Η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ανακοίνωσε τα στοιχεία των πωλήσεων του κλάδου των φορτηγών, για τη χρονιά του 2022. Τα ντίζελ παρέμειναν στην 1η θέση με 96,6% μερίδιο αγοράς, ενώ τα ηλεκτρικά στο 0,6%.
Τα ντίζελ ακόμα κυριαρχούν
Συνολικά, τα
ντίζελ φορτηγά συνέχισαν να
αυξάνονται (+3,7%) και το 2022, αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σε ολόκληρη την ΕΕ, πουλήθηκαν συνολικά 274.058 μονάδες, με τι περισσότερες πωλήσεις να γίνονται στην Κεντρική Ευρώπη. Από τις τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης, η Γαλλία και η Γερμανία υπέστησαν απώλειες (-3,0% και -2,4% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία παρουσίασαν βελτιώσεις (+11,6% και +4,6% αντίστοιχα).
Αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο, πως τα
φορτηγά με κινητήρες βενζίνης μειώθηκαν κατά 17,4%, με μόνο 157 μονάδες να έχουν ταξινομηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ, εκ των οποίων πάνω από το 60% στη Φινλανδία.
Δειλά-δειλά προς το παρόν τα ηλεκτρικά
Σε ότι αφορά τα
ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενα φορτηγά, οι
πωλήσεις τους στην ΕΕ σημείωσαν
αύξηση κατά 32,8%, με 1.656 μονάδες να καταγράφονται, εκ των οποίων σχεδόν οι μισές -829 μονάδες- στην Γερμανία. Επομένως, το μερίδιο αγοράς των
αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών αυξήθηκε μόλις 0,1%, από 0,5% το 2021 σε
0,6% το 2022. Τα
υβριδικά φορτηγά από την άλλη,
μειώθηκαν κατά 16,1%, με μόνο 47 μονάδες να ταξινομούνται τη χρονιά που μας πέρασε.
Μείωση «ενδιαφέροντος» για τα εναλλακτικά καύσιμα
Αρκετά ενδιαφέρουσες ήταν και οι
πωλήσεις φορτηγών που κινούνται
με εναλλακτικά καύσιμα, όπως
φυσικό αέριο,
LPG,
βιοκαύσιμα και
αιθανόλη. Οι
ταξινομήσεις των εν λόγω φορτηγών για το 2022, ήταν μειωμένες αντιπροσωπεύοντας το
2,8% της συνολικής αγοράς (από 3,6% το 2021). Με 7.915 φορτηγά ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ, οι
πωλήσεις φορτηγών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα μειώθηκαν κατά 19,9%. Η Γερμανία κατείχε τις αρνητικότερες επιδόσεις στην Ευρώπη σε αυτά τα φορτηγά, με πτώση 34,2%.