Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών: Εσύ πόσα γνωρίζεις για το «TPMS»;
Ρεκτιφιέ Ευρώπη: Συνεργείο ανακατασκευής κινητήρων
Αναγέννηση DPF και επισκευή εξατμίσεων από την Papaloukas Exhaust
Ο κινητήρας φυσικού αερίου λειτουργεί διαφορετικά από έναν αντίστοιχο βενζίνης. Δες ποιες είναι οι βασικές τροποποιήσεις και διαφορές, πόσο πιο οικονομικό στη χρήση είναι από ένα diesel αλλά και πού θα βρεις να το γεμίσεις με CNG.
Οι σημαντικές μετατροπές ωστόσο που απαιτούνται, έχουν να κάνουν με τη θερμοκρασία έναρξης της καύσης, η οποία στο φυσικό αέριο είναι 600 βαθμοί Κελσίου και στη βενζίνη είναι από 200-300. Αυτό έχει άμεση επίπτωση στην πίεση εντός του κυλίνδρου, που είναι πολύ υψηλότερη στη λειτουργία φυσικού αερίου. Επίσης το φυσικό αέριο δεν έχει τις λιπαντικές ικανότητες της βενζίνης που προστατεύουν τον κινητήρα από υπερβολικό μηχανικό φορτίο, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές.
Λόγω των ανωτέρω, ένας κινητήρας φυσικού αερίου έχει επίστρωση αζώτου στις βαλβίδες για αύξηση της αντοχής του, διαφορετικές έδρες βαλβίδων και διαφορετικά ελατήρια εμβόλου και έμβολα. Αλλες περιφερειακές αλλαγές έχουν να κάνουν με το διαφορετικό turbo, το οποίο αναγκαστικά στους κινητήρες φυσικού αερίου είναι μικρότερο λόγω του ότι ο κινητήρας φυσικού αερίου έχει καλύτερο βαθμό απόδοσης και άρα χαμηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο στα καυσαέρια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ελαφρά μειωμένη συγκέντρωση ισχύος.
Αρκετές είναι οι επιλογές σε εργοστασιακών προδιαγραφών επαγγελματικά οχήματα που λειτουργούν με CNG.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Στην Ελλάδα, υπάρχει η γενικευμένη πεποίθηση, ότι αν κάποιος επιθυμεί οικονομία καυσίμου, θα πρέπει να αγοράσει κάποιο αυτοκίνητο με κινητήρα diesel. Πράγματι, στην θεωρία και στην πράξη, ο diesel είναι οικονομικότερος σε κατανάλωση από έναν κινητήρα βενζίνης, αν και οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι πολύ κοντά σε κατανάλωση, ειδικά με κάποιας μορφής ηλεκτρική συνδρομή. Ωστόσο, όταν μπει στην εξίσωση το φυσικό αέριο, τα δεδομένα αλλάζουν άρδην.
Ένας γενικός κανόνας είναι πως ένα όχημα που κινείται με φυσικό αέριο θα χρειαστεί σχεδόν τα μισά λεφτά για να διανύσει 1.000 χλμ., σε σχέση πάντα με το πετρελαιοκίνητο. Παράλληλα το φυσικό αέριο συγκριτικά με το diesel εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 κατά 10-15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρακες και βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx), ενώ ένας τυπικός κινητήρας φυσικού αερίου λειτουργεί με σημαντικά χαμηλότερο θόρυβο από τους αντίστοιχους πετρελαιοκινητήρες.
Σε ό,τι αφορά στα πρατήρια φυσικού αερίου -η εύρεση των οποίων αποτελεί για πολλούς αποτρεπτικό παράγοντα- τα πράγματα βελτιώνονται (τουλάχιστον για τους κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων) αν και χρειάζεται να υπάρξει ακόμα μεγάλη πρόοδος.
Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΚΟΕ (Σύνδεσμος Εναλλακτικών Καυσίμων Οχημάτων Ελλάδας) συνολικά υπάρχουν 23 πρατήρια CNG στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, αυτά βρίσκονται στις εξής τοποθεσίες:
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr