Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Οι νέες τάσεις κίνησης οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα και οι εξελίξεις στη χρήση φυσικού αερίου

Οι νέες τάσεις κίνησης οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα και οι εξελίξεις στη χρήση φυσικού αερίου

7.421 Επισκέψεις στο άρθρο

Το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει την μετατροπή βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων (ΙΧ και επαγγελματικών) σε διπλής καύσης ενώ οι οδηγοί έχουν πάντα στη διάθεσή τους την «έτοιμη» λύση ενός εργοστασιακά κατασκευασμένου οχήματος φυσικού αερίου που προσφέρουν στην χώρα μας οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι τεχνολόγοι οχημάτων αναφέρονται στα πολλαπλά οφέλη της χρήσης φυσικού αερίου με την οικονομία, την οικολογία και την ασφάλεια να αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του καυσίμου.

ΠΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - FRIGO PLUS
ΔΡΟΣΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ

Το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει την μετατροπή βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων (ΙΧ και επαγγελματικών) σε διπλής καύσης ενώ οι οδηγοί έχουν πάντα στη διάθεσή τους την «έτοιμη» λύση ενός εργοστασιακά κατασκευασμένου οχήματος φυσικού αερίου που προσφέρουν στην χώρα μας οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Οι τεχνολόγοι οχημάτων αναφέρονται στα πολλαπλά οφέλη της χρήσης φυσικού αερίου με την οικονομία, την οικολογία και την ασφάλεια να αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του καυσίμου.

Κοινοποίησέ το »

CNG: ένα περιβαλλοντικά καθαρό, χαμηλού κόστους και εύκολα διαθέσιμο καύσιμο

CNG: ένα περιβαλλοντικά καθαρό, χαμηλού κόστους και εύκολα διαθέσιμο καύσιμο

    Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Αρκούλη, Τεχνολόγο Οχημάτων τα αέρια καύσιμα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ενώ βασικό χαρακτηριστικό τους είναι τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν για τους οδηγούς;
    «Το CNG απαιτεί πολύ μικρή επεξεργασία πριν τη χρήση του. Χημικά, αποτελείται από μεθάνιο σε αναλογία μεγαλύτερη από 90%, με μικρές ποσότητες αιθανίου, προπανίου, βουτανίου, διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων σε πολύ μικρές περιεκτικότητες.
    Η μεγάλη περιεκτικότητα του CNG σε μεθάνιο έχει σαν αποτέλεσμα να διαθέτει μεγάλο αριθμό οκτανίων (120 – 130) και να έχει χαρακτηριστικά πολύ καθαρής καύσης με αποτέλεσμα υψηλές αποδόσεις στους κινητήρες και χαμηλές εκπομπές ρυπαντών.
    Το CNG διαθέτει επιπλέον μερικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Δεν είναι τοξικό και δεν περιέχει νερό ή σωματίδια όπως τα υγρά καύσιμα.
    Τα οχήματα που χρησιμοποιούν CNG είναι πολύ ασφαλή, λόγω αφενός της χρήσης του CNG ως καυσίμου, αλλά και λόγω της ασφαλούς λειτουργίας εξαρτημάτων CNG του οχήματος και του πρατηρίου ανεφοδιασμού με CNG του οχήματος.
    Κάτι άλλο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι το εξής: Στα γκαράζ αυτοκινήτων και στα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων όταν υπάρχουν διαρροές από υγρά καύσιμα πέφτουν στο δάπεδο υπό μορφή σταγόνων, οπότε υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς κοντά στο δάπεδο. 
    Στις Ηνωμένες Πολιτείες έρευνα που έγινε για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν CNG, κυρίως, σχολικά λεωφορεία, δημοτικά φορτηγά και διάφορα άλλα βιομηχανικά οχήματα, έδειξε ότι ατυχήματα με τραυματισμούς σε αυτές της κατηγορίας οχημάτων ήταν κατά 37% λιγότερα σε σχέση με ίδιες κατηγορίες οχημάτων που χρησιμοποιούσαν βενζίνη.»

    Η ανάμειξη φυσικού αερίου και πετρελαίου αποτελεί την ιδανική λύση για τους «στόλους μεταφορών»

    Η ανάμειξη φυσικού αερίου και πετρελαίου αποτελεί την ιδανική λύση για τους «στόλους μεταφορών»

      Η μετατροπή πετρελαιοκίνητων σε διπλής καύσης με την προσθήκη συστήματος φυσικού αερίου αποτελεί μια ιδιαίτερα οικονομική λύση για τους στόλους μεταφορών. Σύμφωνα με τον κ. Καραμπίλα Πέτρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ τα επίπεδα εξοικονόμησης καυσίμου και κόστους είναι ιδιαίτερα υψηλά ενώ η διαδικασία μετατροπής είναι απλή και παρουσιάζει πολλαπλά οφέλη. Ειδικότερα αναφέρει ότι:
      «Όλοι οι κινητήρες DIESEL μπορούν να μετατραπούν σε κινητήρες πετρελαίου φυσικού- αερίου, φορτηγά, λεωφορεία, ελαφρά φορτηγά μέχρι 3.5 τόνους (επαγγελματικά-βαν, αγροτικά κλπ.), ταξί, στατικοί κινητήρες, σκάφη, τραίνα. Η ετήσια εξοικονόμηση καυσίμου για ένα φορτηγό όχημα με μέσο όρο ανάμειξης φυσικού αερίου 25% μπορεί να φτάσει τα 8.500 Ευρώ. Στους πετρελαιοκινητήρες επειδή δεν υπάρχει «μπουζί» για την ανάφλεξη του μίγματος ο κινητήρας λειτουργεί πάντα με την ανάμειξη φυσικού αερίου με πετρέλαιο.
      Ο κινητήρας χρησιμοποιεί το πετρέλαιο σαν καύσιμο για την έναρξη της ανάφλεξης και αντικαθιστά μία ποσότητα πετρελαίου με φυσικό αέριο για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα.
      Η μετατροπή του πετρελαιοκινητήρα (Diesel) σε κινητήρα διπλού καυσίμου γίνεται με δύο τρόπους:
      α) με την προσθήκη σε κάθε κύλινδρο ενός επιπλέον μπεκ ψεκασμού CNG στην πολλαπλή εισαγωγή, όπως και στους βενζινοκινητήρες. (χρησιμοποιείται συνήθως σε ελαφρά και μεσαίας κατηγορίας οχήματα)
      β) Με την προσθήκη ενός μείκτη κεντρικά στην πολλαπλή εισαγωγή του αέρα (χρησιμοποιείται συνήθως σε βαρέα οχήματα)
      Οφέλη υπάρχουν και για τα Φίλτρα Αιθάλης DPF, αφού η λειτουργία του κινητήρα σε κατάσταση διπλού καυσίμου:
      3Μειώνει τις εκπομπές αιθάλης
      3Αυξάνει τη διάρκεια ζωής του φίλτρου
      3Μειώνει τις αναζωογονήσεις του φίλτρου &παρέχει επιπλέον οικονομία καυσίμου
      3Μειώνει τα οξείδια του αζώτου & αυξάνει τη διάρκεια ζωής του καταλύτη SCR (Selective Catalytic Reduction)»

      Βελτιωμένες τεχνολογίες στη διάθεση των Ελλήνων οδηγών για την μετατροπή και των βενζινοκίνητων

      Βελτιωμένες τεχνολογίες στη διάθεση των Ελλήνων οδηγών για την μετατροπή και των βενζινοκίνητων

        Ο κ. Καπετανάκης Γιώργος Τεχνολόγος Οχημάτων και Τεχνικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ αναφέρθηκε στις τεχνολογίες φυσικού αερίου, και στα συστήματα εγκατάστασης φυσικού αερίου τονίζοντας ότι
        Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Καπετανάκη, Τεχνολόγο Οχημάτων και Τεχνικό Διευθυντή του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ, η κίνηση με αέρια καύσιμα για αυτοκίνητα δεν αποτελεί εφεύρεση των τελευταίων ετών. Από το 1930, στις ΗΠΑ εμφανίσθηκαν τα πρώτα βελτιωμένα σχετικά οχήματα με φυσικό αέριο. Σήμερα οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για συστήματα πρώτης τοποθέτησης είναι άριστα βελτιωμένες και συμβάλουν σημαντικά τόσο στην οικονομία καυσίμου όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος ενώ για τα αυτοκίνητα μετατροπής βενζίνης - φυσικού αερίου υπάρχουν κάποια σημεία τα οποία απαιτούν προσοχή. Συγκεκριμένα, πριν από την εγκατάσταση:
        3 Το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρίσκεται σε καλή μηχανική κατάσταση
        3 Να γίνει επιλογή κατάλληλου συστήματος μετατροπής
        3 Να γίνει μελέτη του χώρου εγκατάστασης των εξαρτημάτων
        … ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο μέγεθος τον αριθμό και το βάρος των φιαλών που θα πρέπει να δεχθεί ένα όχημα.

        Αυξάνεται το ενδιαφέρον επαγγελματιών και ιδιωτών οδηγών για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων

        Αυξάνεται το ενδιαφέρον επαγγελματιών και ιδιωτών οδηγών για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων

          Έντονο ενδιαφέρον για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων εξέφρασαν οι επαγγελματίες και ιδιώτες οδηγοί για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων στο πλαίσιο της Διεθνούς έκθεσης Εναλλακτικών Οικονομικών Καυσίμων Κίνησης, Auto Gas & Natural Gas Expo. Με αφορμή την διοργάνωση σεμιναρίου από το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (Ι.Δ.Ε.Ε.Α) με θέμα «Νέες τάσεις κίνησης οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα», οι επισκέπτες έλαβαν απαντήσεις και πληροφορίες για θέματα που αφορούν στην χρήση εναλλακτικών καυσίμων, τη χρήση του φυσικού αερίου και την μετατροπή βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε διπλής καύσης. 

          Κοινοποίησέ το »