Φυσικό αέριο για οικονομία
5.905 Επισκέψεις στο άρθρο
Το φυσικό αέριο χαράσσει την δική του «πράσινη» γραμμή στην ανάπτυξη και μετατρέπει τον κλάδο των μεταφορών σε έναν τομέα προστιθέμενης αξίας για την οικονομία.
Το φυσικό αέριο, έχει ως προτεραιότητα την εξοικονόμηση ενέργειας και κόστους και την προστασία του περιβάλλοντος.
H ελληνική αγορά της αεριοκίνησης αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια με γοργούς ρυθμούς χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες που επιτελεί τα τελευταία χρόνια η ΔΕΠΑ για να ανοίξει τον δρόμο στην αεριοκίνηση με επενδύσεις σε υποδομές και εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών και εγγυήσεων για τους ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγούς
H τεχνολογία FISIKON – εμπορική ονομασία του CNG στην ελληνική αγορά- είναι δοκιμασμένη, και προσφέρει τις ίδιες δυνατότητες με τις πιο διαδεδομένες σήμερα επιλογές. Σήμερα λειτουργούν 7 σταθμοί ανεφοδιασμού στην χώρα, FISIKON, ενώ έχει δρομολογηθεί η ίδρυση 12 δημοσίων σταθμών ανεφοδιασμού σε 5 βασικές πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλος, Λαμία).
VW Golf 1,4 TGI: Με 3 ευρώ κάνει 100 χλμ.!
Το VW Golf 1,4 TGI κληρονομεί την 20ετή εμπειρία της Volkswagen στην τεχνολογία κινητήρων φυσικού αερίου. Eφοδιάζεται με έναν κατάλληλα εξελιγμένο 1,4 TSI turbo κινητήρα, που μπορεί να καταναλώνει, τόσο βενζίνη, όσο και φυσικό αέριο
(CNG). H απόδοση είναι 110 άλογα και 200 Nm ροπής από τις 1.500-3.500 σ.α.λ.
Το Golf 1,4 TGI επιτυγχάνει εντυπωσιακές αποδόσεις σε επίπεδα αυτονομίας (συνδυαστικά ξεπερνά τα 1.370 χλμ.), αλλά και οικονομίας χρήσης. Το Golf 1,4 TGI καταναλώνει 3,5 kg CNG ανά 100 χλμ., ενώ εκπέμπει μόλις 94 γρ/χλμ. CO2. Για να γίνει ιδιαίτερα αντιληπτό το χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το Golf 1,4 TGI αρκεί να αναφέρουμε ότι με 0,869 ευρώ (τρέχουσα τιμή ανά κιλό του CNG) και με μέση κατανάλωση 3,5 κιλά CNG, απαιτεί μόλις 3,0 ευρώ για κάθε 100 χλμ!
Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με 2 δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 15kg ενώ εναλλακτικά μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη καθώς διαθέτει κανονικό ρεζερβουάρ χωρητικότητας 50lt.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες «ποντάρουν» σε CNG μοντέλα
Ακολουθώντας την παγκόσμια στροφή σε CNG οχήματα (παγκοσμίως κυκλοφορούν πάνω από 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου), οι μεγαλύτερες αντιπροσωπείες εισάγουν νέα μοντέλα στην ελληνική αγορά για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση. Η Mercedes-Benz, η Fiat, η VW, η Οpel, η Skoda και η SEAT εξυπηρετούν το ελληνικό καταναλωτικό κοινό και τις εταιρείες που διαθέτουν επαγγελματικούς στόλους με CNG εκδόσεις, οι οποίες είναι διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και βενζίνη) για μεγαλύτερη αυτονομία.
Eνδεικτικά αναφέρονται κάποιες από τις διαθέσιμες επιλογές της Ελληνικής αγοράς: Octavia
G-TEC της Skoda, B-Class 200 και E 200 NaturalGasDrive της Mercedes-Benz, το Eco up! και το Golf της VW, το Panda και το Punto της Fiat, το SEAT
Leon 1,4 TGI 110 PS, το Opel Combo 1,4 T-Jet 120 PS NaturalPower και το Audi A3 Sportback g-tron (το οποίο προσφέρει αυτονομία - με βάση τη μέση κατανάλωση καυσίμου - πάνω από 400 χλμ., με τη βενζίνη να παρέχει άλλα 900 χλμ.). Στα επαγγελματικά οχήματα φυσικού αερίου κάποιες από τις διαθέσιμες επιλογές είναι το VW Caddy Van
Ecofuel, το Mercedes Sprinter, το Fiat Doblo Cargo και η καινούργια σειρά των Daily της IVECO.
Τα πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης
- Οικονομία έως και 70% σε σχέση με άλλα καύσιμα
- Μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων PM
- Το φυσικό αέριο αποτελεί ένα νέο καύσιμο και την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή πρωτογενούς ενέργειας διεθνώς και αποτελεί τη «γέφυρα» διαχρονικής μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.
- To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.
- Το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που θεωρούνται ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες.
- Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη.