταλλικά σύρματα και συνθέτουν το ελαστικό του αυτοκινήτου. 

Αντίσταση κύλισης και οικονομία καυσίμου
Τα δύο μέρη του πέλματος, το εξωτερικό και η βάση, συμπληρώνουν την ισορροπημένη σχεδίαση του μείγματος και διασφαλίζουν το καλό κράτημα στο βρεγμένο δρόμο, προσφέροντας ταυτόχρονα μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος και μειωμένη αντίσταση κύλισης. Ειδικά για το τελευταίο, ρόλο παίζει η βάση και το «δέσιμο» του ελαστικού.Η εξωτερική πλευρά, παρέχει το καλό κράτημα στο βρεγμένο δρόμο και τις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος, ενώ η βάση, στο εσωτερικό, μειώνει την αντίσταση κύλισης. Μαζί επιτυγχάνουν μεγαλύτερη θετική πρόσφυση στο οδόστρωμα και διατήρηση της κινητικής ενέργειας με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να «ρολάρει» πιο άνετα και αποτελεσματικά χωρίς να υπάρχει ανάγκη για διαρκή πίεση του δεξί πετάλ του γκαζιού.
Τα μέρη των ελαστικών
Τα ελαστικά αποτελούνται από το σκελετό, τη ζώνη, τα τοιχώματα και το πέλμα. Ο σκελετός -ή διαφορετικά τα λινά όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι- είναι κατασκευασμένος από ίνες χάλυβα ή συνθετικών υλικών που καταλήγουν στην στεφάνη. Ως προς την κατασκευή τώρα, οι ίνες αυτές είναι κάθετες στη φορά κύλισης (radial ελαστικά). Από την άλλη, η ζώνη είναι επίσης κατασκευασμένη από ίνες χάλυβα, ωστόσο όχι κάθετα αλλά υπό γωνία ώστε να συγκρατείται ο σκελετός και να περιορίζεται η παραμόρφωσή του.Ο σκελετός και η ζώνη καλύπτονται από καουτσούκ και συνθετικό πυρίτιο προκειμένου τα πλαϊνά και το πέλμα να πάρουν την εξωτερική μορφή του ελαστικού. Τα τοιχώματα είναι αυτά που «σηκώνουν» το βάρος του οχήματος και σκοπός τους είναι να μην παραμορφώνονται στις στροφές ώστε να κρατάνε το πέλμα σε επαφή με το δρόμο. Το πέλμα είναι αυτό που έρχεται σε επαφή με το δρόμο και η επιφάνεια του φέρει αυλακώσεις (χάραξη) η οποία είναι πολύ σημαντική και ένα πεδίο συνεχής εξέλιξης των κατασκευαστών ελαστικών.Τέλος, η γόμα (μαλακή, σκληρή, μείγμα υλικού της) ορίζει σε μεγάλο βαθμό και την συμπεριφορά του ελαστικού. Η μαλακή γόμα προσφέρει καλύτερη συνήθως οδική συμπεριφορά, αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής και μικρότερη αντοχή στις καταπονήσεις και την σκληρή χρήση. 

Κοινοποίησέ το »

Τεχνολογία και επιδόσεις

Η εξέλιξη των ελαστικών στο πέρασμα των χρόνων είναι αλματώδης. Πλέον τα ελαστικά είναι πιο overall κατορθώνοντας να συνδυάζουν κράτημα, οικονομία κίνησης κι όντας πιο αθόρυβα συγκριτικά με αυτά του π

Η εξέλιξη των ελαστικών στο πέρασμα των χρόνων είναι αλματώδης. Πλέον τα ελαστικά είναι πιο overall κατορθώνοντας να συνδυάζουν κράτημα, οικονομία κίνησης κι όντας πιο αθόρυβα συγκριτικά με αυτά του παρελθόντος.

    Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, τα πλαϊνά των ελαστικών είναι αυτά «σηκώνουν» το βάρος του οχήματος και σκοπός τους είναι να μην παραμορφώνονται στις στροφές, ώστε να κρατάνε το πέλμα σε επαφή με το δρόμο.
    Ο σχεδιασμός με μακρομπλόκ στον εξωτερικό ώμο, δηλαδή φαρδύτερο τακούνι στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού και οι μονοκόμματες κεντρικές λωρίδες στη χάραξη του πέλματος διασφαλίζουν ότι το ελαστικό θα προσαρμόζεται τέλεια στην επιφάνεια του οδοστρώματος.
    Μάλιστα, στις γρήγορες στροφές και υπό πίεση, η επιφάνεια επαφής αυξάνεται του ελαστικού αυξάνεται και κατ΄ επέκταση ο οδηγός λαμβάνει εξαίρετη ανταπόκριση όταν πλησιάζει σε οριακές συνθήκες, ενώ το ελαστικό προσφέρει κορυφαίο κράτημα με μέγιστη ευστάθεια.

