- Παγκόσμια πρεμιέρα στο Μπέρμιγχαμ (NEC 2014) στις 29 Απριλίου
- Στην Ελλάδα μέσα στο φθινόπωρο
- 600.000 πωλήσεις από 2001 έως και σήμερα
- Εντελώς νέα σχεδίαση και αυξημένες διαστάσεις αμαξώματος
- Νέοι κινητήρες με ισχύ από 90 – 140 ίππους
- Μέση κατανάλωση από 5,7 λτ./100χλμ.
- Ωφέλιμος όγκος έως 8,6κ.μ. και φορτίο έως 1.244 κιλά
- Καινοτόμο σύστημα πολυμέσων IntelliLink
Από το 2001 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Opel Vivaro κατάφερε να αναδειχθεί σε ένα από τα πιο ελκυστικά σχεδιαστικά, ποιοτικά αλλά και επιτυχημένα εμπορικά, μοντέλα της κατηγορίας των ελαφρών Van με σταθερή παρουσία στην κορυφαία σε πωλήσεις 5άδα της κατηγορίας του σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Πλέον, η δεύτερη κατά σειρά γενιά του (αν εξαιρέσουμε το facelift στο οποίο υπεβλήθη το 2006), έρχεται να προσφέρει πολλά περισσότερα από τον προκάτοχο της, εμφανώς βελτιωμένη σε όλους τους τομείς.
Το νέο Vivaro που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Βαυαρία μέσα στον Ιούνιο έχει να επιδείξει μια πλήρως τροποποιημένη σχεδίαση αμαξώματος που το καθιστά σαφέστατα πιο δυναμικό και επιβλητικό.
Δομημένο στο πλαίσιο της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel, το νέο Vivaro επιδεικνύει μια σημαντικά μεγαλύτερη μάσκα, φωτιστικά σώματα σε σχήμα «φτερού» με φώτα ημέρας τύπου LEDs καθώς και έναν νέο προφυλακτήρα.
Οι ιδιοκτήτες του είναι σε θέση να διαλέξουν μεταξύ 3 νέων επιπέδων εξοπλισμού και 11 χρωματικών αποχρώσεων ενώ πολλαπλές αναμένεται να είναι εκ νέου οι εκδόσεις αναφορικά με τον τύπο του αμαξώματος (Van, Combi, C+C κ.ά.).
Παράλληλα όμως, η Opel έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στη μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας, εφοδιάζοντας το με νέους, ισχυρότερους και παράλληλα πιο οικονομικούς κινητήρες, διασφαλίζοντας παράλληλα πως το επίπεδο του κόστους συντήρησης (service ανά 2ετία) και επισκευής θα κυμανθεί σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής που είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε αλλά και την… πατροπαράδοτη εντυπωσιακή οδική συμπεριφορά, καθιστούν το νέο Opel Vivaro μια από τις νέες επιλογές στην κατηγορία των Van που ανυπομονούμε να οδηγήσουμε και επί ελληνικού εδάφους.
Οι βλέψεις της Opel στον κλάδο των επαγγελματικών
Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει στο πλαίσιο της Στρατηγικής Ανάπτυξης μεγάλης κλίμακας «DRIVE!2022», η Opel αναμένεται να λανσάρει 23 νέα μοντέλα καθώς και 13 νέους κινητήρες έως το 2016.
Σε ότι αφορά στον κλάδο των επαγγελματικών της οχημάτων, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναδιοργανώνει πλήρως την Πανευρωπαϊκή δομή λειτουργίας της. Στο πλαίσιο αυτών των ανακατατάξεων, ο νέος Επικεφαλής Επαγγελματικών Οχημάτων της Opel (από το Μάιο του 2014), κ. Steffen Raschig, μας παρουσίασε ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία.
Σε ότι αφορά στις πωλήσεις της, η Opel έχει να επιδείξει μερίδιο της τάξης του 3,6% στην πανευρωπαϊκή αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων για το 1ο 3μηνο του 2014 (+0,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013). Ωστόσο, σε δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Vivaro, ο κ. Raschig τόνισε πως: «… Μέχρι το 2022, σκοπεύουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις των προϊόντων μας (επαγγελματικά οχήματα) κατά 80% και από τις 83.000 μονάδες που διαθέσαμε μέσα στο 2013 να ανέλθουμε στα 150.000 οχήματα μέσα στην επόμενη 8ετία».
Μπορεί πολλοί να θεωρούν πως μια τέτοια αύξηση στις πωλήσεις επαγγελματικών της Opel είναι ιδιαίτερα φιλόδοξη ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε πως, η εταιρεία αναμένεται να βασιστεί σε μια εντελώς νέα γενιά προϊόντων (όπως το Vivaro) ενώ παράλληλα εξετάζει την είσοδο της και σε νέες αγορές εντός της ΕΕ.
Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε πως η Opel επένδυσε περίπου 95 εκ. ευρώ μόνο στη γραμμή παραγωγής του Luton (Μ. Βρετανία) όπου και παράγεται η νέα γενιά του Vivaro.
Εσωτερικό: Σύγχρονο κινητό γραφείο με πολλαπλές πρακτικές λύσεις
Όσο δυναμική και επιβλητική είναι η εξωτερική σχεδίαση του νέου Vivaro, άλλο τόσο… φιλόξενη και εργονομική είναι η καμπίνα των επιβατών.
Ο εσωτερικός διάκοσμος του γερμανικού μοντέλου έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί έως ένας μοντέρνος, κινητός χώρος εργασίας παρέχοντας όλες τις ανέσεις και πολλαπλές πρακτικές λύσεις στον σύγχρονο επαγγελματία.
Τόσο ο πίνακας οργάνων όσο και η κεντρική κονσόλα έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως ενώ τα καθίσματα είναι πλέον πιο αναπαυτικά και εκτός από οσφυϊκή στήριξη διαθέτουν αυξημένη δυνατότητα ρύθμισης ως προς το μήκος και το ύψος.
Αντίστοιχα, το τιμόνι –με ενσωματωμένα χειριστήρια- είναι τοποθετημένο πιο κάθετα ενώ, η κολώνα του είναι ρυθμιζόμενη ως προς την κλίση και την απόσταση.
Ωστόσο, τα σημαντικά νέα αφορούν στον ευμετάβλητο χαρακτήρα του εσωτερικού της καμπίνας των επιβατών αλλά και τους έξυπνους και πολυάριθμους εσωτερικούς χώρους. Συνολικά, το νέο Vivaro προσφέρει αποθηκευτικούς χώρους με χωρητικότητα άνω των 75 λτ. εκ των οποίων, τα 24 λτ. αφορούν μόνο στην περιοχή του ταμπλό.
Μετατρέπεται σε γραφείο σε ελάχιστα δευτερόλεπτα
Χάρη σε ένα προηγμένο σύστημα αναδίπλωσης, η πλάτη του μεσαίου καθίσματος μετατρέπεται άμεσα σε ένα ειδικό τραπεζάκι όπου μπορεί να εδραστεί ένας φορητός υπολογιστής ενώ ένα αποσπώμενο αναλόγιο στερεώνεται σε ειδικές υποδοχές και επιτρέπει την τοποθέτηση πάσης φύσεως εγγράφων ή ακόμη και ενός tablet.
Παράλληλα, κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού έχει προβλεφθεί ένας αποθηκευτικός χώρος 42 λτ. Πέραν αυτού, στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν τρεις ποτηροθήκες καθώς και χώροι για φάκελους και άλλα μικροαντικείμενα.
Κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού και προηγμένα συστήματα πολυμέσων
Όπως προαναφέραμε, το νέο Vivaro θα προσφέρεται με τρία διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού (Essentia, Edition και Elegance Pack ή Sportive) που διακρίνονται για τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Ξεπερνώντας τα πολύ καλής ποιότητας πλαστικά και τις ανθεκτικές επενδύσεις, αξίζει να αναφερθούμε στα προηγμένα συστήματα πολυμέσων NAVI 50 και NAVI 80 που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του νέου Vivaro.
Μέσω μιας μεγάλης οθόνης αφής 7 ιντσών στη κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει (ακόμη και με φωνητικές εντολές) στοιχεία όπως το ηχοσύστημα (με θύρες AUX/USB), το κινητό του τηλέφωνο (μέσω Bluetooth), το σύστημα πλοήγησης (με χάρτες για 30 χώρες της ΕΕ που αναβαθμίζονται μέσω USB) κ.ά.
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως στον εξοπλισμό του νέου Vivaro περιλαμβάνονται επιπλέον στοιχεία όπως cruise-control, σύστημα υποβοήθησης της στάθμευσης Park Pilot, κάμερα οπισθοπορείας με προβολή των δεδομένων στη κεντρική κονσόλα ή τον κεντρικό καθρέπτη, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) κ.ά.
Καταλήγοντας δεν μπορούμε να παραλείψουμε την ύπαρξη και συστήματος Keyless Open & Start (χωρίς τη χρήση κλειδιού) αλλά και τον μεγάλο κυρτό καθρέπτη στο αλεξήλιο του συνοδηγού που διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού μειώνοντας τα «νεκρά» οπτικά σημεία περιφερειακά του οχήματος.
Μεταφορικές δυνατότητες: Ωφέλιμος όγκος από 5,2 – 8,6κ.μ.
Δεδομένου ότι δεν παύει να αποτελεί ένα αξιόπιστο «εργαλείο» στα χέρια του σύγχρονου επαγγελματία, το νέο Opel Vivaro διακρίνεται για τις μεταφορικές του δυνατότητες που έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν.
Συγκεκριμένα, είναι διαθέσιμο με δύο μήκη αμαξώματος (αμφότερα αυξημένα κατά 216 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο), δύο μήκη μεταξονίου και δύο ύψη οροφής.
Τα οφέλη είναι σημαντικά και για τον χώρο φόρτωσης ο οποίος έχει αυξηθεί κατά 100 χλστ. στα 2.537 χλστ. (έκδοση L1) ή στα 2.937 χλστ. (έκδοση L2).
Το ωφέλιμο πλάτος μεταξύ των θόλων ανέρχεται στα 1.268 χλστ. και επιτρέπει την μεταφορά έως και τριών ευρωπαλετών στο εσωτερικό του χώρου φόρτωσης ενώ, μια νέα ειδική καταπακτή ακριβώς πίσω και κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, επιτρέπει την μεταφορά αντικειμένων με μήκος έως 3.750 χλστ. ή 4.150 χλστ. ανάλογα με την έκδοση του αμαξώματος.
Αντίστοιχα, ο ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης κυμαίνεται από τα 5,2 – 8,6 κ.μ. ενώ το ωφέλιμο φορτίο από τα 668 – 1.244 κιλά, με το μεικτό βάρος του οχήματος να μην υπερβαίνει τα 3.010 κιλά.
Τέλος έχουν προβλεφθεί 8 ή 10 κρίκοι στο δάπεδο του χώρου φόρτωσης για τη στερέωση του φορτίου ανάλογα με το μήκος του αμαξώματος καθώς και επιπλέον (προαιρετικά) 10 ακόμη κρίκοι στα πλαϊνά τοιχώματα.
Κινητήρες: Τέσσερις επιλογές με μονό ή διπλό υπερσυμπιεστή
Ένα από τα βασικότερα προτερήματα του νέου Vivaro είναι η εξαιρετική γκάμα κινητήρων του που περιλαμβάνει τέσσερις επιλογές ενός υπερτροφοδοτούμενου -4κύλινδρου- πετρελαιοκινητήρα 1,6λτ. ο οποίος συνεργάζεται με ένα επίσης νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και αποδίδουν ισχύ 90 και 115 ίππων ενώ δύο ακόμη χρησιμοποιούν τεχνολογία σειριακού -διπλού- υπερσυμπιεστή (BiTurbo) και αποδίδουν ισχύ 120 και 140 ίππων.
Τόσο η καδένα των εκκεντροφόρων όσο και το Φίλτρο Μικροσωματιδίων (DPF) είναι χωρίς απαιτήσεις συντήρησης ενώ το σύστημα τροφοδοσίας (common-rail) επιτυγχάνει πιέσεις 1.800 bar (1.600 bar στις εκδόσεις με μονό turbo).
Στην πράξη, αυτό που συνειδητοποιήσαμε κατά την πρώτη επαφή μας με τις νέες εκδόσεις κινητήρων του Vivaro είναι η πολύ καλή ελαστικότητα τους αλλά και η περιορισμένη μέση κατανάλωση καυσίμου (από 5,9 λτ./ 100χλμ.) χάρη και στην ύπαρξη συστήματος Stop/Start.
Οδική συμπεριφορά: Παραμένει εξαιρετικό σε όλες τις συνθήκες
Το Vivaro ανέκαθεν επιδείκνυε μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά και στη νέα γενιά του, η Opel αναβάθμισε ακόμη περισσότερο αυτόν τον τομέα.
Τα πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς όπως τα ABS με EBD, το EBA (Emergency Brake Assist, το HSA (Hill Start Assist) αλλά και το ESP που περιλαμβάνει τις λειτουργίες TC (Traction Control) και Roll Over Mitigation αναλαμβάνουν να διατηρήσουν το νέο Vivaro… πειθήνιο στο χειρισμό και προβλέψιμο κάτω από όλες τις συνθήκες ταχύτητας, φορτίου ή οδοστρώματος.
Η εξελιγμένη δομή της ανάρτησης σε συνδυασμό με την βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή από 0,352 της προηγούμενης γενιάς στο 0,340 στις εκδόσεις ecoFLEX του νέου μοντέλου, καθιστούν τον εκπρόσωπο της γερμανικής εταιρείας πιο στιβαρό αλλά και παράλληλα πιο αθόρυβο και οικονομικό κατά την κίνηση τόσο εντός όσο και εκτός της πόλης.
Επιπρόσθετα, συστήματα όπως τα Adaptive Load Control και Trailer Stability Program, διατηρούν αναλλοίωτες τις «αρετές» του νέου Vivaro ως προς την οδική του συμπεριφορά, ακόμη και με πλήρες φορτίο ή κατά την ρυμούλκηση φορτίων με ή χωρίς φρένα.
Ωστόσο, το νέο Vivaro φροντίζει να προσφέρει τις κατάλληλες υποδείξεις στον οδηγό προκειμένου αυτός να βελτιώσει την οδηγική του συμπεριφορά μέσω του προγράμματος Eco Mode που προσφέρει μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων έως και κατά 10%.
Με το πάτημα ενός κουμπιού στο ταμπλό του οχήματος, η ροπή και η ισχύς του κινητήρα μειώνονται ενώ μεταβάλλεται και η λειτουργία του κλιματιστικού συστήματος. Παράλληλα, ειδικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων προτείνουν τις βέλτιστες εναλλαγές των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων.
Τέλος, στο τέλος κάθε διαδρομής, ένας δείκτης στην κλίμακα «0-100» αξιολογεί την συνολική συμπεριφορά του οδηγού κατά τη διάρκεια της διαδρομής που προηγήθηκε.
Μεγάλη ποικιλία εκδόσεων ως προς το αμάξωμα του
Το νέο Vivaro θα εξακολουθήσει να προσφέρεται σε πολλαπλές εκδόσεις αμαξώματος απευθείας από το εργοστάσιο που περιλαμβάνει επιλογές Van, Combi, Crew Van αλλά και Platform Cab με ανοικτή καρότσα (ακόμα και ανατρεπόμενη).
Παράλληλα η συνεργασία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με εκατοντάδες εταιρείες υπερκατασκευών, είναι σε θέση να προσφέρει λύσεις ακόμη και για τις πιο εξεζητημένες χρήσεις του οχήματος.
Σε ότι αφορά στις εκδόσεις Combi, στο εσωτερικό τους μπορούν να φιλοξενηθούν έως και οκτώ (8) επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων που μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως ή και να αφαιρεθούν.