Thermo King: Τα οφέλη του AxlePower στα trailers ψυκτικών θαλάμων!
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΜΕΤ, ποσοστό άνω του 40% στα φορτηγά Δημοσίας Χρήσης είναι είτε ανενεργά είτε έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους.
Παράλληλα, επιχειρώντας με
κόμιστρα ακόμη και 20% κάτω του λειτουργικού κόστους τους, έχουν απολέσει το 52%
του τζίρου τους, σε σχέση με το 2009.
Έπειτα λοιπόν και από συνεχή
αιτήματα των αυτοκινητιστών του κλάδου, τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας,
Οικονομικών και Μεταφορών, εξέδωσαν σχετικό ΦΕΚ με τους όρους και τις προϋποθέσεις
για την προσωρινή ακινησία ενός ΦΔΧ.
Ωστόσο, αξίζει να σημειώσουμε
πως η εν λόγω διάταξη δεν έχει αναδρομική ισχύ!
Χαρακτηριστικά, στα δύο άρθρα
του ΦΕΚ αναφέρονται τα εξής:
1ο ¶ρθρο
1-Οι μεταφορικές επιχειρήσεις
δύνανται να καταθέτουν προσωρινά την άδεια κυκλοφορίας και τις κρατικές πινακίδες
των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) ιδιοκτησίας τους (προσωρινή ακινησία) στην
υπηρεσία μεταφορών της Περιφέρειας όπου τηρείται ο φάκελος του οχήματος, η οποία
εκδίδει βεβαίωση προσωρινής ακινησίας.
Η δυνατότητα προσωρινής
ακινησίας αφορά τόσο στις παλαιές άδειες ΦΔΧ όσο και στα ΦΔΧ με αρχική χορήγηση
σύμφωνα με τα άρθρα 4 & 5 του νόμου 3887/2010. Επίσης, οι ιδιοκτήτες Επιβατηγών
Δημοσίας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων δύνανται να καταθέτουν προσωρινά τα στοιχεία
κυκλοφορίας (άδεια και κρατικές πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας) των ΕΔΧ
αυτοκινήτων ιδιοκτησίας τους, στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της
οικείας Περιφέρειας όπου τηρείται ο φάκελος του οχήματος, η οποία εκδίδει
βεβαίωση προσωρινής ακινησίας.
2-Το χρονικό διάστημα που δύναται
ένα ΦΔΧ αυτοκίνητο να τεθεί, κατά τα οριζόμενα της απόφασης αυτής, σε προσωρινή
ακινησία, διαρκεί από τρεις (3) μήνες έως τρία (3) έτη, ενώ το αντίστοιχο
διάστημα για τα ΕΔΧ αυτοκίνητα είναι από τρεις (3) μήνες έως ένα (1) έτος.
2ο ¶ρθρο
1-Τα πρόσωπα της παραγράφου 1
της απόφασης αυτής που υπάγονται στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. σύμφωνα με τις διατάξεις
του άρθρου 1 του Π.Δ. 258/2005 όπως ισχύει, εξαιρούνται από την υποχρεωτική
ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. κατά τη διάρκεια της θέσης σε προσωρινή ακινησία του ιδιόκτητου
ΦΔΧ ή ΕΔΧ οχήματα, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 121 του νόμου 4199/2013.
Στις περιπτώσεις μεταφορικής επιχείρησης που συνεχίζεται η λειτουργία της με
μισθωμένα ΦΔΧ, εξακολουθεί να υφίσταται η υποχρέωση ασφάλισης στον Ο.Α.Ε.Ε. των
παραπάνω προσώπων.
Η ανωτέρω εξαίρεση από την
ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε είναι δυνατή μόνο στην περίπτωση που όλα τα ΕΔΧ και ΦΔΧ
οχήματα από τα οποία απορρέει η υποχρέωση του ενδιαφερόμενου για ασφάλιση στον
Ο.Α.Ε.Ε., τεθούν σε προσωρινή ακινησία, σύμφωνα με τα οριζόμενα της απόφασης αυτής.
2-Η ρύθμιση της ανωτέρω παραγράφου 1 είναι δυνατή και στην περίπτωση που το ΕΔΧ και ΦΔΧ όχημα έχει καταστραφεί από φυσική ή άλλη αιτία και είναι δυνατή η θέση του σε ακινησία, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
3-Για την εξαίρεση από την ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. των προσώπων της παραγράφου 1, απαιτείται:
Α-Εξόφληση ή ρύθμιση των
τυχόν καθυστερούμενων προς τον Οργανισμό οφειλών, σύμφωνα με τις κείμενες
διατάξεις
Β-Προσκόμιση στην αρμόδια υπηρεσία
του Ο.Α.Ε.Ε., όπου υπάγονται οι αιτούντες την εξαίρεση των παρακάτω
δικαιολογητικών:
-Βεβαίωση της αρμόδια Υπηρεσίας
Μεταφορών της οικείας περιφέρειας για κάθε ΕΔΧ και ΦΔΧ που τίθεται σε προσωρινή
ακινησία πως το σύνολο των ιδιόκτητων ΦΔΧ της μεταφορικής επιχείρησης ή των
μεταφορικών επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει ή των ιδιόκτητων ΕΔΧ ή των ΕΔΧ
που ανήκουν σε εταιρείες στις οποίες συμμετέχει, έχει τεθεί σε προσωρινή
ακινησία. Η χορήγηση της βεβαίωσης γίνεται κατόπιν υποβολής υπεύθυνης δήλωσης
στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών της οικείας Περιφέρειας στην οποία ο αιτών
δηλώνει τον αριθμό κυκλοφορίας όλων των ιδιόκτητων ΦΔΧ της μεταφορικής επιχείρησης
ή των μεταφορικών επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει ή των ιδιόκτητων ΕΔΧ ή
των ΕΔΧ που ανήκουν σε εταιρείες στις οποίες συμμετέχει.
-Βεβαίωση της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.
από την οποία προκύπτουν οι γενόμενες μεταβολές της θέσης σε ακινησία των
Ε.Δ.Χ. και Φ.Δ.Χ. της μεταφορικής ή των μεταφορικών επιχειρήσεων όπου
συμμετέχει ο αιτών.
-Υπεύθυνη δήλωση του
αιτούνται εξαίρεσης από την ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. στην οποία δηλώσει ότι δεν
διαθέτει μισθωμένα Δ.Χ. οχήματα.
4-Σε κάθε περίπτωση άρσης της προσωρινής ακινησίας, η αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών της οικείας Περιφέρειας υποχρεούται να κοινοποιήσει στην αρμόδια περιφερειακή διεύθυνση του Ο.Α.Ε.Ε. την επανακυκλοφορία του ΦΔΧ ή ΕΔΧ οχήματος.
5-Το χρονικό διάστημα εξαίρεσης από την ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. λόγω προσωρινής ακινησίας του ΦΔΧ ή ΕΔΧ οχήματος δεν λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης.
6-Η εξαίρεση από την ασφάλιση κατά τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας διακόπτεται στην περίπτωση οφειλέτη που έχει ρυθμίσει τις οφειλές του και απολέσει τη ρύθμιση.
7-Κατά τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας του ΦΔΧ ή ΕΔΧ οχήματος, ο εξαιρούμενος της ασφάλισης δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης, εκτός και αν διακόψει την επαγγελματική του δραστηριότητα σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του Ο.Α.Ε.Ε.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr