Βάλτε στο… ψυγείο τα περιττά έξοδα
Διασφαλίστε τη σωστή λειτουργία του συστήματος ψύξης του αυτοκινήτου σας και προστατέψτε τον κινητήρα του, αλλά και την τσέπη σας, αποτρέποντας δυσλειτουργίες και απώλειες ψύξης.
Αν όμως αγνοήσουμε το δείκτη θερμοκρασίας, θα αρχίσουν να βγαίνουν καπνοί από το χώρο του κινητήρα, αφού όταν η θερμοκρασία ενός μηχανικού συνόλου υπερβεί τα επιτρεπτά όρια, τα μέταλλα του κινητήρα καταστρέφονται με αποτέλεσμα να κολλήσει και κατά πάσα πιθανότητα να απαιτείται η ολική επισκευή ή αντικατάστασή του.
Όπως αντιλαμβάνεστε πρόκειται για μία τεράστια ζημιά στο αυτοκίνητο, που θα «ματώσει» και την τσέπη μας, οπότε είναι εξίσου σημαντικού να γνωρίζουμε και πώς να ελέγξουμε τη σωστή λειτουργία του συστήματος και πότε μπορούμε να παρέμβουμε για να γλιτώσουμε και τα περιττά έξοδα.
Πότε και τι να ελέγχουμε
Εξοικονομήστε χρήματα
Η ορθή λειτουργία του συστήματος ψύξης προστατεύει σε μεγάλο βαθμό και την τσέπη σας, αφού ακόμη και μία μικρή βλάβη σε ένα από τα πολλά μέρη του συστήματος, είναι ικανό να συμπαρασύρει σε δυσλειτουργία όλο το κύκλωμα, αναγκάζοντάς σας να πληρώσετε ολόκληρους μισθούς για την επισκευή του. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και μία απλή αντικατάσταση της βαλβίδα θερμοκρασίας με εργασία, σε ένα μικρό αυτοκίνητο κοστίζει περίπου 30 ευρώ και του θερμοστάτη 50 ευρώ, ενώ αντίστοιχα η τρόμπα νερού φθάνει στα 130 ευρώ και η αντικατάσταση του ψυγείου κοστίζει περίπου 250 ευρώ. Όπως καταλαβαίνεται η διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του συστήματος ψύξης, μπορεί να μας απαλλάξει από σημαντικά απρόοπτα έξοδα, τα οποία ειδικά σήμερα, εν μέσω κρίσης, φαντάζουν συχνά, ως ανυπέρβλητα εμπόδια.
Πως λειτουργεί το σύστημα ψύξης
Τα συστήματα ψύξης χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σε αυτά που χρησιμοποιούν αέρα (αερόψυκτοι κινητήρες) και αυτά που χρησιμοποιούν νερό (υδρόψυκτοι κινητήρες), με τον δεύτερο να είναι ο πλέον διαδεδομένος σήμερα. Η λειτουργία των σύγχρονων υδρόψυκτων κινητήρων βασίζεται στην κυκλοφορία ψυκτικού υγρού γύρω από τα θερμαινόμενα εξαρτήματα, έτσι ώστε να απορροφάται γρηγορότερα η θερμότητά τους. Το ψυκτικό υγρό κυκλοφορεί μέσα από διόδους στο εσωτερικό του κινητήρα, απορροφά θερμότητα και καταλήγει στο ψυγείο, όπου αποβάλει τη θερμότητα στο περιβάλλον. Τη συνεχή κυκλοφορία του νερού φροντίζει η αντλία νερού, η οποία παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα μέσω του ιμάντα. Το ψυκτικό υγρό που χρησιμοποιείται είναι το νερό, στο οποίο έχουν τοποθετηθεί ειδικά πρόσθετα αντιπηκτικά, ώστε να μειώνεται η θερμοκρασία πήξης του κάτω από τους 0 βαθμούς και να μην υπάρχει περίπτωση το νερό να πήξει και να καταστρέψει τις σωληνώσεις. Ουσιαστικά δηλαδή, το σύστημα ψύξης δεν επιτρέπει την υπερθέρμανση του κινητήρα, από τη θερμότητα που παράγει ο ίδιος κατά τη λειτουργία του και άρα ο ρόλος του ψυγείου είναι κομβικός, αφού προστατεύει τον κινητήρα από το να καεί.
Πότε επεμβαίνουμε
Πότε δεν επεμβαίνουμε
Ανταλλακτικά για το σύστημα ψύξης
Τι επηρεάζει την ψύξη του κινητήρα
VIAXON: Εξειδίκευση 50 χρόνων στους κεντρικούς άξονες μετάδοσης κίνησης | ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ – ΣΙΝΟΣ Ο.Ε.: Εγγύηση στις υπηρεσίες diesel! |