Έχει φθηνό ή ακριβό service; Η παραπάνω ερώτηση είναι σημαντική και μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή ενός οχήματος, μιας και το κόστος του service είναι κάτι που ρωτούν σήμερα όλοι οι αγοραστές.
Παρακάτω παρουσιάζουμε το κόστος του service και αναλώσιμων 10 δημοφιλών μικρομεσαίων μοντέλων.
Μπορεί η κατανάλωση να είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο νου όταν η κουβέντα έρχεται στα -μετά την αγορά- έξοδα ενός αυτοκινήτου, όμως εκτός της κατανάλωσης, αν πραγματικά θέλεις να κάνεις ένα σωστό προϋπολογισμό, πρέπει να λάβεις και άλλους παράγοντες υπόψη. Για παράδειγμα, τα τέλη κυκλοφορίας (κάποια απαλλάσσονται από την καταβολή τελών), την ασφάλεια (εδώ οι διαφορές από ασφαλιστική σε ασφαλιστική είναι μικρές και εξαρτώνται από το πακέτο και το σύνολο καλύψεων που θα επιλέξετε), το τεκμήριο (πρέπει δηλαδή να μπορείς να το «καλύπτεις») και φυσικά τα έξοδα συντήρησης, τουλάχιστον για τα τυπικά service, και -γιατί όχι- για επιμέρους έκτακτες εργασίες που μπορούν να προκύψουν.
Παρακάτω, αναφερόμαστε στο κόστος του service για τα πρώτα τρία χρόνια δέκα δημοφιλών μικρομεσαίων μοντέλων και μάλιστα για μερικά -λαμβάνοντας υπόψη τις πωλήσεις στην κατηγορία- τόσο στη βενζινοκίνητη, όσο και στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή. Οι τιμές που θα βρείτε περιλαμβάνουν Φ.Π.Α. 23% όπως, επίσης, και το κόστος της εργατοώρας -ενδεικτικά- που απαιτείται για κάθε επισκευή. Όπως θα δείτε και εσείς μελετώντας τους παρακάτω πίνακες, μπορεί να προκύψουν σημαντικές διαφορές από μοντέλο σε μοντέλο που μπορεί να διευκολύνουν τον υποψήφιο αγοραστή όταν βρίσκεται μπροστά στο δίλημμα μεταξύ 2-3 προτάσεων.
Το κόστος των «μη-τυπικών» χρεώσεων
Ένα τυπικό, προκαθορισμένο service περιλαμβάνει κάποια συγκεκριμένα έξοδα, όπως την αλλαγή λαδιών, φίλτρου λαδιών, μπουζί, των υγρών του κυκλώματος ψύξης και του φίλτρου καυσίμων. Ωστόσο, πολλές φορές, κάποιοι οδηγοί επιθυμούν είτε «μικρό», είτε «μεγάλο» το service να αλλάζουν και άλλα αναλώσιμα. Από την άλλη, υπάρχει και το κόστος κάποιων υλικών που πρέπει να αλλαχθεί όταν έρθει η φυσική φθορά, όπως για παράδειγμα τα τακάκια των φρένων. Τέλος, είναι και κάποιες βλάβες που προκύπτουν εκτός προγράμματος, για παράδειγμα μετά από μία μικρή σύγκρουση, όπως η αλλαγή ενός προφυλακτήρα, ή πλαϊνού καθρέφτη. Για το λόγο αυτό ζητήσαμε από τις αντιπροσωπείες το κόστος για κάποιες συνηθισμένες εργασίες, όπως τα τακάκια ή την αλλαγή δίσκου/πλατώ. Οι τιμές που θα βρείτε στους παρακάτω πίνακες αφορούν τόσο το κόστος των ανταλλακτικών (των δημοφιλέστερων εκδόσεων από κάθε μοντέλο ανά καύσιμο), όσο και των εργασιών (συμπεριλαμβανομένου του κόστους της βαφής) που απαιτούνται σε περίπτωση αντικατάστασης ή επισκευής.
Το κόστος service των μοντέλων αναλυτικά (μπορείτε να δείτε το κόστος service των αυτοκινήτων στη δεύτερη εικόνα κάθε μοντέλου).
Όπως αποκαλύπτεται από τους παρακάτω πίνακες, το κόστος του service, αλλά και των ανταλλακτικών διαφέρει από μάρκα σε μάρκα. Αυτό συμβαίνει και στο κόστος της εργατοώρας. Μάλιστα, το ίδιο μπορεί να είναι διαφορετικό ανάλογα και με την περιοχή (στην επαρχία το κόστος της εργατοώρας συνήθως είναι μικρότερο).
Από τη άλλη, αυτό που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι ότι παρότι αφορά μεγαλύτερη κατηγορία από τα μικρά, το κόστος του service των μικρομεσαίωνμοντέλων είναι αντίστοιχο των μικρών. Μάλιστα, σε ελάχιστες περιπτώσεις συμβαίνει να είναι και μικρότερο.
Όσον αφορά στις διαφορές βενζίνης-diesel και πάλι αυτές είναι πολύ μικρές (της τάξεως των 70 ευρώ την 3ετία). Παρακάτω παρουσιάζουμε αναλυτικά το κόστος του service για τα πρώτα τρία χρόνια 10 δημοφιλών μικρομεσαίων μοντέλων.
Το κόστος service του Audi A3 είναι από τα χαμηλότερα της κατηγορίας.
Μάλιστα, τον πρώτο χρόνο δεν θα χρειαστεί να επισκεφθείς το συνεργείο, παρά τον 2ο για το Longlife service. Τον 3ο χρόνο γίνεται εκτενέστερη επιθεώρηση με αλλαγή υγρών φρένων.
Από 1η Μαρτίου 2014 η BMW προσφέρει για όλα τα καινούρια μοντέλα της το πακέτο BMW Service Inclusive Standard το οποίο παρέχει δωρεάν service για τα πρώτα 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα. Οι καλυπτόμενες εργασίες και ανταλλακτικά είναι: αλλαγή λιπαντικών κινητήρα ή συμπλήρωση, αντικατάσταση φίλτρου αέρα, αντικατάσταση φίλτρου καυσίμου, αντικατάσταση μικροφίλτρου, αντικατάσταση μπουζί και αλλαγή υγρών φρένων.
Ωστόσο, για όσους δεν επωφελούνται του προγράμματος υπάρχουν ειδικά πακέτα service. Όσον αφορά στην BMW 116d που είναι και μία από τις δημοφιλέστερες εκδόσεις, τα διαστήματα service είναι κάθε 2 χρόνια ή 20.000 χιλιόμετρα. Το πρώτο service -ύστερα από τηλεφωνική έρευνα αγοράς που κάναμε- κοστίζει 270 ευρώ περίπου (κόστος αναλώσιμων και εργασιών) και περιλαμβάνει αλλαγή λιπαντικών κινητήρα, φίλτρο λαδιού, φίλτρο κλιματισμού και υγρά φρένων. Στο επόμενο service των 40.000 χιλιομέτρων ή 4 ετών περιλαμβάνει επιπλέον και αλλαγή φίλτρου καυσίμου.
Δέλεαρ είναι τα 5 χρόνια δωρεάν service (ή για τα πρώτα 60.000 χιλιόμετρα) που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW. Όσον αφορά στο κόστος των ανταλλακτικών οι τιμές είναι ελαφρώς άνω του μέσου όρου και άρα θετικό δεδομένου του προφίλ της μάρκας.
Χαμηλό είναι το κόστος συντήρησης του πολυτάλαντου κινητήρα 1.0 Ecoboost της Ford και στην περίπτωση του Focus. Αυξημένο είναι το κόστος των δύο προφυλακτήρων, καθώς στα υπόλοιπα αναλώσιμα οι ενδεικτικές τιμές είναι καλές. Μάλιστα, ανάλογα τον έμπορο μπορεί να πετύχετε χαμηλότερες τιμές.
Χαμηλό είναι το κόστος των αναλώσιμων, επομένως αν θέλετε μπορείτε να αλλάξετε και κάτι επιπλέον του τυπικού.
Επίσης, εδώ να σημειωθεί ότι η Hyundai εκτός από την 5ετή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα και τα 5 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας, προσφέρει και 5ετή δωρεάν τεχνικό έλεγχο.
Το service της Mercedes A180 φαίνεται τσιμπημένο, ωστόσο αν το «ψάξετε» μεταξύ των επίσημων εμπόρων, μπορεί να επιτύχετε χαμηλότερες τιμές. Εμείς τις υπολογίσαμε με μ.ο. της εργατοώρας ανά περιοχή. Διαφορές επίσης θα βρείτε και στο κόστος των αναλώσιμων, ωστόσο εμείς σημειώσουμε τον τυπικό χρόνο που απαιτείται για κάθε εργασία.
Το μικρομεσαίο της Opel, τόσο στη βενζινοκίνητη όσο και στη πετρελαιοκίνητη έκδοση χρειάζεται serviceκάθε 1 χρόνο ή 15.000 χιλιόμετρα. Το κόστος κρίνεται λογικό και πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωσητης βενζινοκίνητης έκδοσης 1,4 Τ αυτό ανέρχεται στα 476,10 ευρώ, ενώ στη diesel το κόστος είναι στα 581,95 ευρώ.
Μέχρι το τέλος του μήνα η SEAT έχει θέσει σε ισχύ το προωθητικό της πρόγραμμα SEAT Plus το οποίο προσφέρει δωρεάν το όφελος απόσυρσης για όλους, δωρεάν συντήρηση για 2 χρόνια και δυνατότητα επέκτασης της εργοστασιακής εγγύησης στα 4 χρόνια.
Παρακάτω παραθέτουμε ωστόσο, το κόστος service και για τα 2 πρώτα χρόνια, που ισχύει ασχέτως προσφοράς.
Οικονομικό στην απόκτηση, αλλά και στο service είναι το πετρελαιοκίνητοSkoda Rapid1,6 TDI (367 ευρώ στην 3ετία).
Όσον αφορά στο κόστος των αναλώσιμων αυτό είναι χαμηλό, ωστόσο στο κόστος των εργασιών φανοποιίας πρέπει να υπολογίσετε επιπλέον το κόστος της εργατοώρας και της βαφής.
Μόλις 4 ευρώ διαφέρει το κόστος του service του πετρελαιοκίνητου από το υβριδικόAuris σε βάθος 3ετίας, επομένως η επιλογή της έκδοσης μπορεί να εξαρτηθεί από το είδος των διαδρομών που κάνετε. Μέσα στην πόλη μπορεί, λοιπόν, να προτιμηθεί το Auris HSD χάρη χαμηλή αστική κατανάλωση, ενώ εκτός πόλης το πετρελαιοκίνητο.
Όσον αφορά στο service του τέταρτου χρόνου, στην περίπτωση του diesel αυτό είναι στα 351,41 ευρώ καθώς περιλαμβάνει φίλτρο πετρελαίου, ενώ στην περίπτωση του Auris HSD είναι στα 240,65 ευρώ.
Στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα ή στο 2ο έτος είναι το προκαθορισμένο πρώτο τυπικό service του Volkswagen Golf, όπως δηλαδή και στο Audi A3. Μικρές διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων παρατηρούνται και στο κόστος των αναλώσιμων.