Οικονομία σε όλα τα επίπεδα
Το φυσικό αέριο είναι ανερχόμενη δύναμη σε ότι έχει να κάνει με την κίνηση των οχημάτων. Αρκετές εταιρείες έχουν εντάξει το φυσικό στα μοντέλα τους, δείχνοντας το δρόμο για το πιο θα είναι το… οικονομικό καύσιμο του μέλλοντος.
Η επιλογή ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από τις ανάγκες του αγοραστή. Για παράδειγμα ο οικογενειάρχης θέλει χώρους, αυτός που κινείται μέσα στην πόλη αναζητά κάτι μικρό και ευέλικτο, ένας άλλος μπορεί ψάχνει την πολυτέλεια, ο τέταρτος τον all around χαρακτήρα ενός μικρομεσαίου, ο επαγγελματίας κοιτά τις μεταφορικές ικανότητες του οχήματος και ου τω καθεξής. Ωστόσο, όλοι τους έχουν κάτι κοινό, και αυτό ονομάζεται οικονομία καυσίμου. Για αυτούς του οδηγούς, λοιπόν, η λύση βρίσκεται στο φυσικό αέριο κίνησης το οποίο χάρη στην χαμηλή τιμή του εξασφαλίζει απίστευτη οικονομία και ταυτόχρονα μεγάλη αυτονομία, χωρίς καμία έκπτωση σε επιδόσεις. Ας δούμε τέσσερα χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Μίνι: VW eco up!
Το Volkswagen eco up! με φυσικό αέριο διαθέτει κορυφαία αυτονομία κίνησης και οικονομία, χωρίς καμία θυσία σε απόδοση και επιδόσεις. Όπως μάλιστα διαπιστώθηκε στις δοκιμές του auto Τρίτη, το eco up! εμφάνισε μια μέση κατανάλωση στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη της τάξης των 2,8 kg/100 χλμ. ή αν προτιμάτε 2,5 ευρώ περίπου ανά 100 χιλιόμετρα. Έτσι, η αυτονομία του ξεπέρασε τα 390 χλμ. Όμως το Volkwagen eco up! δεν ξεχωρίζει μόνο για την οικονομία, που προσφέρει. Είναι εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη, πατάει γερά στην εθνική και στρίβει με σιγουριά, ενώ στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών και κατασκευής είναι απλά κορυφαία. Προσιτό, οικονομικό και χωρίς τέλη κυκλοφορίας, το VW eco up! είναι η λύση για την πιο φτηνή μετακίνηση με αυτοκίνητο. Αλλά και οι 68 ίπποι του κινητήρα του eco up! εξασφαλίζουν τις επιδόσεις που χρειάζεται το μίνι VW για να κινείται με ευελιξία μέσα στην πόλη, όπως και για να καλύπτει με άνεση και ασφάλεια μεγαλύτερες αποστάσεις.
Καταναλώσεις CNG: 2,8 kg./100 χλμ. Βενζίνη: 3,7 λτ./100 χλμ.
Μικρομεσαία: SEAT Leon 1,4 TGI 110 PS
Ο κινητήρας που «φορά» η έκδοση με φυσικό αέριο του SEAT Leon, είναι μια τροποποιημένη εκδοχή της νεότερης γενιάς του 1,4 TSI 122 PS. O 1,4 TGI, όπως ονομάζεται, έχει μέγιστη ισχύ 110 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α.λ. Με τη βοήθεια και του κοντού κιβωτίου 6 σχέσεων, είναι σε θέση να προσφέρει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις. Όσον αφορά στη λειτουργία του, με το ξεκίνημα χρησιμοποιεί φυσικό αέριο, ενώ το σύστημα γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη μόλις το φυσικό αέριο τελειώσει. Σε ό,τι αφορά στα ρεζερβουάρ, το Leon 1,4 TGI διαθέτει δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 15 λτ., που τοποθετούνται στο χώρο της ρεζέρβας, ενώ έχει και ένα έξτρα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λτ.. Με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις, το CNG επαρκεί για 400 χλμ. κίνησης και η βενζίνη για άλλα 900, φθάνοντας στο νούμερο των 1.300 χλμ.! Μεγάλο, ωστόσο, πλεονέκτημα είναι και η οικονομία, αφού με βάση την τιμή του καυσίμου (λιγότερο από 1 ευρώ/κιλό), το Leon 1,4 TGI καίει μόνο 3,5 ευρώ/100 χλμ.!
Καταναλώσεις
CNG: 3,5 kg./100 χλμ.
Βενζίνη: 5,3 λτ./100 χλμ.
Mεσαία: VW Passat 1,4 TSI Ecofuel
Κάτω από το καπό του VW Passat 1,4 Ecofuel βρίσκεται ένας κινητήρας που καίει φυσικό αέριο (4,3 kg./100 χλμ.) και αποδίδει 150 συνολικά ίππους οι οποίοι εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και 214 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα). Νούμερα, δηλαδή, που αποδεικνύουν πως το VW Passat με φυσικό αέριο είναι και οικονομικό σε κατανάλωση, και σβέλτο σε επιδόσεις. Ταυτόχρονα, διατηρεί τα γνώριμα πλεονεκτήματά του, όπως την μεγάλη προσφορά σε χώρους, την πρακτικότητα, την καλή ποιότητα κατασκευής και την καλή ποιότητα κύλισης με αποτέλεσμα να αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα οικογενειακή επιλογή.
Καταναλώσεις CNG: 4,3 kg./100 χλμ. Βενζίνη: 6,8 λτ./100 χλμ.
Επαγγελματικά: Mercedes-Benz Sprinter 316 NGT
Διεθνείς μελέτες έχουν αποδείξει πως το κόστος του καυσίμου υπερβαίνει σε πολλές περιπτώσεις το 30% του συνολικού κόστους χρήσης για τα επαγγελματικά οχήματα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η χρήση του FISIKON ως καύσιμο είναι σε θέση να προσφέρει εντυπωσιακή μείωση του λειτουργικού κόστος μιας επιχείρησης. Ενδεικτικά, το με Mercedes-Benz Sprinter ο επαγγελματίας μπορεί να εξοικονομήσει περίπου 2.900 ευρώ ετησίως μόνο και μόνο από το κόστος καυσίμου, αφού η μέση κατανάλωση του μοντέλου με CNG είναι 8,8 kg./100 χλμ., ενώ με βενζίνη είναι 12,4 λτ./100 χλμ.
Καταναλώσεις CNG: 4,3 kg./100 χλμ. Βενζίνη: 6,8 λτ./100 χλμ.
Πρέπει να γνωρίζετε ότι...
• To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.
Οι σταθμοί ανεφοδιασμού CNG
Στην παρούσα φάση στην ελληνική αγορά λειτουργούν 4 πρατήρια FISIKON στην Ανθούσα, την Κηφισιά, την ΕΟ Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Ν. Φιλαδέλφειας και στη Θεσσαλονίκη (Πυλαία). Μέχρι το τέλος του 2014, ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά με νέα πρατήρια στη Λάρισα, το Βόλο και τη Θεσσαλονίκη ενώ υπάρχει η πρόβλεψη για αρκετά ακόμη πρατήρια σε όλη την χώρα (ήδη γνωρίζουμε πως θα κατασκευαστεί ένα και στον Ασπρόπυργο).