Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Tουρμπίνες κινητήρων diesel

Tουρμπίνες κινητήρων diesel

20.654 Επισκέψεις στο άρθρο

Ο λόγος για τις τουρμπίνες των κινητήρων diesel. Διαβάστε πως μπορεί να πάθει κάποια ζημιά, σε ποιες περιπτώσεις συμφέρει η επισκευή και σε ποιες η αντικατάσταση, αλλά και πως θα προστατευτείτε.

ILEP
ΠΕΤΡΟΜΕΛΙΔΗΣ Κ. & ΣΙΑ Ο.Ε.

Oι τουρμπίνες ή στροβιλοσυμπιεστές, είναι συσκευές υπερτροφοδότησης αέρα, οι οποίες τοποθετήθηκαν στους κινητήρες για να αυξήσουν την απόδοσή τους. Η τουρμπίνα παίρνει κίνηση από τα καυσαέρια του κινητήρα, αυξάνοντας έτσι την μάζα αέρα στο χώρο καύσης, επιταχύνοντας τους χρόνους λειτουργίας του κινητήρα. Μια τουρμπίνα καταφέρνει να συμπιέζει τον αέρα χρησιμοποιώντας μια φτερωτή συμπίεσης αέρα, η οποία παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περιστρέφει μια δεύτερη φτερωτή, που είναι συνδεδεμένη με τον συμπιεστή μέσω ενός σταθερού άξονα.
Όλοι οι τύποι αύξησης της ιπποδύναμης έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά συνολικά, παρότι υστερούν σε απόκριση σε σχέση με τις άλλες επιλογές, τα τούρμπο προσφέρουν τεράστια κέρδη σε απόδοση με συγκριτική ευκολία, αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος.

Κοινοποίησέ το »

Κινητήρες diesel και τούρμπο

Η φτερωτή συμπίεσης αέρα παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περιστρέφει μια δεύτερη φτερωτή, η οποία είναι συνδεδεμένη με τον συμπιεστή μέσω ενός σταθερού άξονα.

Η φτερωτή συμπίεσης αέρα παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περιστρέφει μια δεύτερη φτερωτή, η οποία είναι συνδεδεμένη με τον συμπιεστή μέσω ενός σταθερού άξονα.

    Σχεδόν όλοι οι καινούριοι diesel κινητήρες, είναι με υπερπλήρωση turbo. Φυσικά και αυτό χρήζει μεγάλης προσοχής, κατά την φάση των περιοδικών ελέγχων του αυτοκινήτου σας, ώστε ο κινητήρας να δουλεύει σωστά με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο πιο απλοποιημένος έλεγχος του είναι αν μπορεί να σηκώνει σωστή πίεση λειτουργίας, χωρίς «περίεργο» θόρυβο. Επίσης σημαντικό είναι να μην διαφεύγουν καυσαέρια ή πίεση από το κέλυφος, λάδι από την μεριά του ελαιαγωγού υψηλής πίεσης ή το έδρανο του άξονα της φτερωτής του (φέρνοντας αρκετή ποσότητα λαδιού στους σωλήνες εισαγωγής γεμίζοντάς τους με επικαθίσεις). Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μετά την πάροδο αρκετών χιλιομέτρων (κοντά στις 200.000), ίσως χρειαστεί, ακόμα και προληπτικά η επισκευή του, ώστε να μην προχωρήσουμε λίγο αργότερα στην εξ`ολοκλήρου αντικατάστασή του. Για αυτό τον σκοπό συνήθως υπάρχουν εξειδικευμένοι επισκευαστές, στους οποίους και εμπιστευόμαστε για την διαδικασία αυτή.


    Συνηθέστερα συμπτώματα χαλασμένης τουρμπίνας
    Ήχος (σφύριγμα) συνήθως στις υψηλές στροφές
    Λευκός καπνός από την εξάτμιση στο ρελαντί
    Έλλειψη απόδοσης ή καθυστέρηση κατά την επιτάχυνση
    Ασυνήθιστη αύξηση κατανάλωσης λαδιών μεταξύ των καθορισμένων service.

    Πιθανότερες αιτίες φθοράς της τουρμπίνας
    κακή λίπανση: αν η τουρμπίνα δεν τροφοδοτείται με την σωστή ποσότητα λαδιού ή η ποιότητα του είναι χαμηλή, έχουμε πρόωρη φθορά μιας και η τουρμπίνα περιστρέφεται με πολλαπλάσιες στροφές από τον κινητήρα

    Διαρροή λαδιού της τουρμπίνας: πιθανότατα λόγω υπερβολικής ποσότητας πλήρωσης λαδιού στον κινητήρα ή φραγμού στον αγωγό επιστροφής λαδιού εισαγωγή ξένου σωματιδίου από τον κινητήρα και την πολλαπλή εξαγωγής με κύριες αιτίες π.χ. σπασμένο ελατήριο εμβόλου, βαλβίδας, ακάθαρτο η ελαττωματικό φίλτρο αέρα κ.λπ.

    Υπερστροφία: κυρίως λόγω παραβίασης των επιτρεπομένων από τον κατασκευαστή μέγιστων ορίων στροφών/λεπτό («πουσάρισμα» κινητήρα), η βλάβης του ρυθμιστή πίεσης.

    Υπερβολική θερμοκρασία καυσαερίων: Από την υψηλή θερμοκρασία προκαλούνται κυρίως ρωγμές-ρήγματα στα σαλιγκάρια μα αποτέλεσμα την μειωμένη απόδοση της τουρμπίνας ή την καταστροφής της.

    Η επισκευασμένη τουρμπίνα είναι σαν καινούρια

    Ένα πλεονέκτημα της επισκευής και ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι με το «λύσιμο» μπορεί ο τεχνικός να διαγνώσει την αιτία της βλάβης του τούρμπο.

    Ένα πλεονέκτημα της επισκευής και ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι με το «λύσιμο» μπορεί ο τεχνικός να διαγνώσει την αιτία της βλάβης του τούρμπο.

      Είναι πολύ σημαντικό πριν πάρουμε την απόφαση για να κάνουμε επισκευή ή αντικατάσταση να ξεκινάμε πάντα με τα σωστά στοιχεία. Στην Τούρμπο Ελλάς θα σας κατευθύνουν σωστά, ώστε να πάρετε την καλύτερη απόφαση


      Η διαδικασία παραμένει πάντα η ίδια: 

      1. Εντοπίζουμε το part number της τουρμπίνας το οποίο βρίσκεται πάνω στο μεταλλικό ταμπελάκι κάπου πάνω στην τουρμπίνα. 

      2. Συλλέγουμε όλα τα βασικά στοιχεία του αυτοκινήτου μας όπως, κατασκευαστή, μοντέλο, έτος κατασκευής. Αυτά τα στοιχεία βοηθούν σημαντικά στον εντοπισμό και συσχετισμό απο το (βήμα 1) της σωστής τουρμπίνας και των κατάλληλων ανταλλακτικών για τον υπολογισμό του κόστους αυτής.

      3. Επικοινωνούμε με τον Έλληνα αντιπρόσωπο της κατασκευάστριας εταιρείας της τουρμπίνας ώστε να πάρουμε μία πρώτη άποψη-διάγνωση για την αιτία της ζημιάς. Το δεύτερο βήμα είναι το να εντοπίσουμε την αιτία που προκάλεσε την βλάβη. Σε αντίθεση με ότι μπορεί να πιστεύουμε, δεν είναι συνηθισμένο μία τουρμπίνα να παθαίνει κάποια βλάβη από μόνη της.

      ΠΡΟΣΟΧΗ: Οποιαδήποτε δυσλειτουργία του κινητήρα θα οδηγήσει το πιθανότερο σε βλάβη της τουρμπίνας. Παρατηρείται συχνά να γίνεται επισκευή η ακόμα και αντικατάσταση της τουρμπίνας χωρίς να διορθώνεται το αίτιο της ζημιάς. Σύμφωνα με στατιστικά αυτό αφορά το 70% των περιπτώσεων που έχουν παρατηρηθεί.

      Η Απόφαση
      Ως επίσημοι αντιπρόσωποι των εργοστασίων Garrett by Honeywell, BorgWarner (KKK/Schwitzer), Mitsubishi και Holset-Cummins, με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στον χώρο και με τεχνικά εκπαιδευμένο προσωπικό για τον εντοπισμό βλαβών και επισκευή τουρμπινών, μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε πως μία σωστά επισκευασμένη τουρμπίνα είναι τόσο αξιόπιστη όσο μια καινούργια.

      Υπάρχουν κάποια ακόμα πράγματα που πρέπει να λάβουμε υπ` όψιν:

      Διαθεσιμότητα των ανταλλακτικών. Δεν διατίθενται όλα τα ανταλλακτικά από τα εργοστάσια. Σε μερικές περιπτώσεις μπορεί για παράδειγμα ένας χαλασμένος ρυθμιστής να οδηγήσει σε ολική αντικατάσταση της τουρμπίνας.

      Κόστος. Η τιμή μίας καινούργιας τουρμπίνας μπορεί να μην απέχει πολύ από την επισκευή και αντικατάσταση κάποιων ανταλλακτικών. 

      Αξιοπιστία. Η επισκευή μίας τουρμπίνας πρέπει να γίνεται μόνο από κάποιον ειδικό στο αντικείμενο της.

      Η τελική σας απόφαση, όπως βλέπετε, έχει να κάνει με το κόστος. Να υπενθυμίσουμε πως μία επισκευασμένη τουρμπίνα είναι αξιόπιστη όσο και μία καινούργια. Για την απόδειξη αυτού μπορούμε να το δούμε πολύ απλά με το ότι τα ίδια εργοστάσια κατασκευής τουρμπινών διαθέτουν ανακατασκευασμένες τουρμπίνες μέσω των αντιπροσώπων τους. 

      Η Τούρμπο Ελλάς σας καλωσορίζει να επικοινωνήσετε μαζί της για οποιαδήποτε ερώτηση ή βοήθεια σχετικά με κάθε θέμα υπερσυμπιεστών.

      Ψαρρός Ελευθέριος
      Ιδιοκτήτης της 
      Turbo Hellas Εμπορική

      Το κόστος καθορίζει αν συμφέρει η επισκευή

      Ένα πλεονέκτημα της επισκευής και ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι με το «λύσιμο» μπορεί ο τεχνικός να διαγνώσει την αιτία της βλάβης του τούρμπο.

      Ένα πλεονέκτημα της επισκευής και ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι με το «λύσιμο» μπορεί ο τεχνικός να διαγνώσει την αιτία της βλάβης του τούρμπο.

        Το μέγεθος της ζημιάς και κατ` επέκταση το συνολικό κόστος επισκευής είναι αυτό που θα καθορίσει αν συμφέρει να επισκευάσουμε ή να αντικαταστήσουμε την τουρμπίνα του κινητήρα μας.

        Μια ερώτηση η οποία είναι μάλλον εύκολη να απαντηθεί ειδικά στις μέρες μας. Και αυτό έχει να κάνει πρώτον με το κόστος της επισκευής και δεύτερον με την διαθεσιμότητα των ανταλλακτικών που χρειάζονται για την κάθε επισκευή.

        Πλέον στην ελληνική αγορά διατίθενται ανταλλακτικά σχεδόν για το σύνολο των τούρμπο που κυκλοφορούν. Βέβαια το κόστος μιας επισκευής μπορεί να πλησιάσει σε ορισμένες περιπτώσεις και την τιμή ενός καινούργιου τούρμπο.
        Αρα το ερώτημα έχει να κάνει όχι αν ένα τούρμπο επισκευάζεται αλλά αν το κόστος δεν είναι απαγορευτικό.

        Επίσης με τα δοκιμαστήρια που διαθέτουν τα καταστήματα επισκευής τούρμπο η ποιότητα της επισκευής είναι δεδομένη. Ένα άλλο πλεονέκτημα της επισκευής και ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι με το «λύσιμο» μπορεί ο τεχνικός να διαγνώσει την αιτία της βλάβης του τούρμπο και έτσι να αποφύγουμε τυχόν νέα βλάβη.

        Όλες οι τουρμπίνες επισκευάζονται, αλλά αν η ζημιά είναι πολύ μεγάλη και φτάνει το κόστος καινούργιας προτιμότερο είναι να αντικατασταθεί.

        Βασίλης Κωτσόπουλος, 
        Turbo technology

        Οδηγίες για την «μακροζωία» της τουρμπίνας σας:

         Όλοι οι τύποι αύξησης της ιπποδύναμης έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά συνολικά τα τούρμπο προσφέρουν τεράστια κέρδη σε απόδοση με συγκριτική ευκολία, αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος.

        Όλοι οι τύποι αύξησης της ιπποδύναμης έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά συνολικά τα τούρμπο προσφέρουν τεράστια κέρδη σε απόδοση με συγκριτική ευκολία, αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος.

          Αλλαγή λαδιών σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Λόγω κλιματικών συνθηκών και συνθήκες οδήγησης στην Ελλάδα, προτείνουμε αλλαγή των λαδιών κάθε 6.000-8.000 και του φίλτρου λαδιού με κάθε αλλαγή. 

          Χρησιμοποιούμε τον συγκεκριμένο τύπο λαδιού που προτείνεται από τον κατασκευαστή του κινητήρα. 

          Ελέγχουμε και αλλάζουμε το φίλτρο αέρα εισαγωγής σε κάθε service. Ο καθαρισμός και η αλλαγή είναι ιδιαίτερα σημαντικός σε χαμηλού κυβισμού κινητήρες. 

          Μετά από εκτεταμένη χρήση, μεγάλη διαδρομή ή και ρυμούλκηση, αφήνουμε τον κινητήρα να λειτουργήσει μερικά λεπτά προτού τον σβήσουμε.

          Ποτέ δεν βάζουμε τον κινητήρα σε λειτουργία πατώντας το πεντάλ του γκαζιού. Αφήνουμε πάντα κάποια δευτερόλεπτα έτσι ώστε η πίεση λαδιού να έρθει στα κατάλληλα επίπεδα.

          Ο ενδεικτικός χρόνος για έλεγχο ή επισκευή της τουρμπίνας προτείνετε μεταξύ 80.000-100.000 χιλιόμετρα 

          Βασικά εξαρτήματα τούρμπο
          Κέλυφος συμπιεστή
          Κέλυφος τουρμπίνας
          Φτερωτή συμπιεστή
          Φτερωτή τουρμπίνας
          Κεντρικό σώμα
          Αξονας τουρμπίνας


          Κοινοποίησέ το »