Διεθνείς μελέτες έχουν αποδείξει πως το κόστος του καυσίμου υπερβαίνει σε πολλές περιπτώσεις το 30% του συνολικού κόστους χρήσης για τα επαγγελματικά οχήματα.
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, η χρήση του FISIKON ως καύσιμο είναι σε θέση να προσφέρει εντυπωσιακή μείωση του λειτουργικού κόστους μιας επιχείρησης. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των επαγγελματικών οχημάτων που καλούνται να διανύσουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα σε ετήσια βάση σε σχέση με τα Ι.Χ., η χρήση του
FISIKON θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και «μονόδρομος» για τους επιχειρηματίες που πασχίζουν να προσφέρουν όσο το δυνατόν πληρέστερες υπηρεσίες στο μικρότερο δυνατό κόστος. Ήδη στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιμα πολλαπλά επαγγελματικά οχήματα που είναι σε θέση να κάνουν χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο. Παράλληλα, οι πρόσφατες εξελίξεις στην ελληνική νομοθεσία, έδωσαν το… πράσινο φως για την επέκταση του δικτύου των συνεργείων που θα αναλάβουν και τις μετασκευές των κινητήρων σε κυκλοφορούντα οχήματα προκειμένου να είναι σε θέση να λειτουργήσουν και με το FISIKON ως καύσιμο.
Στην παρούσα φάση στην ελληνική αγορά λειτουργούν 4 πρατήρια FISIKON στην Ανθούσα, την Κηφισιά, την ΕΟ Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Ν. Φιλαδέλφειας και στη Θεσσαλονίκη (Πυλαία). Μέχρι το τέλος του 2014, ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά με νέα πρατήρια στη Λάρισα, το Βόλο και τη Θεσσαλονίκη ενώ υπάρχει η πρόβλεψη για αρκετά ακόμη πρατήρια σε όλη την χώρα (ήδη γνωρίζουμε πως θα κατασκευαστεί ένα και στον Ασπρόπυργο).
• Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.
• Το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που θεωρούνται ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες.
• Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη.
• Σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης, η χρήση φυσικού αερίου επιφέρει -15% CO2, -99,6% μικροσωματίδία, -36% αρωματικούς υδρογονάνθρακες και -95% ΝΟx.
• Το CNG μετριέται σε κιλά και η τιμή του είναι σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση τόσο με την αμόλυβδη βενζίνη όσο και το πετρέλαιο κίνησης.
• Ένα κιλό φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,5λτ. αμόλυβδης βενζίνης, 1,3λτ. πετρελαίου κίνησης και 2λτ. υγραερίου.
• Το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα, διαφεύγει εύκολα από κλειστούς χώρους.
• Ο αριθμός οκτανίων του φυσικού αερίου ανέρχεται στο 130 έναντι 90+ της αμόλυβδης βενζίνης.
• Το λιπαντικό του κινητήρα φυσικού αερίου «μολύνεται» σημαντικό λιγότερο με αποτέλεσμα τα αυξημένα διαστήματα αλλαγής του σε σχέση με την βενζίνη.
• Τα μέχρι στιγμής γνωστά κοιτάσματα φυσικού αερίου επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών με βάση τα σημερινά δεδομένα κατανάλωσης για 120 έτη.
Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ενδοαστικές μεταφορές, διαθέτουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που κατά βάση πραγματοποιούν δρομολόγια της τάξης των 100 – 150 χλμ. σε ημερήσια βάση. Αν λάβουμε ως δεδομένο την 5ήμερη λειτουργία της επιχείρησης, σε ετήσια βάση τα εν λόγω επαγγελματικά οχήματα διανύουν κατά μέσο όρο 24.000 χλμ. Έχετε αναλογιστεί ποιο είναι το κόστος των καυσίμων που απαιτούνται; Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ορισμένα ελαφρά επαγγελματικά με κινητήρες διπλού καυσίμου τα οποία είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας.