Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ο κ. Γιώργος Ασμάτογλου είναι ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμου (Π.Ο.Π.Ε.Κ.).

Συνέντευξη με τον πρόεδρο της Π.Ο.Π.Ε.Κ.

1.690 Επισκέψεις στο άρθρο (4/6/2014)

Ο κ. Γιώργος Ασμάτογλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμου, μας αναλύει τα μεγάλα ζητήματα της νοθείας και λαθρεμπορίας αλλά και το νέο σύστημα εισροών – εκροών.

Α.Τ.: Ως Πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, ποια είναι η θέση για το ζήτημα της νοθείας και της λαθρεμπορίας καυσίμων στη χώρα μας. Πώς μπορεί ο καταναλωτής να προστατευθεί απέναντι σε τέτοια φαινόμενα;

Γ.Α.: Το θέμα της λαθρεμπορίας και της παράνομης διακίνησης καυσίμων εκτός από την απώλεια δημοσίων εσόδων, τα οποία προσδιορίζονται στο ύψος του 1 δις ετησίως και καλύπτουν οι Έλληνες φορολογούμενοι, δημιουργεί παράλληλα σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού. Ως Πρόεδρος της Π.Ο.Π.Ε.Κ., μπορώ να σας βεβαιώσω ότι καταβάλουμε μαζί με τις αρμόδιες υπηρεσίες ιδιαίτερες προσπάθειες για τον δραστικό περιορισμό του φαινόμενου. Οι καταναλωτές για να μη πέφτουν θύματα τέτοιων πρακτικών, με ότι αυτό συνεπάγεται, ας επιλέγουν το πρατήριο για προμήθεια καυσίμων, όχι με μοναδικό κριτήριο την χαμηλή τιμή αλλά όλα τα υπόλοιπα, βάση των οποίων οικοδομείται η αμοιβαία εμπιστοσύνη. Η πρόταση των πρατηριούχων πριν από 12 χρόνια για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας με την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών, επιτέλους υλοποιείται. 

 

Α.Τ.: Το νέο σύστημα εισροών-εκροών έχει μπει ήδη σε ισχύ. Ποιες είναι οι ενέργειες που εσείς έχετε κάνει, ώστε να μέλη σας να ενημερωθούν πλήρως και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα;

Γ.Α.: Το σύστημα εισροών-εκροών έχει ήδη εγκατασταθεί σε πολλά πρατήρια των Νομών Αττικής, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Μαγνησίας, Αχαΐας, Ιωαννίνων και Ηρακλείου και η βασική ενημέρωση των πρατηριούχων έγινε με την διοργάνωση ημερίδων από την Π.Ο.Π.Ε.Κ., στις οποίες εξηγήθηκε η λειτουργία του συστήματος από Μηχανολόγους-Μηχανικούς και από στελέχη της Δ/νσης Μετρολογίας και της Γ.Γ.Π.Σ.

 

Α.Τ.: Τι θα κάνετε με τα προβλήματα που έχουν προκύψει με το σύστημα εισροών-εκροών και την επικοινωνία των πρατηριούχων με τη ΓΓΠΣ, π.χ. λάθος στοιχεία, τεχνικά προβλήματα κ.λπ.

Γ.Α.: Πράγματι το σύστημα εισροών-εκροών είναι υψηλής τεχνολογίας, με μεγάλες δυνατότητες ελέγχου τουλάχιστον κατά 95% της λαθρεμπορίας και της παράνομης διακίνησης καυσίμων, εφόσον εγκατασταθεί σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης καυσίμων. Μέχρι την ολοκλήρωση του ανακύπτουν διάφορα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζονται, σε συνεργασία των αρμοδίων υπηρεσιών των Υπουργείων και της Ομοσπονδίας μας. 

 

Α.Τ.: Εναλλακτικά καύσιμα όπως το LPG και το CNG αναπτύσσονται και με την οικονομία κίνησης που προσφέρουν, κερδίζουν την προσοχή ολοένα και περισσότερων οδηγών. Ποια είναι η άποψή σας για αυτά και πώς βλέπετε την επικείμενη ανάπτυξη με περισσότερους σταθμούς ανεφοδιασμού κυρίως του CNG;

Γ.Α.: Για Οικονομικούς και Περιβαλλοντολογικούς λόγους οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν στην κατασκευή κινητήρων νέας τεχνολογίας, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν νέα καύσιμα όπως το LPG (υγραέριο) και CNG (φυσικό αέριο). Η τεχνολογική εξέλιξη στους κινητήρες είναι ευπρόσδεκτη και οδηγεί την πολιτεία και τους επαγγελματίες του κλάδου σε προσαρμογή. Όλη η Ελλάδα σήμερα καλύπτεται από πρατήρια που διαθέτουν υγραέριο (LPG) και πολύ σύντομα θα ιδρυθούν πρατήρια διάθεσης φυσικού αερίου (CNG) και παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.