    Μίγμα διαστημικής τεχνολογίας

    Η ειδικά σχεδιασμένη τεχνολογία και τα πολυμερή του μείγματος, καθώς και οι ειδικές ρητίνες πρόσφυσης, παρέχουν βέλτιστη απόδοση των ελαστικών βρεγμένο όσο και στο στεγνό οδόστρωμα.

    Η ειδικά σχεδιασμένη τεχνολογία και τα πολυμερή του μείγματος, καθώς και οι ειδικές ρητίνες πρόσφυσης, παρέχουν βέλτιστη απόδοση των ελαστικών βρεγμένο όσο και στο στεγνό οδόστρωμα.

      Η ειδικά σχεδιασμένη τεχνολογία μείγματος που χρησιμοποιείται σήμερα στο πέλμα του ελαστικού, η οποία χρησιμοποιεί ένα νέο τύπο άνθρακα αγωνιστικών προδιαγραφών και στοιχεία με υψηλή περιεκτικότητα πυριτίου (silica) διασφαλίζει επιδόσεις ακόμα και στις χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το γρήγορο «ζέσταμα» του ελαστικού και άρα τη μεγαλύτερη ευστάθεια από τα πρώτα μόλις μέτρα που θα «ρολάρει».
      Επιπλέον, τα πολυμερή του μείγματος έχουν ενισχυθεί με νανοσωματίδια, με αποτέλεσμα να προσφέρουν εξαιρετική ευκαμψία. Το αποτέλεσμα είναι ότι προσφέρουν περισσότερα σημεία επαφής με το οδόστρωμα και επομένως, το κράτημα ενισχύεται ουσιαστικά και το ελαστικό είναι πολύ πιο ευσταθές, αλλά και ταυτόχρονα άνετο στην κύλιση και την απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Τέλος, οι ειδικές ρητίνες πρόσφυσης που προστίθενται πλέον στις νέες γόμες, παρέχουν βέλτιστη αλληλεπίδραση τόσο στο βρεγμένο, όσο και στο στεγνό οδόστρωμα και έτσι επιτυγχάνονται μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος, αμεσότητα και κατευθυντικότητα στο τιμόνι.

      Ενεργειακές ετικέτες

      Ενεργειακές ετικέτες

        Τα ελαστικά συνοδεύονται από ενεργειακές ετικέτες που τα κατατάσσουν ανάλογα με την αντίσταση κύλισής τους και το δείκτηπρόσφυσης στο βρεγμένο οδόστρωμα από την ανώτερη «πράσινη Α κατηγορία» μέχρι και την κατώτερη «κόκκινη G κατηγορία». Επιπλέον στην ετικέτα υπάρχει και ειδική ένδειξη για το ύψος θορύβου που παράγουν κατά την κύλισή τους. Όσα ελαστικά παράγουν θόρυβο χαμηλότερο από 68 ντεσιμπέλ, θα επισημαίνονται από ένα μαύρο και δύο λευκά «κύματα», ενώ όσο αυξάνεται ο θόρυβος, τα «κύματα» θα έχουν μαύρο χρώμα και θα πληθαίνουν.

        Οι καινοτομίες των κατασκευαστών

        Οι διάφορες καινοτομίες στις αυλακώσεις των ελαστικών αποσκοπούν στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απομάκρυνση του όγκου του νερού.

        Οι διάφορες καινοτομίες στις αυλακώσεις των ελαστικών αποσκοπούν στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απομάκρυνση του όγκου του νερού.

