Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα από την 18μηνη πιλοτική χρήση του, το ηλεκτροκίνητο Renault Midlum επέφερε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 86% σε σχέση με μια αντίστοιχη –συμβατική- έκδοση του μοντέλου.

«Ιδανική η ηλεκτροκίνηση για τα φορτηγά αστικών μεταφορών»

1.491 Επισκέψεις στο άρθρο (13/5/2014)

Ο κ. Διονύσιος Νέγκας, Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) αναλύει τα πλεονεκτήματα της χρήσης ηλεκτροκίνητων φορτηγών για τις αστικές εμπορευματικές μεταφορές όλων των τύπων.

Η ηλεκτροκίνηση είναι ιδεώδης για τα φορτηγά οχήματα διανομής τροφίμων και εμπορευμάτων σε αστικό περιβάλλον, επειδή εξασφαλίζει την αθόρυβη λειτουργία, δεν εκπέμπει ρύπους και διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τις –συχνές- μικρές στάσεις που απαιτούνται για το συγκεκριμένο έργο. Θα μας δοθεί η ευκαιρία, σε επόμενα σημειώματα, να γνωρίσουμε μια σειρά από ηλεκτροκίνητα ελαφρά φορτηγά, τα οποία διατίθενται σήμερα στην αγορά και έχουν αρχίσει να δείχνουν τα πλεονεκτήματα τους σε όσους επιχειρηματικούς φορείς ή άλλους οργανισμούς αποφάσισαν να τα εντάξουν στους στόλους τους. 
Ωστόσο, μια άκρως ενδιαφέρουσα εφαρμογή ηλεκτρικής κίνησης σε μεγάλο φορτηγό πέρασε ήδη με επιτυχία μια μακρόχρονη δοκιμή διάρκειας 18 μηνών και άνοιξε το δρόμο για την περαιτέρω εμπορικής της αξιοποίηση. 
Η γαλλική εταιρεία Logistics STEF-TFE αποφάσισε να αναθέσει στη Renault Trucks την κατασκευή του μεγαλύτερου μέχρι τώρα ηλεκτρικού φορτηγών – ψυγείου για τη διανομή τροφίμων στην αλυσίδα των καταστημάτων του Carrefour Group, για την πόλη της Λυών. 
Η βασική ανάγκη που επέβαλλε τη λύση της ηλεκτροκίνησης, για το συγκεκριμένο έργο, ήταν η υποχρέωση τήρησης του κανονισμού κοινής ησυχίας των περιοίκων, η οποία στην πράξη καθιστούσε αδύνατη τη χρήση συμβατικού φορτηγού κατά τις πολύ πρωινές ώρες (μεταξύ 05:00-07:00), κατά τις οποίες όμως ήταν απαραίτητο να παραδίδονται οι προμήθειες. 
Η Renault Trucks χρησιμοποίησε το φορτηγό Midlum με μεικτό βάρος 16t. για το οποίο σχεδίασε και εγκατέστησε ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης αλλά και παροχής ενέργειας στην ψυκτική εγκατάσταση διατήρησης του φορτίου. Το φορτηγό παραδόθηκε στην εταιρεία STEF-TFE στις 13/10/2011 και μπήκε σε κανονική υπηρεσία στις αρχές του 2012. 
Το, συνολικού μήκους 75 χλμ., ημερήσιο δρομολόγιο διανομής των προμηθειών, σε οκτώ καταστήματα λιανικής πώλησης Carrefour στο κέντρο αλλά και στα προάστια της πόλης της Λυών, συμπληρώνεται με τη μετάβαση και επιστροφή στο Saint-Pierre-de-Chandieu, όπου εδράζεται το κέντρο μεταφόρτωσης των εμπορευμάτων. Η επιχειρησιακή αυτονομία του πρωτοποριακού αυτού φορτηγού ανέρχεται στα 100 χλμ. 
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτού του πρωτοποριακού ηλεκτροκίνητου φορτηγού αναφέρουν ως επιχειρησιακή αυτονομία την απόσταση των 100 χλμ., ως χρόνο επαναφόρτισης των συσσωρευτών του τις 8 ώρες, ως ισχύ του ηλεκτροκινητήρα πρόωσης τα 103 kW, ως χωρητικότητα των συσσωρευτών του (τύπου ιόντων λιθίου) τις 150 kWh και ως ωφέλιμο φορτίο, τους 5,5t. Το πρόγραμμα κατασκευής του αλλά και η μακρόχρονη δοκιμή του σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, αποτέλεσε μέρος του ερευνητικού έργου Melodys, υποστηρίχτηκε οικονομικά από τον γαλλικό οργανισμό ADEME, στα πλαίσια των επιδεικτικών έργων που εκτελεί και τα οποία έχουν ως αντικειμενικό στόχο την εν σειρά παραγωγή προϊόντων εξελιγμένης τεχνολογίας. 
Τα άκρως ικανοποιητικά αποτελέσματα αυτού του εγχειρήματος οδήγησαν στην ισχυροποίηση της κοινοπραξίας μεταξύ της Renault Trucks, της PVI και της IFP Energies Nouvelles, οι οποίες συνέπραξαν στο πρόγραμμα, με στόχο την παραγωγή αυτού του τύπου των ηλεκτροκίνητων φορτηγών – ψυγείων, για τα οποία είναι διαπιστωμένες πλέον οι ανάγκες της αγοράς.

Διονύσιος Νέγκας – ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο