Στα νέα αποτελέσματα των δοκιμών ελεγχόμενης πρόσκρουσης που ανακοίνωσε ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP, συμπεριλήφθη ένας ακόμα εκπρόσωπος της κατηγορίας των Pick-Up. Μετά τα Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 και Nissan Navara, ήρθε η σειρά του Ford Ranger.
Στο πρόσφατο παρελθόν το EuroNCAP αποφάσισε να εισαγάγει στα μοντέλα που ελέγχει ως προς την παθητική ασφάλεια που προσφέρουν και εκπροσώπους της κατηγορίας των Pick-Up. Ήδη έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν το… εμπόδιο στο τέλος του διαδρόμου, τα Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 και Nissan Navara με τα αποτελέσματα να ποικίλουν.
Συνεπής στην δέσμευση του για την πραγματοποίηση δοκιμών ελεγχόμενων δοκιμών πρόσκρουσης σε όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα της κατηγορίας, ο οργανισμός EuroNCAP προχώρησε και στην διεξαγωγή crash-test και για το Ford Ranger, τα αποτελέσματα του οποίου αποτυπώνονται ακολούθως, όπως ακριβώς ανακοινώθηκαν από το EuroNCAP.
Πλαγιομετωπική πρόσκρουση Παρά το γεγονός ότι πλησίασε αρκετά στο όριο των απαιτούμενων πόντων, το Ford Ranger δεν εξασφάλισε τελικά βαθμολογία τριών αστέρων. Η πρόσκρουση υπερφόρτωσε την δομή του αμαξώματος και η καμπίνα των επιβατών έγινε ασταθής. Το μοντέλο βαθμολογήθηκε αρνητικά γι’ αυτό καθώς και για τις ακόλουθες παραμέτρους: -Η πρώτη κολώνα (A-Pillar) κατέρρευσε ενώ μεγάλη ήταν και η μετατόπιση του τιμονιού προς τον οδηγό, -Το κάτω μέρος των ποδιών του οδηγού εμφάνισε αυξημένες πιθανότητες τραυματισμού εξαιτίας της ανοδικής μετατόπισης των ποδοστηρίων και της παραμόρφωσης του συγκεκριμένου χώρου, -Η λειτουργία του αερόσακου ήταν ανεπαρκής για να αποτρέψει την επαφή του κεφαλιού με το τιμόνι. -Η προστασία του θώρακα ήταν χαμηλή εξαιτίας της γενικότερης παραμόρφωσης της καμπίνας ενώ σημαντικές πιθανότητες τραυματισμού καταγράφηκαν αναφορικά με την επαφή του αριστερού γόνατου του οδηγού με το ταμπλό.
Πλάγια πρόσκρουση Τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία απέσπασε το Ranger στην εν λόγω δοκιμή, ωστόσο η απουσία πλευρικού αερόσακου για το κεφάλι δεν επέτρεψε την πραγματοποίηση πρόσκρουσης σε στύλο.
Προστασία παιδιών Το Ranger που δοκιμάστηκε δεν έφερε υποδοχές Isofix για την στήριξη ενός παιδικού καθίσματος. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι το κεφάλι του παιδιού στο κάθισμα με αντίθετη φορά δεν μετακινήθηκε σημαντικά, ήρθε σε επαφή με την πλάτη του καθίσματος του οδηγού, απόρροια της μετακίνησης του τελευταίου προς τα πίσω.
Επιπρόσθετα οι ενδείξεις για την μη- χρήση παιδικών καθισμάτων με αντίθετη φορά στο κάθισμα του συνοδηγού εξαιτίας της ύπαρξης μετωπικού αερόσακου σε αυτή τη θέση, δεν ήταν απόλυτα εμφανείς.
Προστασία πεζών Τόσο ο προφυλακτήρας όσο και το πάνω μέρος του εμπρόσθιου τμήματος του αμαξώματος δεν προσέφεραν σημαντικά προστασία στα πόδια, τον κορμό και το κεφάλι του πεζού κατά τη διάρκεια του εν λόγω crash-test.
Σύμφωνα λοιπόν με την βαθμολογία που απέσπασε το Ford Ranger στις δοκιμές ελεγχόμενης πρόσκρουσης του EuroNCAP, τα αποτελέσματα όλων των Pick-Up που έχουν υποβληθεί σε crash-test διαμορφώνονται ως εξής (κατ’ αλφαβητική σειρά):