Τα μίνι είναι τα πιο οικονομικά στην απόκτηση καινούρια αυτοκίνητα. Τι γίνεται όμως μετά την αγορά; Παραμένουν οικονομικά και στη συντήρηση;
Παρακάτω παρουσιάζουμε το κόστος service για τα πρώτα τρία χρόνια ή 45.000χλμ.10 δημοφιλών μίνι μοντέλων.Με τιμές που ξεκινούν από τα 7.000 ευρώ, τα μίνι μοντέλα είναι η πιο φθηνή λύση για όσους θέλουν να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο πόλης. Μάλιστα, ο κόσμος τα προτιμάει, όχι μόνο επειδή είναι φθηνά στην αγορά, αλλά και επειδή έχουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και άρα έξοδα σε βενζίνη, καθώς και μικρού κυβισμού κινητήρες, επομένως μικρά τεκμήρια στην εφορία και ασφάλιστρα.
Με τα παραπάνω λοιπόν ως δεδομένο, κάτι αντίστοιχο αναμένεται να ισχύει και για το κόστος συντήρησής τους, σε σχέση με τις επόμενες κατηγορίες αυτοκινήτου. Παρακάτω, παρουσιάζουμε το κόστος συντήρησης και κόστος ανταλλακτικών 10 δημοφιλών μίνι μοντέλων. Στις τιμές περιλαμβάνεται ο Φ.Π.Α., ενώ έχει υπολογιστεί και το κόστος της εργατοώρας. Όπως θα δείτε και εσείς, το κόστος των μίνι μοντέλων είναι μικρότερο από αυτό των μεγαλύτερων κατηγοριών ενισχύοντας έτσι τη θέση τους ως προσιτές προτάσεις αγοράς.
Παρακάτω παρουσιάζουμε το κόστος service για τα πρώτα τρία χρόνια ή 45.000χλμ.10 δημοφιλών μίνι μοντέλων.
Στα 355 ευρώ είναι το συνολικό κόστος service του Chevrolet Spark τα πρώτα τρία χρόνια, τιμή από τις πιο χαμηλές στην κατηγορία. Το service του δεύτερου χρόνου (ή 30.000 χλμ.) είναι μεγαλύτερο. Σε κάθε service γίνεται αλλαγή φίλτρου καμπίνας. Οι τιμές για το κόστος φανοποιίας διαφέρουν, ενώ χαμηλά είναι τα έξοδα για τα μπροστινά τακάκια.
To τυπικό service του Fiat 500 0,9 TwinAir, που είναι η δημοφιλέστερη έκδοση βενζίνης του μοντέλου, είναι κάθε 30.000 χιλιόμετρα ή 2 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι στην 3ετία ο κάτοχος του Fiat 500 κάνει ένα service, εκτός εάν ξεπεράσει τα 60.000 χλμ., οπότε και επιβαρύνεται με το 2ο service, το κόστος του οποίου σας αναφέρουμε στον πίνακα.
Κάθε 30.000 χιλιόμετρα ή 2 χρόνια είναι τα προκαθορισμένα service του FiatPanda 1,2, της δημοφιλέστερης έκδοσης του μίνι της Fiat. Αυτό σημαίνει ότι στην 3ετία ο κάτοχος του Fiat 500 κάνει ένα service, εκτός εάν ξεπεράσει τα 60.000 χλμ., οπότε και επιβαρύνεται με το 2ο service, το κόστος του οποίου σας αναφέρουμε στον πίνακα.
Στα 145 ευρώ είναι η προτεινόμενη τιμή λιανικής για κάθε service (βασικό πακέτο) του Ford Ka (κάθε 1 χρόνο ή 20.000 χλμ.).
Εναλλακτικά, μπορείτε να επιλέξετε το πλήρες πακέτο συντήρησης (180 ευρώ) που περιλαμβάνει επιπλέον έλεγχο συστήματος κλιματισμού και καθαρισμό στο σύστημα κατανομής αέρα, έλεγχο και ρύθμιση προβολέων, έλεγχο και συμπλήρωση υγρών φρένων και διεξαγωγή δοκιμής στο δρόμο. Σημειώστε, τέλος, πως με το πρόγραμμα Ford Next έχετε έκπτωση στην επόμενή σας επίσκεψη.
327,78 ευρώ στα τρία χρόνια είναι το κόστος service του Hyundai i10 1,0 γεγονός που το καθιστά από τα πιο οικονομικά στα service μοντέλα της παρουσίασης. Μάλιστα, το 1ο service είναι στα 15.000 χλμ. και τα επόμενα δύο κάθε 20.000 χλμ. Το Hyundai i10 συνοδεύεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων και δωρεάν οπτικό έλεγχο για 5 χρόνια.
Με 336,21 ευρώ συνολικό κόστος service στην 3ετία το Kia Picanto 1,0 είναι από τα πιο οικονομικά μοντέλα της παρουσίασης, όταν έρθει η ώρα του service. Φθηνή είναι, επίσης, η αλλαγή του πακέτου «δίσκος-πλατώ» (κοστίζει 223 ευρώ), ενώ λογικά είναι και τα κόστη φανοποιίας, με εξαίρεση μόνο την τιμή του πλαϊνού καθρέφτη. Η εργοστασιακή εγγύηση είναι 7 χρόνια.
Κάτω από 350 ευρώ είναι το συνολικό κόστος service και στην περίπτωση του SEAT Mii 1,0 75 PS, με αποτέλεσμα και αυτό το μοντέλο να έχει μικρά έξοδα συντήρησης. Χαμηλό επίσης είναι το κόστος για την αλλαγή του μπροστινού προφυλακτήρα. Σημειώστε, πως αυτήν την περίοδο τρέχει το προωθητικό πρόγραμμα SEAT Plus, το οποίο προσφέρει δωρεάν το όφελος απόσυρσης, δωρεάν συντήρηση για 2 χρόνια και δυνατότητα επέκτασης εγγύησης στα 4 χρόνια.
Στα 445 ευρώ περίπου είναι το κόστος service για τα πρώτα τρία χρόνια (ή 45.000 χιλιόμετρα) του Skoda Citigo 1,0 με το service του πρώτου και τρίτου χρόνου να είναι το ίδιο. Αναφορικά με το κόστος των ανταλλακτικών, το SkodaCitigo 1,0 είναι αρκετά φθηνό στο πακέτο «δίσκος-πλατώ», ενώ χαμηλά είναι και τα κόστη φανοποιίας. Ενδεικτικά, ο πλαϊνός καθρέφτης κοστίζει λιγότερο από 100 ευρώ.
Στο ποσό των 391 ευρώ ανέρχονται τα έξοδα για το service των τριών πρώτων ετών στην περίπτωση του Toyota Aygo. Μάλιστα, το service του πρώτου και του τρίτου χρόνου είναι το ίδιο και ανέρχεται στα 108 ευρώ. Τα διαστήματα service είναι κάθε 15.000 χιλιόμετρα. Η εργοστασιακή εγγύηση, τέλος, είναι 6 χρόνια.
Η συντήρηση του Volkswagen up! 1,0 75 PS θα σας κοστίσει 427 ευρώ (ανταλλακτικά και εργασία) για τα πρώτα 3 χρόνια (ή 45.000 χιλιόμετρα).
Αναφορικά με το κόστος των ανταλλακτικών και την εργασία, το κόστος επισκευών φανοποιίας είναι χαμηλό και μόνο η αλλαγή δίσκου-πλατώ είναι σχετικά τσιμπημένη.