          Αυτή τη στιγμή στην αγορά ελαστικών οι κατασκευάστριες εταιρείες διαθέτουν ελαστικά διαφορετικών προδιαγραφών και ιδιοτήτων εξελίσσοντας η καθεμιά τις δικές της τεχνολογίες και καινοτομίες.
          Η Continental έχει εμπλουτίσει τα ελαστικά της με τρισδιάστατες ακμές, οι οποίες ευθύνονται για τις μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος σε στεγνούς και βρεγμένους δρόμους, χαμηλή αντίσταση κύλισης, μεγάλη ακαμψία των μπλοκ στο κέντρο του σχεδίου του πέλματος η οποία σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό εγκοπών με τη μέγιστη παράταξη ακμών πρόσφυσης, προσφέρουν ενισχυμένη απόδοση κατά το φρενάρισμα σε παγωμένους και βρεγμένους δρόμους. Τέλος ο μεγάλος αριθμός μπλοκ και εγκοπών στους ώμους του ελαστικού, το οποίο δημιουργεί πληθώρα ακμών συγκράτησης, συνυσφέρει σε πιο αποδοτική πρόσφυση στο χιόνι.
          Τα πολυμερή νανοτεχνολογίας της Bridgestone προσφέρουν τη βέλτιστη κατανομή πυριτίου, με αποτέλεσμα μια ευλύγιστη σύνθεση γόμας, ακόμα και στις κρύες καιρικές συνθήκες, διατηρώντας την καλύτερη πρόσφυση και επαφή με το δρόμο σε μια ευρεία ποικιλία θερμοκρασιών.
          Για άριστη απόδοση των ελαστικών σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, η Michelin χρησιμοποιεί ένα νέο, έξυπνο μείγμα συστατικών καθώς και χάραξη μοτίβου σε σχήμα V, με νέες εγκοπές υψηλής απόδοσης στο πέλμα και κωνικά άκρα.
          Η Goodyear χάρη στον εξελιγμένο αφρό πολυουρεθάνης που συγκολλάτε στην εσωτερική επιφάνεια του ελαστικού, παρέχει στους επιβάτες άνετη οδήγηση, περιορίζοντας τα εσωτερικά επίπεδα ήχου. Επιπλέον η τρισδιάστατη σχεδίαση τακουνιού πέλματος, για αυξημένη επαφή μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος στα δυνατά φρεναρίσματα, καθώς και οι υδροδυναμικές αυλακώσεις, οι οποίες βοηθούν στην απομάκρυνση του νερού από την επιφάνεια του ελαστικού, μειώνουν τον κίνδυνο υδρολίσθησης και αυξάνουν την πρόσφυση στο λιωμένο χιόνι.
          Για υψηλότερη πρόσφυση στο χιόνι η Pireli χρησιμοποιεί κατευθυντική σχεδίαση χάραξης με διπλά βέλη, η οποία αυξάνει τον αριθμό τακουνιών, ενώ για την μείωση της απόστασης του φρεναρίσματος διαθέτει κατευθυντικό και συμμετρικό σχέδιο πέλματος με αρθρωτή γεωμετρία τακουνιών, καθώς και 3 συμπαγείς κεντρικές σειρές τακουνιών για αυξημένη ακαμψία, με βελτιστοποιημένη και σταθερή επιφάνεια επαφής.
          H Cooper πετυχαίνει εξαιρετική απόδοση σε βρεγμένο οδόστρωμα χρησιμοποιώντας μεγάλες περιφερειακές αυλακώσεις στο πέλμα του ελαστικού, για να διώχνουν τα νερά γρήγορα και αποδοτικά, καθώς και τρισδιάστατες εγκοπές μέσα στις παραδοσιακές εγκοπές. Παράλληλα οι ειδικά σχεδιασμένες λοξότμητες άκρες των διαφόρων τμημάτων του πέλματος, εμποδίζουν την ανομοιόμορφη φθορά του ελαστικού και μειώνουν τον θόρυβο στο σημείο επαφής με τον δρόμο.
          Για βελτιωμένες επιδόσεις και πρόσφυση στο χιόνι η Kuhmo έχει εφαρμόσει στα ελαστικά της εγκάρσια αυλάκια για καλύτερο αυτοκαθαρισμό και κίνηση στο χιόνι, καθώς και οδοντωτούς ώμους που προσφέρουν καλύτερη κατευθυντικότητα και ευκολία στις μανούβρες
          Οι τομές σε μορφή πολλαπλών κυματισμών που επιλέγει η Toyo και αποτελούνται από λεπτές, τροποποιημένες σχισμές στο μπλοκ ωμοπλάτης του ελαστικού, βοηθούν στη μεγαλύτερη διατήρηση του πέλματος του ελαστικού σε επαφή με το οδόστρωμα. Επιπλέον η τεχνολογία αθόρυβου τοιχώματος που διαθέτει, επιτυγχάνεται από τη διακοπή της ροής του στο τοίχωμα της αυλάκωσης από πυκνές κάθετες οδοντώσεις.
          Τέλος η Yokohama με το νέο σχεδιασμό ενίσχυσης των πλαϊνών τοιχωμάτων του ελαστικού, παρέχει υποστήριξη στο όχημα σε περίπτωση απώλειας του αέρα του ελαστικού, ενώ το ειδικά μελετημένο μίγμα παραγωγής χαμηλής θερμότητας, υποστηρίζει το ελαστικό κατά την κίνηση με μηδενική πίεση αέρα.

          Κοινοποίησέ το »